Ga naar inhoud

Ip adres zoeken


Aanbevolen berichten

ik wil graag met de smartphone (A53) van mijn vrouw ook kunnen afdrukken

Hoe doe ik dat

Handmatig wordt er gevraagd naar  Ip adres (DCP-7055W)

ik kan me niet herinneren dat dit op mijn telefoon ( A53) zelfde dus ook zo moest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt dezelfde smartphone als je vrouw: de Samsung Galaxy A53. En jullie printer is de Brother DCP-7055W.

Kun jij vanaf jouw smartphone afdrukken? Heb je dat al eerder gedaan en ging dat zonder problemen? Dan heb je op je eigen smartphone waarschijnlijk een app van Brother geïnstalleerd. Ik vermoed deze app: Brother iPrint&Scan.

 

Controleer dat op je eigen smartphone.

Heb jij die app op je eigen smartphone staan? Dan zul je diezelfde app ook moeten installeren op de smartphone van je vrouw.

Je kunt hem hier vinden: https://www.brother.nl/bedrijfsoplossingen/mobiel-en-cloud/mobiele-apps

Scrol daar omlaag naar het kopje Brother iPrint&Scan en klik daaronder op de knop Get it on Google Play. Natuurlijk moet je dat niet met je laptop doen, maar met de smartphone van de vrouw, want die app moet geïnstalleerd worden op haar smartphone.

 

Als die app geïnstalleerd is op de smartphone van je vrouw, dan zou ze vanaf haar smartphone moeten kunnen printen.

Jullie printer moet daarvoor via wifi met het netwerk (lees: de modem/router) verbonden zijn.

En printen via wifi is natuurlijk alleen mogelijk wanneer je vrouw binnenshuis is, zodat haar smartphone verbonden is met jullie wifi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De app Brother iPrint&Scan staat dus al op de smartphone van je vrouw. Dat is mooi!

Minder mooi is dat op de smartphone van je vrouw gevraagd wordt naar het IP-adres van de printer.

Ieder apparaat in je netwerk (jullie smartphones, je laptop, je printer) heeft een eigen intern IP-adres. Dat is nodig om de apparaten van elkaar te kunnen onderscheiden. Zolang een apparaat aan blijft staan, behoudt dat apparaat hetzelfde interne IP-adres. Maar wanneer je dat apparaat uitzet na gebruik en de volgende dag weer aanzet, kan hij een ander intern IP-adres krijgen. Ik vermoed dat dat bij jullie gebeurd is.

Via de bedieningsknoppen van de printer zelf moet je het interne IP-adres van de printer kunnen achterhalen. En dat IP-adres moet je dan invullen wanneer daar op de smartphone van je vrouw om gevraagd wordt.

Hoe je het interne IP-adres van de printer achterhaalt, kan ik je niet vertellen, want dat verschilt per merk (en type) printer. Het zal wel in de handleiding van je printer staan.

Hoe voorkom je dat het interne IP-adres van de printer steeds wijzigt? Dat kun je voorkomen door de printer permanent aan te laten staan. Dan houdt de printer hetzelfde interne IP-adres.

 

Het is ook mogelijk om de printer een vast IP-adres te geven, zodat dat adres niet wijzigt, wanneer je hem een tijdlang uit hebt staan. Ik kan je niet uitleggen hoe je dat doet, want daarvoor ontbreekt het mij aan de benodigde kennis.

 

Momenteel heb ik alleen een USB printer. Die moet dus via een USB-kabel verbonden zijn met de computer waarvanaf ik wil afdrukken. In het verleden heb ik wel een netwerkprinter gehad. Die printer kon ik gebruiken vanaf al mijn pc's, die respectievelijk draaiden op Windows XP, Windows Vista, een iMac op Mac OS X, en Ubuntu. Alleen de Vista computer gaf problemen met het afdrukken. Die was steeds het interne IP-adres van de printer kwijt, nadat die printer een tijdje uit had gestaan. Dat interne IP-adres van de printer kon ik dan wel opzoeken via de knoppen op de printer, maar dat was veel gedoe steeds. Daarom sloot ik alleen die Vista pc op de printer aan via een USB kabel. Die oplossing is natuurlijk niet geschikt voor je vrouw, want met haar smartphone kan ze alleen via wifi afdrukken.

 

Hopelijk vind je in de handleiding van je printer een mogelijkheid om de printer een vast intern IP-adres te geven.

En anders ben ik niet de enige helper op dit forum. Er zijn ook leden die veel meer kennis van netwerken hebben dan ik. En gelukkig maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, porrelaar zei:

 

Het gaat om een smartphone van mijn vrouw een A53

Ik gebruik zelf dezelfde

Ook heb ik nog een medion laptop waar ik ook mee kan printen

Welke router , ik weet dat deze van ziggo is

Dus het gaat er om dat mijn vrouw ook met haar telefoon draadloos kan afdrukken

Printer is : DCP-7055W van Brother

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de betere routers kan je het IP adres van de printer terugvinden, helaas vermeld je niet het exacte type.

Geen probleem, download Advanced IP Scanner - Download Free Network Scanner (advancced-ip-scanner.com)

Eens dit programma gedownload voer je een IP scan uit, op het LAN netwerk 192.168.1.1-255 of 192.168.0.1-255 naargelang je provider.

Je krijgt dan een resultaat zoals het voorbeeld hierbeneden, het IP adres van je printer zou er moeten getoond worden.

 

Knipsel.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.