Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vrees dat je idd in de maling genomen bent - ik vertrouw het zaakje helemaal niet, integendeel !

Ik stel voor van deze vraag even op pauze te zetten,

dat jij dit topic (<klik!) even naleest,

dan uitvoert wat er in gevraagd wordt

en dan een tweede topic maakt in ons onderdeel Malware en daarin je twee logjes plaatst.

(en even vertelt waarom je het topic start)

Eérst zorgen dat je PC terug 'clean' is - en dan gaan we hier verder - goed?

En: als je Windows 10 of 11 gebruikt heb je geen andere antivirus nodig : de antivirus van Windows (Defender) is goed genoeg.

(zelf gebruik ik die ook en verwijderde vroeger reeds Avast of wat ik toen ook gebruikte)

1 minuut geleden, Jive1 zei:

Denkt u dat hoe dan ook mijn Windows10 nog clean op deze pc te krijgen is.Hoe, wat kan ik daarvoor doen?

ja hoor - maar eerst je systeem uitzuiveren !

(+ Windows 10 gaat er binnenkort mee stoppen (met de beveiliging) - dus kan je beter rechtstreeks naar de 11 gaan - is ook te doen met MCT (Media creation tool) - indien je systeem ervoor

geschikt is. Anders moet je iets anders gebruiken)

• Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst: (aangepast)

ok, we raken verder - en ik ga dan een vraag voor je aanmaken met erin de logjes!

Hier vind je het nieuwe topic ivm verwijdering van malware en ander ongedierte: https://www.pc-helpforum.be/topic/81493-graag-een-opkuis-van-mijn-systeem/

Aan iedereen die hier komt: graag even dit topic op pauze tot het systeem van TS weer clean is. Dank jullie

(en 'k ga even ook vorige berichten - die nu overbodig geworden zijn - even opruimen zodat het topic hier weer overzichtelijk wordt.

Dank je aan de nuttige dingen en tips die ertussen stonden !)

@Jive1 : je andere vraag (over je oudere  compupter) wiste ik ook omdat ook die deze vraag hier gaat doorkruisen.

Wat die oudere computer betreft: ook daar kan je hetzelfde mee doen (logjes maken, NIEUW topic in bestrijding Malware aanmaken en

laten ontleden)

Maar we houden beide zaken gescheiden !  Goed?

aangepast door Passer
Geplaatst:

Hieronder twee printscreens van mijn huidige situatie. ER zit dus tweemaal Windows in mijn systeem. Ik moet er één van weg krijgen, en pas dan kan ik met Media creation tool aan de slag, denk ik. Juist?

Schermopname (21).png

Schermopname (23).png

Geplaatst:

Niet helijemaal,

je hebt maar één Windows - maar die staat op twee schijven.

Mijn voorstel:

je windows helemaal (clean) op de schijf naar je voorkeur gaan installeren.

Daartoe:

- moet jij uitmaken op welke schijf  jij de nieuwe Windows wil hebben.(een schijf van 250 Gig volstaat ruim)

Je moet ook vooraf àlle andere schijven van dat systeem loskoppelen - dat houdt in dat jij in je kast de schijf waarop je wil dat windows gaat komen HERKENT

(je moet dus tussen je schijven weten wèlke schijf je aangekoppeld laat (waar jij je Windows op wil) , terwijl je àlle andere schijven gaat loskoppelen)

- moet jij vooraf àlles wat je van die schijf wil behouden op een andere schijf (NIET partitie!) veilig stellen (want héél die schijf gaat geformatteerd worden)

Belangrijk: vooraf backups maken van programma's die hun eigen instellingen/gegevens hebben (vb je mailprog (zodat je achteraf nog je adressen en mails nog hebt - misschien een kalenderapp, en weet ik veel ...)

Achteraf gaan we dan die andere schijven eventueel terug aankoppelen en gaan we zien of je bepaalde verdwenen zaken nog kan recupereren

Wat denk je?  (en begin er voorlopig nog NIET aan - dit was een 'snelle' tekst, meer details volgen later - als je akkoord gaat natuurlijk)

Geplaatst:

Nee, Passer, ik vrees dat ik dit allemaal niet aankan, niet aandurf dus ook niet.

Ik heb trouwens het geduld niet om dat allemaal nog te gaan doen, dat gaat nog wel wat tijd vragen, en er zal het risico zijn dat ik foute dingen doe...

Nee liever niet!     Dan alleen al Windows opnieuw proberen te installeren op mijn C drive. Daarna zal ik wel zien wat ik kan doen, alles clean formateren of   recyclen....

Sorry hoor! maar ik probeer dan mijn Flight simulator opnieuw te installeren als alles geformatteerd is, en het zou leuk zijn als ik later mijn archief nog kan terugvinden, maar dat zal waarschijnlijk toch niet lukken....

Groeten en al veel dank voor alle raad en hulp.

Geplaatst:

Wat als ik die C-drive van me in DOS formatteer? DOS kan ook wel FAT of  NTFS formatteren, he?

Kan DOS een cleane drive maken, waarop ik dan bv WINDOWS10 terug kan op zetten vertrekkende van de originele DVD?

En dan kan ik de drives die ik als verloren kan beschouwen eveneens formatteren en hergebruiken....

Groeten

Jive1 - Belgium

Geplaatst:

Dan denk ik dat je iemand ter hulp moet roepen,

want

36 minuten geleden, Jive1 zei:

Dan alleen al Windows opnieuw proberen te installeren op mijn C drive

Dit is vorige keer ook fout gegaan omdat toen je andere schijven aangekoppeld waren.

En dus bestaat er een grote kans dat het dit keer ook weer fout gaat gaan...

Dààrom moeten die andere schijven ontkoppeld worden, dan is er maar één schijf over en dan gaat zeker op diè schijf je windows gezet worden...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.