Ga naar inhoud

Nieuwe Koeler


Aanbevolen berichten

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb hem gemonteerd, alle stappen gedaan.

Alleen het ziet er naar uit dat de koeling niet veel beter is dan mijn vorige.

Volgens Everest is de temperatuur ongeveer 1C koeler, en soms zelfs warmer.

Kan dit liggen aan een verkeerde montage?

Of zijn temperaturen rond een 49 normaal voor Quads.

Het enige wat ik weet dat fout is dat ik de koeler er eerst op had, maar was verkeerd om, dus heb opnieuw moeten plaatsen. Maar dat zal het toch niet zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er wel koelpasta tussen gedaan?

Dat is namelijk wel vrij belangrijk.

Ook de koelpasta die nog op je processor zat goed verwijdert?

Zitten de koeler ook goed vast? Dus alle pinnetjes zitten goed in het moederbord?

Duw ze nog eens aan (soms moet je er echt hard op drukken)

En duw de pinnen ook altijd aan die diagonaal over elkaar staan aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de koelpasta er afgehaald ja.

En zover ik weet zat er koelpasta op mijn koeler. Heb de koeler na het vastzeken hem er echter wel ahgehaald, deed hem namelijk verkeerd om.

Zal nog een keer de pinnen los en vast maken.

EDIT: Heb de pinnen los gemaakt en nogmaals vastgedaan.

Geen verschil.

Wat mij trouwens ook opvalt is dat er geen warme lucht van de koeler af komt.

EDIT2: Mijn temperatuur is wel lager dan omscheven op hun website.

Alleen als die temperatuur in idle is trouwens.

http://www.arctic-cooling.com/catalog/product_info.php?cPath=1_42&mID=72&language=en

Wat denken jullie? Zijn de waarnemingen om hun site in idle? Of stress?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn stress temperaturen ;-)

Maar Everest kan er soms naast zitten.

Heel handig programma maar voltages & temperaturen kloppen niet helemaal.

Download Realtemp

en stress je processor even met een stressprogramam zoals Orthos Prime95 of OCCT(mijn favoriet).

Laat met OCCT de CPU test draaien voor 5 min en kijk op realtemp wat je temperaturen zijn!

Wat zijn je temperaturen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

RealTemp geeft dezelfde temperaturen aan, als ik in stress zit dan heb ik vaak 60C of iets hoger. Klopt het wel? Ik bedoel, mijn oude cooler gaf dezelfde temperaturen (mischien paar graden warmer). Ik dacht dat dit toch echt wel wat verandering zou brengen.

Ik heb hem niet overclocked of iets dergelijks en toch is de temperatuur wel hoog.

In idle bijna even warm dan als in stress bij hun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast [S]Darkness

Temp is te hoog ook al heb je een quad core je hebt namelijk de nieuwe 45 nm die een stuk zuiniger en tegelijk ook stuk koeler hoort te zijn

hoe zit het met de airflow in de kast ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Darkness;76747']Temp is te hoog ook al heb je een quad core je hebt namelijk de nieuwe 45 nm die een stuk zuiniger en tegelijk ook stuk koeler hoort te zijn

hoe zit het met de airflow in de kast ?

Heb de kast open, dus airflow zal goed zijn.

Heb de koeler los gemaakt en met nieuwe koelpasta opnieuw bevestigd (Arctic Silver 5), de temperaturen zijn nu zelfs hoger, en de koeler zit gewoon bevestigd zoals het hoort.

Temperatures

Motherboard 39 °C (102 °F)

CPU 38 °C (100 °F)

CPU #1 / Core #1 50 °C (122 °F)

CPU #1 / Core #2 45 °C (113 °F)

CPU #1 / Core #3 48 °C (118 °F)

CPU #1 / Core #4 50 °C (122 °F)

Ik begin het nu wel irritant te vinden, heb nu in totaal 35 euro betaald, maar de temperatuur blijft hetzelfde als met de intel stock cooler.

Als iemand het weet op te lossen ben ik die persoon heel dankbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Artic Freezer moet dat echt wel koel houden, ze zijn zuiniger zoals Darkness al zei.

Hoeveel koelpasta doe je erop?

Wat voor moederbord heb je?

Misschien dat je fan geregeld word en dat die traag draait, en daarom je koeler niet goed koelt!

Ik heb er een dun lijntje op gedaan zoals beschreven op de site van de koel pasta.

Mijn moederbord is een Asus P5K.

De fan draait zoals die hoort volgens de box, hij past zich aan de temperatuur.

Verder weet ik dat er geen warmte aan de achterkant van de koeler komt, het is gewoon wat koeler dan de kamertemperatuur.

Ook kan ik zonder probleem de koeler aanraken (aan de bovenkant) het voelt niet warm aan. (Hetzelfde alsof de computer uit staat.)

De pinnen zitten zover ik weer er goed in, ik denk dat als ik nog hard druk dat de moederbord breekt. (Ik hoorde kliks bij het vastzetten.)

Wat kan de probleem zijn. =/

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.