Ga naar inhoud

Inlogpagina naar mail

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik stel vast dat de standaardpagina voor inloggegevens plots is gewijzigd. Ook op 

Maar ik stel mij de vraag of dit niet eerder een phishing is. 

Eerst krijg ik het volgende te zien: 

W1.png.e92605670a5ca79049dbb030c9d95404.png

Dit is zoals het vroeger ook was. 

Vervolgens zou de computer mij nu het wachtwoord moeten vragen, maar na het invullen van mailadres, krijg ik het volgende:

W2.png.6feabc0b64bdfe551f6973f1e24d0446.png

Ik wordt hier nu eigenlijk gedwongen om mijn e-mail te verifiëren. En dat lukte eigenlijk want ik had eerst de onderste lijn, met mame "uw wachtwoord gebruiken" niet gezien !! En dus ben ik naar mijn ander e-mail gegaan zoals gevraagd. Daar had ik echter problemen om in te loggen.  Bij de tweede paoging vertelde de computer dan dat ik het morgen opniew moet proberen!! Wat is dit allemaal? 

Uiteindelijk kon ik toch wel inloggen door gewoon op "uw wachtwoord gebruiken". Maar ik betrouw het niet. Bij elke inlogpoging vraagt hij dus telkens uitdrukkelijk "Verifeer je e-mail.  

En hij doet dit bij om het even welk mailadres dat ik heb! Dit betrouw ik dus niet. 

En dus:

1/  Moet ik mij zorgen maken? 

2/  Hoe kan ik ervoor zorgen dat die vervelende extra inlogverificatie steeds wordt getoond? 

Dank bij voorbaat voor hulp. 

Geplaatst:

Op het scherm met "verifieer je e-mail" heb je 2 opties.

Optie 1

Je vult het alternatieve e-mailadres in.

In juw geval begint dat met kw en is bij yahoo

Dan klik je op "code verzenden"

Open dan het yahoo account en vul de ontvangen code in op de inlogpagina van outlook.

Normaal ben je nu ingelogd op je outlook.

Optie 2

Je klikt op"wachtwoord gebruiken"

Je vult je ww voor je outlook account is en je bent ingelogd.

Geplaatst:

Dank voor reactie, Kweezie. 

Krijg jij bij je optie 1 ook steeeds die "Verifieer je e-mail" te zien? 

Dus iedere keer je wil in loggen in je e-mail? 

En ik krijg dit ook telkens te zien als ik inlog bij mijn andere hotmail/outlook mailadressen!

En hoe komt het dat ik bij optie 2 die "verifieer" niet te zien? 

Kan je misschien zelf ergens instellen of die vraag wel of niet gevraagd wordt? 

Het is toch totaal dwaas om telkens je in je mail wil inloggen zo'n code via andere mail moet aanvragen. Waar is dit goed voor? 

Geplaatst:

Waarschijnlijk is voor jouw account verificatie in twee stappen ingeschakeld.

Om dat opnieuw uit te schakelen : klik hier

Klik op 'Aanmelden' en volg de instructies op het scherm.

Zorg dat onder 'Extra beveiliging' die verificatie UIT staat, zoals hier:

verificatie.png.70b919ef2741d8e287e63857e42d1b1f.png

2 uren geleden, Yoyo zei:

Waar is dit goed voor? 

Het is een extra beveiliging om te verhinderen dat iemand anders toegang kan krijgen tot jouw account.

Geplaatst: (aangepast)

@Nokiaprox

Als ik klik op uw link, dan wordt gevraagd in te loggen in mijn mailbox. Maar kom ik weer op hetzelfde probleem. Ik moet een code aanvragen die naar mijn andere mail wordt gestuurd. 

Ik doe dat, maar er komt geen enkele code in die andere mail. 

De pagina die je toont "extra beveiliging" vind ik dan ook nergens. 

Ik geraak uiteindelijk niet meer in mijn mails.

aangepast door Yoyo
Geplaatst: (aangepast)

De tekst zegt 'voeg je de code hier in'. 

Maar in het balkje staat E-mail !? 

W2.png.6feabc0b64bdfe551f6973f1e24d0446.png

Ik heb geen code. 

En welke e-mail moet ik daar intijpen? Het mailadres naar waar zij een code moeten verzenden? 

Wat willen ze nu eigenlijk? Ik begrijp totaal de werkwijze niet. 

Ik heb het allemaal uiteprobeerd, maar ik krijg nergens een code en kan het dus niet toepassen om uiteindelijk in mijn hotmail te geraken. 

Wat een ellende. Ik heb ook nooit plots enige wijzigingen ingesteld wat betreft verificatie! 

aangepast door Yoyo
Geplaatst:
12 minuten geleden, Yoyo zei:

Ik heb geen code

Die code wordt naar jou gestuurd op je ander/alternatief mailadres:  image.png.015b8eaef4921a7b146c8d689cb4fecd.png

Open dus de mailbox van die kw.... en daarin zal een bericht-met-code-er-in staan.

Plak die code in in het vakje waar 'email' staat.

(je moet het nu wel opnieuw gaan doen want die code waarvan er daar sprake is, zal ondertussen al wel vervallen zijn, vrees ik)

Geplaatst:

Blijkbaar gebeurt het inloggen in mijn mailbox via een andere pagina dan inoggen in mijn algemeen Microsoft account. 

Daar heb ik nu  kunnen lezen dat de "verificatie in twee stappen" is UITGESCHAKELD".

Dus blijft de vraag:

Hoe kan ik verhinderen dat als ik in mijn mailbox wens in te loggen, dat ik die extra verificatie moet uitvoeren? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.