Ga naar inhoud

Wachtwoorden


Jipka

Aanbevolen berichten

Ik wou even luisteren hoe jullie op een veilige en makkelijk te onthouden manier jullie paswoorden georganiseerd krijgen? Ik hoorde al van "gratis" wachtwoordkluizen die dat dan in feite natuurlijk niet zijn 🫤... Deze thuis in een boekje noteren is ook een optie maar die heb je dan natuurlijk ook niet altijd bij de hand... Graag interessante tips hieromtrent. Heel veel dank alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn wachtwoorden zitten allemaal in Firefox. Daarnaast zijn ze allemaal vermeld in een TextMaker Word document met de naam "Inloggen". Dit document bevindt zich in mijn computer, maar is tevens opgeslagen in de wolk van pCloud. Ik voel mij al met al belachelijk veilig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Leono zei:

Mijn wachtwoorden zitten allemaal in Firefox.

 

Ik neem aan dat u deze ook beveiligd hebt met een "hoofdwachtwoord" ? Want anders kan elke gebruiker van uw toestel toch de wachtwoorden lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al mijn ww in een tekstbestand op mijn systeem.  (wel driedubbel bewaard: 2x op mijn PC (andere schijf telkens uiteraard) en op een externe.

 

Dàt tekstbestand is stevig voorzien van een eigen ww: een niet bestaand bestand + een aantal 'cijfers' - maar voor deze 'cijfers' gebruik ik  de cijfertoetsen

bovenaan mijn toetsenbord echter ZONDER ingedrukte caps lock: ik moet dus gewoon een aantal (voor mij makkelijk te onthouden) cijfers onthouden

maar typ eigenlijk die speciale tekens - ik typ dus bv geen 4 maar wel een '

 

IN dat document staat dan alles nog eens cryptisch, (ik geef hier een (fictief :xd:) voorbeeld:     tuut + antx  In dit geval zou 'tuut' staan voor het merk van mijn wagen en 'ant" voor het

postnummer van AntwerpenX.  Of: het ww zou dus vb zijn 'Opel2099'

Je kan voor 'tuut' en 'antx' kiezen wat je wil en geen kat die het zou ontdekken...  :) - dus mòèsten ze al dat beveilig document openkrijgen,

dan zijn ze er nog niks mee.

Wil je het sterker, dan kan je (vooraan, midden, achteraan) nog een of meer (vaste) speciale tekens invoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, kape zei:

 

Ik neem aan dat u deze ook beveiligd hebt met een "hoofdwachtwoord" ? Want anders kan elke gebruiker van uw toestel toch de wachtwoorden lezen.

Neen, niet beveiligd. Iedereen die in de buurt van mijn toestel komt sla ik neer. Behalve mijn vriendin. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feitelijk hecht ik weinig waarde aan mijn wachtwoorden. Wat kan er nu gebeuren?

 

Oké, je leest wel eens over identiteitsdiefstal. Dat is uitermate griezelig. Maar brand is ook griezelig. En er is nog wel meer griezeligs te verzinnen.

 

Er zijn overigens twee wachtwoorden die ik nooit opsla: bank-inlog en DigiD. Die zitten in mijn hoofd.

 

Maar ja, wat als ik nu dement raak? Ook alweer zo griezelig! Wat is het leven toch griezelig, als je erbij stilstaat. Wat ik iedereen afraad. Niet bij stilstaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Leono

Heb je zeker gelijk in: ieder wil altijd en overal maar veiligheid, verzekering,... (terwijl iedereen wéét dat dat eigenlijk toch niet bestaat)

'Ne mens' moet voor zichzelf een 'goede' afweging tussen niet en wel-beveiligen kiezen. Hoever moet jij je verzekering tegen ... ?? (vul maar in :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.