Ga naar inhoud

script fout.


Baert Patric

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden, Baert Patric zei:

Tja,

moeilijk te zeggen. Dit gebeurt na sluiten van de e-mail app outlook new. Hier heb ik dus misschien wel een website geopend, maar ja er waren er wel soms een aantal. Zal nu ens opletten wwanneer die melding voorkomt.

 

Dat is goed want het heeft te maken met een fout op  een website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat rondgestruind op internet. De scriptfout die Patric te zien krijgt, wordt veroorzaakt door een onderdeel van het programma MiniTool Partition Wizard.

Hier een topic over exact diezelfde scriptfout: https://www.tenforums.com/general-support/175882-mysterious-google-script-windows-login.html

 

Patric heeft onlangs het programma MiniTool Partition Wizard Free op zijn laptop geïnstalleerd. Dat las ik in een ander topic van Patric. Een onderdeel van MiniTool Partition Wizard heet updatechecker.exe. En dat onderdeel is volgens mij verantwoordelijk voor de scriptfout.

 

Standaard start updatechecker.exe gelijk op met Windows 11. (Of vlak daarna)

Patric heeft dan mogelijk al een programma geopend, waardoor de foutmelding achter een openstaand programma verborgen is. Hij ziet de foutmelding dan pas nadat hij dat programma (bijvoorbeeld zijn e-mail app) heeft afgesloten.

 

Hoe kom je van die melding af? Door het onderdeel updatechecker niet automatisch op te laten starten met Windows. En dat kun je regelen via Taakbeheer.

 

Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de taakbalk (dat is de balk helemaal onderaan). Er verschijnt een klein menu. Klik in dat menu op Taakbeheer:

 

661fcf804005b-Taakbeheer_openen.png

 

Als Taakbeheer geopend is, dan klik je in de linker kolom op Opstart-apps.

Kijk daarna of je in het rechter gedeelte updatechecker.exe ziet staan:

 

661fd005a5539-updatechecker.exe_in_Opsta

 

Nu zullen er vast wel meer programma's zijn die een onderdeel hebben met de naam updatechecker.exe. We moeten dus eerst nagaan of het hier gevonden updatechecker.exe wel echt een onderdeel is van MiniTool Partition Wizard.

Klik met de rechter muisknop op updatechecker.exe en klik dan op Bestandslocatie openen:

 

661fd0b7a141a-Bestandslocatie_openen.png

 

Daarna zal de Verkenner geopend worden, met daarin de map waarin updatechecker.exe staat. Je hoeft dan alleen bovenaan in dat Verkenner-venster te kijken. Hoogstwaarschijnlijk zie je dan het volgende bovenaan staan:

 

661fd13780603-locatie_van_updatechecker.

 

In mijn geval zit het onderdeel updatechecker.exe dus inderdaad in de map MiniTool Partition Wizard.

Bij jou ook? Dan mag je de Verkenner sluiten.

 

Taakbeheer moet nog open staan. Klik weer met de rechter muisknop op updatechecker.exe en kies dan Uitschakelen.

Voortaan zal het onderdeel updatechecker.exe niet meer automatisch opstarten, als jij de computer aanzet.

 

P.S. In mijn voorlaatste afbeelding zie je dat bij mij niet Uitschakelen, maar Inschakelen staat. Dat komt omdat ik updatechecker.exe al heel lang geleden heb uitgeschakeld in Taakbeheer > Opstart-apps.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk het een weekje aan.

Als de melding over de scriptfout toch terugkomt, dan reageer je natuurlijk meteen in dit topic.

Komt de melding niet meer terug, laat dat dan over ongeveer een week weten in een reactie. Dan kan dit topic gesloten worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.