Ga naar inhoud

foutmeldingen pc


ion

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

Onderstaand schrijven heb ik een paar dagen geleden nog naar de winkel gestuurd waar de pc vandaan komt, daar ik geen antwoord terug krijg ga ik er vanuit dat men in verlof is of dat men er zich vanaf wil maken.

Hebben pc dus ongeveer 1 jaar en het is een jaar van sukkelen geweest zoals je onder kunt lezen, pc is gekocht om de dochter verder te helpen maar ook om mijn vrije tijd wat op te vullen die er gekomen is door ziek te worden na 36 jaar gewerkt te hebben,

pc is dan ook gekocht om spellen te spelen.

Hopend op een goede oplossing

groet ik jullie allen

ion.

Beste,

Op 27/06/2008 heb ik deze pc bij jullie gekocht waar ik nu dit bericht op aan 't typen ben, pc is al een 3 tal keren terug bij jullie geweest omdat er zich van allerlei storingen voordeden, ondanks dit nazicht heeft de pc nooit goed gewerkt, foutmeldingen en vastlopen gebeuren nog regelmatig maar daar de dochter pc regelmatig nodig had voor haar school zijn we er maar verder blijven mee sukkelen.

Nu het vakantie is en omdat ik weer een nieuwe foutmelding heb gekregen tijdens het spelen met flight simulator x deluxe had ik graag van jullie geweten wat we nog kunnen doen om pc toch in een perfecte staat te krijgen zodat de dochter na de vakantie verder kan en ik spellen kan spelen zonder dat er nog foutmeldingen verschijnen.

Zal info over pc en de laatste foutmelding met bijlagen meegeven.

PS: wat valt er nog onder garantie

gr ion.

post-9148-1417703840,5631_thumb.jpg

post-9148-1417703841,1074_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoogstwaarschijnlijk is het een geheugenprobleem.

Ik zie dat je 2MB ram hebt. Is dit 1 latje of zijn het er 2?

Als er 2 ramlatjes zijn, haal er dan 1 uit en laat de pc enkele dagen op 1MB werken.

Als er geen problemen zijn kan je het andere latje insteken en weer enkele dagen testen op 1MB.

Als je maar 1 latje hebt, haal je een nieuw (die kosten niet zo veel) en test daarmee gedurende enkele dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoogstwaarschijnlijk is het een geheugenprobleem.

Ik zie dat je 2MB ram hebt. Is dit 1 latje of zijn het er 2?

Als er 2 ramlatjes zijn, haal er dan 1 uit en laat de pc enkele dagen op 1MB werken.

Als er geen problemen zijn kan je het andere latje insteken en weer enkele dagen testen op 1MB.

Als je maar 1 latje hebt, haal je een nieuw (die kosten niet zo veel) en test daarmee gedurende enkele dagen.

gelukkig dat we tegenwoordig geen MB geheugen modules meer hebben maar GB modules :P.

maar goed ontopic wat je ook even kan doen is wat ik hier beschreven heb (het stuk met de plaatjes).

http://www.pc-helpforum.be/f39/sorry-15879/#post80692

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo mannen,

Waarschijnlijk heb je het niet gemerkt maar als niveau heb ik beginner opgegeven en dat is ook zo, heb never ene pc van binnen gezien zwijg stil van er iets uit te halen of in te stoppen.

Ben dat ramgeheugen gaan opzoeken via internet en alzo aan het volgende gekomen ( bijlage ) kan ik het misschien zo oplossen??

gr ion.

Heb nog wat info bijgevoegd, taakbeheer tijdens een vlucht in flightsimulator misschien hebben jullie hier wat meer aan.

Zou zeker willen zijn dat het om het ram geheugen gaat eer ik latjes laat bijplaatsen.

gr ion.

post-9148-1417703841,2916_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je het niet gemerkt maar als niveau heb ik beginner opgegeven en dat is ook zo, heb never ene pc van binnen gezien zwijg stil van er iets uit te halen of in te stoppen.

Heb je niemand in de familie of bij de buren die je kan helpen?

Anders binnen brengen in de winkel en vragen om nieuw geheugen in te stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kweezie wabbit,

Om die latjes erin te krijgen zou ik wel iemand weten te vinden, maar ik wil eerst toch wel een beetje zekerheid dat het probleem hiermee opgelost is, kun je aan de hand van bovenstaande bijlage ( taakbeheer terwijl flightsim draaid ) niet zien of er werkelijk iets met het geheugen scheelt, of is er geen programma dat me kan vertellen wat er scheelt op het moment dat de fout zich terug voordoet, 't is vrij gemakkelijk om de fout terug te laten gebeuren.

gr ion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt die pc één jaar? Dan heb je nog een jaar garantie, juist?

Ze moeten een product afleveren dat degelijk werkt en dat doet wat er van verwacht word.

Dit lijkt een beetje op mijn verhaal met Alternate. Pc is daar in totaal 7 of 8 keer binnen geweest, en dan de 8ste keer was die gemaakt.

We waren aan het dreigen met geld terug te vragen, en anders toch juridische stappen. Dan ineens lukt het ze wel om de pc te maken.

Nu is FSX wel een zwaar (en moeilijk :D) spel, kan je de instelling wat terugschroeven? Want geen enkel modern systeem kan FSX voluit spelen.

Om nu te zeggen dat het probleem bij het geheugen ligt zonder veel te onderzoeken lijkt me wat makkelijk.

Draai ook even een 3Dmark rondje, als dit goed gaat kan je bijna zeker je grafische kaart uitsluiten.

Gewoon downloaden, installeren en dan 3Dmark06 opzetten en dan het programma even alten lopen.

Op het einde komt er zo "View results online" klik daar even op, en dan komt er een score, wat is je score?

Werk je met Windows Vista of met XP? Als je met Vista werkt kan je best het volgende doen:

Je klikt op start (Links onder het Windows-vlaggetje) en dan typ je geheugen.

Dan komt er te staan "Hulpprogramma Geheugencontrole", dan krijg je een selectie, druk op het eerste "Nu opnieuw opstarten en controleren op problemen (aanbevolen)"

Dan komt het allemaal vanzelf, in orde, als er een fout is, komt dat duidelijk in beeld!

Heb je last van Blauwe schermen? Dan moet je[/url] dit eens lezen.

Doe dan wat er daar beschreven is...

Als je dit allemaal gedaan hebt kunnen we een beter beeld maken van het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aarondk1

Deze uitleg begint er al meer op te trekken, wat die garantie betreft weet ik dat in de verkoopakte staat dat er 3 jaar garantie is op de monitor ( samsung ) hoeveel garantie er is op pc onderdelen weet ik eigenlijk niet maar als het zelfs maar 1 jaar was laat ik dit ook niet zomaar gebeuren, eerst wil ik echter kijken of we het niet zelf kunnen oplossen, een juridisch steekspel is ook niet dadelijk aan te raden.

Het besturingssysteem is xp home, zie bovestaande bijlage.

Verder zal ik het aangewezen progamma eens laten lopen en u de uitslag mededelen,

ook zal ik eens kijken of ik bij flightsim instellingen wat kan veranderen, dat laat ik u ook weten.

gr ion.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.