Ga naar inhoud

W11 geïnstalleerd maar.......

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 minuten geleden, DCA zei:

Inderdaad, die G-schijf is degene met nog veel vrije ruimte 😬

('k had het eerst ook ànders begrepen, maar het antwoord van Cil deed me vergelijken met de schijven erboven en die 846 Gig bleek dus

niet de gebruikte, maar de vrije ruimte te zijn...)

Geplaatst:

Sorry dat ik onduidelijk ben in mijn verhaal.
De dame in kwestie heeft eergisteren een W11 geïnstalleerd. (met haar 2 externe schijven aangesloten, G en H)

Nu zie ik dat op de G vermoedelijk die W11 is geplaatst (tenminste aan de bestandjes op de screen te zien)
Ik heb haar voor de veiligheid nu even die schijf laten ontkoppelen om erger te voorkomen.
Ik zal haar vragen of zij ook de H wil ontkoppelen (die geven we later dan een andere naam)
Maar wat nu het probleem is????
Ze is op de G nu al haar bewaarde foto's kwijt.
En misschien weten jullie nog dat ik ook het zelfde probleem heb ondervonden (Maar m'n lesje geleerd en nu 3 kopieën)

Is er een mogelijkheid dit nog recht te zetten?

Geplaatst:
2 minuten geleden, Cil zei:

Nu zie ik dat op de G vermoedelijk die W11 is geplaatst (tenminste aan de bestandjes op de screen te zien)

ik hoop maar dat zij die foto's in dubbel had want als Windows idd op de G staat, is zij ze kwijt...

Ik denk niet dat er nog hoop is voor haar... (DCA ? ?)

Wat ze nu best kan doen (en dat doe je trouwens àltijd best als je windows clean op een systeem gaat zetten):

àlle schijven ( externe èn interne) ontkoppelen (*) en dan pas Windows installeren.

Nà de installatie kan je alles terug aankoppelen (tuurlijk: eerst alle stroom van je systeem als je ook interne afkoppelde !)

(*) en dubbel checken of de schijf die je aangesloten laat inderdaad de schijf is waar de Windows op moet gaan komen ! ! 

Geplaatst:

Ik was er al bang voor, en nee geloof niet dat zijn een deubbele kopie heeft gemaakt voor de fotomap.
Nu las ik ergens iets over een progje Testdisk?
Is dat jullie bekend?

Geplaatst:
1 minuut geleden, Cil zei:

Ik was er al bang voor,

ja, want 

16 minuten geleden, Cil zei:

(Maar m'n lesje geleerd en nu 3 kopieën)

jij kent het dus ook...

Wat die Testdisk betreft, 'k ga er even p38cyq bij roepen, die kent die dingen allemaal goed.

Geplaatst:
10 minuten geleden, Cil zei:

Ik zit nog eens te kijken naar screen 3?

En zie ook een D , is dat dan de oorspronkelijk C ?

Dat kan alleen de eigenaar bevestigen.

Geplaatst:

Als de externe schijven ontkoppeld zijn en de pc start niet meer op (met Windows 11), dan is W11 inderdaad op 1 van de 2 externe schijven geïnstalleerd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.