Ga naar inhoud

Game-pc samenstellen


Aanbevolen berichten

Hallo ,

zou graag een eigen game-pc samenstellen.....

BUDGET : 1500 EURO

PROCESSOR : Wil toch de laatste nieuwe games spelen en die vragen toch wel al + 3 GHz..... Heb de nieuwe Extreme van Intel bekeken, 3.2 GHZ en 1200 EURO..... Aan de andere hand, heb ik één of andere PENTIUM PROCESSOR van Intel bekeken (online) en die haalden snelheden tot 3.8 Ghz voor een aanzienlijk lagere prijs. Geloof dat die single-core is. Weet nog altijd het verschil niet tussen single/duo & quad.... Graag uitleg....

WIL NIET OVERKLOKKEN.

GRAFISCHE KAART : Zoals hierboven wil ik ook de laatste nieuwe games spelen.... Ben meer vertrouwd met de producten van NvdiA, maar zie de ATI HD 4870X2 wel zitten... (Of zoeits tenminste) Toch zeker pixel shader 4.1.

HARDE SCHIJF : Héhe , had gedacht aan 1 grote van 1TB & 1 kleintje van 250 GB.

RAM GEHEUGEN : Minimum 4 Giga.

OPTISCHE SCHIJF : DVD & CD LEZEN / DVD & CD BRANDEN. (DVD SPEED MINSTENS x16.)

GELUIDKAART : Eén die goed geluid levert, maar hoeft niet beste van het beste te zijn.

AANSLUITINGEN : USB 2.0 / Alle noodzakelijke .....

BEHUIZING : Liefst zwart, hij moet mooi zijn en moet kracht uitstralen.....

SCHERM : Heb zelf géén DVI scherm.... Tenzij er iets bestaat als een DVI-VGA convertor..... (Graag meer info hierover)

OS : Windows Vista Home Premium (Indien meer dan 4 GB RAM GEHEUGEN 64 BIT.)

Woon in Oostende, aan de kust...

Zou toch leuk zijn moest ik hem eventueel kunnen afhalen in de buurt...

Gent & Antwerpen oké, maar Sluis is toch het maximum....

Hopelijk komen er veel reacties....

Bedankt. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zou zeker niet kiezen voor extreme van de vorige intel pentium processor want moderne games worden steeds zwaarder gemaakt en eisen altijd een veel hoger processor type. Ik zou voor Intel i7 kiezen.

Singel, duo en quad betekend dat er 1 processor met 1 kern, 2 kernen en 4 kernen om gemakkelijk te begrijpen. Dus als je quads hebt dan kan intel met 4 kernen werken dus core. Maar ieder kern kan nog eens aantal cache hebben.

Voor quads is dat 4 x 2 mb

intel i7 heeft veel hoger cache.

Daarbij is die energiezuiniger en heeft ook extreme versie maar die zijn heel duur.

Anders gezegd: Singel, duo en quad van vorige versie zal snel verouderd worden.

De videokaart is een heel snelle maar ook een zeer hete.

Zorgt voor degelijke koeling en ook zware voeding.

zie dit:

Google Vertaling

Voor de harde schijf zou ik voorlopig opteren om 1 van 1 TB te nemen en later dan nog eens 1 TB gezien de games van tegenwoordig nogal groot is.

Wel opletten dat je minstens 32 mb of hoger cache neemt.

Ram geheugen van 4 GB is wel minimum.

U moet goed controleren welke geheugen je mag gebruiken want tegenwoordig moet je ook minimum per 3 banken plaatsen bij de betere versie van moederbord. Let ook op de doorvoersnelheid.

De meeste moederborden hebben uitstekend geluid.

Ga je die zelf in mekaar steken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, om maar meteen met de deur in huis te vallen...

vergeet direct heel het Ghz verhaal! dit is pure onzin!

het gaat er om hoeveel berekeningen een cpu per cycle kan verwerken, en geloof me, een nieuwere processor van bijvoorbeeld 1.6Ghz verslaat een oudere pentium die op 3.6Ghz werkt met GEMAK!

oke, nu dat opgehelderd is... laten we verder gaan :D

een behuizing, aan wat voor een soort behuizing zit je te denken? aan iets met mooie lijnen of echt iets bruuts wat pure kracht uitstraalt?

zeg het maar en ik verwerk het in het lijstje haha.

als moederbord kies ik een bord met een amd 790X chip

dit betekent dat er een amd processor op komt te zitten.

dit is de gelukkig geworden: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P

als processor steken we er dus een amd op, een mooie quadcore! niet te zuinig doen haha. dit word de amd phenom 955! (3.2 Ghz) geloof me het is een beest ik heb hem zelf ook :D

voor het grafische geweld kunnen we een 4870x2 pakken... maar laten we eerst eens kijken welke games je eigelijk wilt doen? en vooral ook niet onbelangerijk.. op welke resolutie?!?!

werkgeheugen, laten we voor een setje van 4Gb kiezen, het oog valt hierbij op een setje van 2x2 Gb patriot extreme performance viper geheugen wat zijn werk op 1600Mhz doet.

harde schijven kies ik er eentje uit het segment van Western Digital, dit word een 1TB 32mb cache schijf (western digital green) zuinig, maar toch snel!

eventueel kan daar nog een 320 Gb Western digital black bijgezet worden als de harde schijf voor het besturing systeem, lekkere snel schijfje!

geluid zit allemaal op het moederbord, goede kwaliteit! dus geen reden om een losse kaart aan te schaffen :-)

tja, op het moederbord zitten ook alle andere aansluitingen wel dus ook geen nood hieraan!

een scherm.. wil je een nieuwe of heb je er nog eentje? en ja er bestaan verloopstukjes van dvi naar vga!

daar kan natuurlijk windows vista home premium op, en laten we dan maar direct de 64 bit editie pakken.

persoonlijk ben ik er meer voor om te wachten op windows 7 wat eind dit jaar uitkomt maar dat ben ik :D

dit is geen pc die je zo los in de winkel koopt maar die ik nu bij elkaar "verzonnen" heb aan de hand van allerlei losse onderdelen die bij elkaar passen.

dit zit dus ook nog niet in elkaar, maar dat kan in online winkels zo in elkaar gezet worden.

en schrrk niet nu ik zeg online winkel! er zijn meer dan voldoende goede online winkels!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jahoor, merknamen mogen gewoon genoemd worden :-)

ik kies momenteel resoluut voor amd omdat die gewoon het beste presteren voor het geld op het moment, als intel op dit moment betere prestaties had neergezet voor minder geld had ik die gekozen, zo simpel is dat :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had voor mijn zoon ook een AMD gekozen die op dat moment de sneltste was gezien hij veel games speelt.

Wel stel ik vast dat AMD naar verhouding veel sneller veroudert voor games.

Had ik voor mijn zoon toen voor Intel gekozen had dan was die nog zeer goed geweest. Tenzij je om de 2 jaar een nieuwe computer koopt.

De reden was ook omdat ik van de vorige computer ECC geheugen had dat ik voor AMD had gekozen.

Daarbij speelt ook een rol of je uitsluitend games speelt of combinatie van andere programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke maakt meteen een hoop duidelijk! :D

en op welk scherm wil je dit gaan doen? heb je nog een scherm? of wil je er een nieuwe bij? (zo ja, welke resolutie?)

ga ik eens iets in elkaar knutselen voor je ^^

HEB GEEN DVI SCHERM

RESOLUTIE ? Euhhh....

Kweenie op een scherm van 20" misschien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.