Ga naar inhoud

Word opslaan probleem


Gast

Aanbevolen berichten

Ik werk al vele jaren met Word 2002 zonder problemen. Sinds vorige week valt het voor dat als ik een tekstdocument wens op te slaan hij plots weigert dit te doen omdat Word dit document niet herkent (?)…De harde schijf heeft een ondersteuningsprobleem dat weigert Word te gebuiken (?) enz enz… Allemaal chinees voor mij. Opslaan onder een andere naam helpt niet echt. Als het toch nog lukt ben ik ½ van de tekst kwijt en/of komen er vierkantjes in de plaats. Ofwel ben ik het volledige bestand gewoon kwijt (dus niet enkel de wijzigingen, het totale oorspronkelijke bestand verdwijnt!). In het ergste geval sluit hij Word af en ben ik ook het document volledig kwijt. Soms kan ik 100 maal opslaan zonder probleem, soms na 2 maal reeds wil hij niet meer. Word is zo plots onbruikbaar geworden... (Ik weet echter niet of het ook bv met Exell zo is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier ben ik weer.

Ik heb AVG virus gedowload en volledig laten scannen (duurde wel 1u46!). Resultaat: niets gevonden!

Ik heb dan een usb-stick aangeschaft en sla tijdens het werken met word de documenten rechtstreeks op op de usb-stick. Sindsdien geen enkel probleem meer bij opslaan.

Wat is nu het besluit? Harde schijf problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harde schijf probleem zou kunnen gezien de ouderdom op basis van Word 2002

Maar we zullen eerst dit doen:

Download

TrendSecure | TrendMicro HijackThis Overview

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Zet hier dat logje aan je volgende bericht.

Bij Vista moet je eerst met rechterknopmuis klikken op Hijackthis en run as administrator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Harde schijf probleem zou kunnen gezien de ouderdom op basis van Word 2002

Maar we zullen eerst dit doen:

Download

TrendSecure | TrendMicro HijackThis Overview

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Zet hier dat logje aan je volgende bericht.

Bij Vista moet je eerst met rechterknopmuis klikken op Hijackthis en run as administrator.

Hallo,

sorry voor laattijdige reactie, maar nu ben ik weer terug actief...

In bijlage vind je de logfile.

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank

R3 - URLSearchHook: (no name) - *{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder). De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computeropnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kape

1/ Bedankt voor de vakkundige info!!

Heb dat hier allemaal gedaan en gelukt.

in bijlage de logs

Zou hiermee mijn probleem opslagen nu opgelost zijn?

2/ Ik betaal bij mijn abonnement bij Telenet ook een virus security pack. Ik heb ook AVG anti virus op de computer gezet maar ik merk dat dit de werking van mijn computer fel vertraagd. Ik heb dan vernomen dat Telenet antivirus niets waard is? Is dit zo? Mijn vraag is dus: welke van de twee nog behouden? Of geen van beide?

hijackthis2.txt

mbam-log-2009-08-11 (12-14-24).txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kape

2/ Ik betaal bij mijn abonnement bij Telenet ook een virus security pack. Ik heb ook AVG anti virus op de computer gezet maar ik merk dat dit de werking van mijn computer fel vertraagd. Ik heb dan vernomen dat Telenet antivirus niets waard is? Is dit zo? Mijn vraag is dus: welke van de twee nog behouden? Of geen van beide?

Het eindresultaat is hetzelfde: je computer is beschermd tegen virussen, spam en spyware.

Telenet security pack kost elke maand enkele euro en de gebruikte antivirus (f-secure) is tamelijk belastend voor je systeem.

AVG is gratis en geeft weinig systeembelasting.

Wat mij betreft: telenet pack opzeggen en verder doen met AVG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inderdaad wel wat besmette bestanden verwijderd. Of je probleem hiermee volledig opgelost is, kan alleen jij ons vertellen :-)

Wat je antivirus betreft, zou ik op het einde van de periode zeker het Telenet-pakket opzeggen en kiezen voor AVG. Indien de vervaldatum van je abonnement nog veraf ligt, zou ik (enkel voorlopig) kiezen tussen welke van de twee je nu even verwijdert, want 2 antivirusprogramma's samen durven elkaar wel eens tegenwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.