Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
14 uren geleden, nokiaprox zei:

Probeer eens je PC als vertrouwd apparaat in te stellen Uitleg van Microsoft

Dit begrijp ik niet. 

Ik moet inliggen in mijn Microsoft account. Dat heeft een ander emmail adres dan het hotmails adres dat i!k gebruik voor mijn mails.

Ik zie ook nergens hoe ik een vertrouwd apparaat moet instellen. Je bedoelt dus mijn PC?

Maar je vermeldt dat ik dan ook nooit mijn cookies kan verwijderen.  

Wat is dit nu voor een instelling? 

Geplaatst:

Ik gebruik mijn hotmail bina niet meer.

Hoogstens 1 maal per maand eens kijken maar daar blijft het bij.

Toen ik in dit topic begon te reageren, heb ik enkele malen de account geopend en de vraag gekregen voor verificatie.

1 maal de code gebruikt en daarna steeds het ww ingevuld en na 4 of 5 maal kwam de vraag om verificatie niet meer.

Het is nu een week geleden dat ik hotmail nog heb geopend en vandaag nog steeds geen vraag om verificatie.

Misschien ook eens proberen; wie weet lukt het bij jpu ook.

Geplaatst:
1 uur geleden, Yoyo zei:

Maar je vermeldt dat ik dan ook nooit mijn cookies kan verwijderen. 

er stond niet 'kan' maar 'mag'

Je kan namelijk een browser zo instellen dat hij bepaalde cookies wèl bewaart, maar de andere (nieuwe) na het sluiten van je browser (je sessie) gewoon wist, wegkiepert.

(zo heb ik ook mijn browser ingesteld: cookies voor een nieuwe sessie toelaten, maar na het sluiten deze weer verwijderen)

Moest jij je browser zo ingesteld hebben, dan ga je natuurlijk elke keer die controle krijgen - dàt wilde Nokiaprox je vertellen.

Geplaatst:
Op 27/8/2025 om 10:48, Passer zei:

er stond niet 'kan' maar 'mag'

Je kan namelijk een browser zo instellen dat hij bepaalde cookies wèl bewaart, maar de andere (nieuwe) na het sluiten van je browser (je sessie) gewoon wist, wegkiepert.

(zo heb ik ook mijn browser ingesteld: cookies voor een nieuwe sessie toelaten, maar na het sluiten deze weer verwijderen)

Moest jij je browser zo ingesteld hebben, dan ga je natuurlijk elke keer die controle krijgen - dàt wilde Nokiaprox je vertellen.

Ik heb nooit iets gewijzigd aan de cookies instellingen. Tientallen jaren ingelogd zonder dat verifieer gedoe. Waarom nu dan wel sinds enkele weken? 

Geplaatst:
Op 26/8/2025 om 18:22, nokiaprox zei:

Probeer eens je PC als vertrouwd apparaat in te stellen Uitleg van Microsoft

Dit lukt mij niet. Te ingewikkeld. 

Ik moet inloggen bij mijn MS account, maar dit lukt niet zonder eerst een code te versturen naar een ander mail, dag gedoe ALWEER. en dan als ik in mijn account ben weet ik niet wat ik waar moet instellen of doen om mijn als vertrouwd apparaat in te stellen.

Geplaatst: (aangepast)

In mijn Firefox instellingen staat ingesteld dat: 

Cookies en websitegegevens verwijderen zodra Firefox wordt gesloten

Dit is reeds tientallen jaren zo. Nooit problemen gehad met inloggen. 

En als ik jullie goed begrijp vragen jullie mij dus nu om dit te veranderen zodat cookies NIET verwijderd worden? En dus later ook de cookies niet te verwijderen, want dan zou het probleem dus weer opduiken?? 

Kijk ik kuis al tientallen jaren mijn cookies op. Dus daaraan zal het niet liggen, hé. 

aangepast door Yoyo
Geplaatst:
9 uren geleden, Yoyo zei:

En als ik jullie goed begrijp vragen jullie mij dus nu om dit te veranderen zodat cookies NIET verwijderd worden?

Nee, zo algemeen vragen we het niet.

Zelf heb ik FF met dezelfde instellingen, maar voor sommige sites heb ik wel bepaalde cookies laten bewaren zodat ik niet steeds terug moet inloggen of instellen voor die sites.

9 uren geleden, Yoyo zei:

Waarom nu dan wel sinds enkele weken? 

Dat ik het ook niet weet...

Geplaatst:

Het is niet altijd simpel om problemen met Microsoft op te lossen, hun handleidingen lopen niet over van de duidelijkheid.

Ik vrees dat hier wel een verwarring is tussen een hotmail- en een Microsoft-account.

Elk hotmail-adres is gekoppeld aan een Microsoft-account, beide zijn te bereiken met hetzelfde (hotmail-)adres en wachtwoord. Als je iets wil wijzigen aan de manier waarop jouw email behandeld/geopend wordt, dient dit te gebeuren in je MS-account!

Jij schreef

Op 27/8/2025 om 08:51, Yoyo zei:

Ik moet inliggen in mijn Microsoft account. Dat heeft een ander emmail adres dan het hotmails adres

Dit betekent volgens mij dat jij ooit meerdere Microsoft-accounts aangemaakt hebt, je moet hetzelfde mail-adres gebruiken.

17 uren geleden, Yoyo zei:

Waarom nu dan wel sinds enkele weken? 

Er kunnen twee belangrijke oorzaken zijn waarom jij je moet verifiëren:

1. bij jou is verificatie in twee stappen ingeschakeld (en dat is het meest waarschijnlijke)

2. Microsoft vermoedt dat er een frauduleuze inlogpoging gedaan wordt op jouw account.

17 uren geleden, Yoyo zei:

Dit lukt mij niet. Te ingewikkeld. 

Dat is niet zo moeilijk als je de juiste stappen van MS volgt:

1. Ga op het apparaat dat u wilt vertrouwen (= jouw computer) naar de pagina Beveiligingsinstellingen en meld u aan bij uw Microsoft-account (gebruik het mailadres en wachtwoord dat de problemen geeft).

2. U wordt gevraagd uw identiteit te verifiëren (jawel dit is nodig als beveiliging!). Kies of u de code via e-mail (geef hier het emailadres kw*****@yahoo.com op), sms of een verificator-app wilt ontvangen. Controleer kw*****@yahoo.com  en typ de ontvangen code in het tekstvak (het duurt soms even voor zo’n email toekomt!).

3. Schakel het selectievakje niet opnieuw vragen op dit apparaat in.

4. Selecteer Controleren.

Als dit alles goed gegaan is, zou in de toekomst geen verificatie meer mogen gevraagd worden. Maar die info wordt wel opgeslagen in een cookie, dus als je die gaat verwijderen begint alles van voorafaan. 

Wat voor jou beter zou zijn is die verificatie in twee stappen uit te schakelen, zoals ik al zei in mijn eerste reactie.

Ga naar deze pagina en klik op de blauwe knop ‘Aanmelden’ in het midden van de pagina.

Je krijgt dan een venster ‘Aanmelden, gebruik uw Microsoft-account'. Geeft daar het problematisch email-adres op.

Vul in het volgende venster het wachtwoord van je email in.

Je moet dan je identiteit verifiëren (jawel, als beveiliging om te verhinderen dat iemand anders jouw account misbruikt) en krijgt op kw*****@yahoo.com een code, die je in het volgende venster moet invoeren. (Je kan daar ook het vakje aanvinken ‘Deze vraag niet meer stellen op dit apparaat’).

Je komt dan in je MS-account op de beveiligingspagina. Rechtsboven kan je ‘Verificatie in twee stappen beheren’ Zorg dat die UIT staat.

(En als dat tweede gelukt is, hoef je geen cookies meer te bewaren)

Geplaatst: (aangepast)
Op 29/8/2025 om 17:23, nokiaprox zei:

Het is niet altijd simpel om problemen met Microsoft op te lossen, hun handleidingen lopen niet over van de duidelijkheid.

Blij om dit te horen. 

Ik vrees dat hier wel een verwarring is tussen een hotmail- en een Microsoft-account.

Inderdaad. Dat blijkt uit het volgende:

Elk hotmail-adres is gekoppeld aan een Microsoft-account, beide zijn te bereiken met hetzelfde (hotmail-)adres en wachtwoord.

Deze zin begrijp ik niet helemaal. je zegt: "Elk hotmail-adres is gekoppeld aan een Microsoft-account". Bedoel je daarmee dan ook hetzelfde Microsoft account? 

Je zegt dan "te bereiken met vervolgens "hetzelfde" hotmail adres. Welk hotmail adres?

Stel ik heb TWEE hotmail adressen. Heb ik dan ook twee verschillende Microsoft accounts?  

1/ Zo ja, moet ik dan bij die twee verschillende accountes inloggen met het hotmail adres dat toebehoord aan zijn eigen Microsoft adres?  

2/ Zo neen, dus twee verschillende hotmail adressen en één enkel Microfodt account,  maak het dan uit welk hotmail adres ik moet gebruiken om in te loggen bij dat één enkel Microsoft account? 

Je ziet, het is echt een soepje voor mij.  

Als je iets wil wijzigen aan de manier waarop jouw email behandeld/geopend wordt, dient dit te gebeuren in je MS-account!

Jij schreef

Dit betekent volgens mij dat jij ooit meerdere Microsoft-accounts aangemaakt hebt, je moet hetzelfde mail-adres gebruiken.

Eerlijk gezegd, dit weet ik dus niet (meer). Hoe kan ik dat nakijken? 

En ook hier weer, wat bedoel je met 'hetzelfde mail adres'?  

Er kunnen twee belangrijke oorzaken zijn waarom jij je moet verifiëren:

1. bij jou is verificatie in twee stappen ingeschakeld (en dat is het meest waarschijnlijke)

Ik kan hier enkel op antwoorden dat ik nooit enige instelling(en) "verificatie in twee stappen" heb gewijzigd. 

2. Microsoft vermoedt dat er een frauduleuze inlogpoging gedaan wordt op jouw account.

Ik weet dit niet uiteraard. Het zou wel kunnen dat ik bij een van de twee hotmails die ik heb een aantal keren een verkeerd wachtwoord heb ingetikt. Maar dat herinner ik mij niet meer. 

Feit is wel dat bij mijn TWEE hotmail adressen ik die verifieer vraag krijg bij inloggen. 

Let wel, ik heb nu wel gemerkt dat als ik op de pagina van die verifieernota daar niet op inga, maar effen naar beneden scrol en daar dan "uw wachtwoord gebruiken' klik, dan kan ik inloggen. had er een frauduleuze poging geweest, dan zou dit niet lukken zonder de verifieer procedure te doorlopen. 

Waarom Microsoft die verifieer nota schrijft ovenaan de inlogpagina (met een bewoording die ook geen steek houd -zie een van mijn vorige reacties- vind ik dus heel verdacht. Ik betrouw die inlogpagina dus eigenlijk niet meer.

Dat is niet zo moeilijk als je de juiste stappen van MS volgt:

Nokia, dank voor de gedetailleerde uitleg die volgt. Ik zal dit aandachtig doornemen als ik eerst goed al het voorgaande ivm mail adressen en MS account(s) heb begrepen. 

1. Ga op het apparaat dat u wilt vertrouwen (= jouw computer) naar de pagina Beveiligingsinstellingen en meld u aan bij uw Microsoft-account (gebruik het mailadres en wachtwoord dat de problemen geeft).

2. U wordt gevraagd uw identiteit te verifiëren (jawel dit is nodig als beveiliging!). Kies of u de code via e-mail (geef hier het emailadres kw*****@yahoo.com op), sms of een verificator-app wilt ontvangen. Controleer kw*****@yahoo.com  en typ de ontvangen code in het tekstvak (het duurt soms even voor zo’n email toekomt!).

3. Schakel het selectievakje niet opnieuw vragen op dit apparaat in.

4. Selecteer Controleren.

Als dit alles goed gegaan is, zou in de toekomst geen verificatie meer mogen gevraagd worden. Maar die info wordt wel opgeslagen in een cookie, dus als je die gaat verwijderen begint alles van voorafaan. 

Wat voor jou beter zou zijn is die verificatie in twee stappen uit te schakelen, zoals ik al zei in mijn eerste reactie.

Ga naar deze pagina en klik op de blauwe knop ‘Aanmelden’ in het midden van de pagina.

Je krijgt dan een venster ‘Aanmelden, gebruik uw Microsoft-account'. Geeft daar het problematisch email-adres op.

Vul in het volgende venster het wachtwoord van je email in.

Je moet dan je identiteit verifiëren (jawel, als beveiliging om te verhinderen dat iemand anders jouw account misbruikt) en krijgt op kw*****@yahoo.com een code, die je in het volgende venster moet invoeren. (Je kan daar ook het vakje aanvinken ‘Deze vraag niet meer stellen op dit apparaat’).

Je komt dan in je MS-account op de beveiligingspagina. Rechtsboven kan je ‘Verificatie in twee stappen beheren’ Zorg dat die UIT staat.

(En als dat tweede gelukt is, hoef je geen cookies meer te bewaren)

aangepast door Yoyo
Geplaatst:
14 uren geleden, Yoyo zei:

Let wel, ik heb nu wel gemerkt dat als ik op de pagina van die verifieernota daar niet op inga, maar effen naar beneden scrol en daar dan "uw wachtwoord gebruiken' klik, dan kan ik inloggen.

Dat heb ik ook enkele malen gedaan en toen bleef die verifictievraag weg.

Ik heb verder nergens iets aangepast.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.