Ga naar inhoud

Aankoop Laptop


Aanbevolen berichten

Voor mijn studie, communicatie en multimedia design heb ik een laptop nodig.

Ik heb nog nooit eerder een laptop gehad maar mijn school raad een MacBook Pro aan, maar die dingen zijn heel duur en voor naar mijn mening lage specs.

Bovendien gaat het boven mijn budget.

Mijn budget is 1500 euro als ik niet wil lenen (en dat wil ik vermeiden al willen mijn ouders dat wel).

De laptop moet minimaal: (Windows)

1) Pentium Intel Duo T4200 of AMD Athlon X3

2) 3 GB Ram

3) 160 GB ruimte

4) Videokaart met ondersteuning van DirectX of Open GL met 256 MB eigen geheugen.

5) Een 1024x768 TFT-scherm.

6) USB 2.0 en FireWire

7) Ondersteuning voor draadloos netwerk dat voldoet aan de WiFi-norm.

Ze willen liever een Mac maar ze vergaten de eisen voor een Mac Laptop te geven behalve minimaal 2.13 Ghz

Mijn vragen zijn: Is het beter om een Mac of Windows te nemen?

En natuurlijk, waar kan ik voor mijn budget een laptop vinden dat aan deze eisen voldoet. (Heb geen idee over laptops.)

(Ik moet met 3D applicaties zoals 3Dmax werken.)

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

een mac is leuk voor grafische applicaties... maar je moet met mac kunnen werken..

persoonlijk vind ik mac niets, ik kan er maar niet aan wennen...

voor een normale laptop kan ik je aanraden om bij dell te kijken, en dan eens bij de dell studio lijn!

ik overweeg zelf ook om mijn huidige laptop te vervangen voor een van deze modellen. (voor mij is het bij laptops dell, all the way!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 1150 euro hebt je een hele goed laptop van Asus.

Als intel wilt nemen dan minimaal T6400 of hoger.

Videokaart zou ik voor 512 mb kiezen.

Ik zelf heb Asus n50v met blu-ray

Videokaart NVIDIA GeForce 9300M GS

T9400

4 GB geheugen

320 GB schijf

15 inch

Draadloos / LAN

BT

Dit voor de prijs van 1150 euro bij plaatselijk computerwinkel.

Mijn dochter heeft ook een Asus (model weet ik niet direct)

T6400

3 GB

17 inch

Videokaart 512 mb

De rest weet ik niet direct meer.

Dit voor de prijs van 875 euro bij plaatselijk computerwinkel

Uiteraard is de mijne sneller dan van mijn dochter doch mijn dochter vindt het een heel goed laptop. Ze doet alles mee van Office, CS4 en nog veel andere dingen.

Maar u dient misschien rekening mee te houden dat speciale design programma enkel op Mac werken. (Ik kan de naam niet opkomen maar dacht dat het profial of zoiets heet). Misschien dat het daarom de school dat voorstelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah, ik ben mij er van bewust over de programma compatibiliteit.

Waarschijnlijk als ik een laptop neem gaat er Vista 64bit op zitten dus weet niet zeker.

Alleen macbooks zijn veels te duur voor wat ze geven. En de school, ookal raden ze een mac aan zeggen dat een windows ook mag.

Neem dus aan dat ze vervangende programma's hebben.

---------

Ik moet alleen weten of de laptop wel aan de WiFi-norm voldoet, maar waar kan ik dat vinden bij laptops o.a. dell?

EDIT: Is een "Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart" goed genoeg?

--------

EDIT2: Oke ik heb een keuze genomen (had er eerst meer maar kwam erachter dat er nog btw bij moest en dus schoot prijs met honderden omhoog. *zucht*).

Is een Dell Studio XPS 16 met:

Intel® Core™2 Duo Processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)

Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands

Black Leather back cover : 16" (inch) Truelife 720p HD WLED Edge to Edge Display

4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]

500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive

512MB ATI® Radeon™ HD 3670 graphics card

6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

Dell Wireless 370 Bluetooth-module

Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart

Voor de prijs van 1148.35 inc btw goed voor wat ik nodig heb?

Sorry voor de hyperlinks, kreeg ze niet weg. ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

intel Wifi link 5100 is een krachtig Wifi. Ik geloof dat ik op mijn laptop hebt. In ieder geval is dat van Intel. Bluetooth erbij is erg handig. De prijs vind ik een goede prijs.

Dat je 64 bits neemt is helemaal niet erg en misschien zelfs verstandig.

Veel 32 bits programma kunnen ook op 64 bits werken.

Je hebt Wifi a/b/g/n en het is de laatste die snel is N.

A wordt bijna niet meer gebruikt.

B komt wel eens voor.

G komt meer voor = 54 Mbps

N is de huidige norm = 300 Mbps

In werkelijkheid zal u tussen 50 en 150 Mbps halen bij goede ontvangst. Vanaf 5 Mbps hebt je al zeer goede verbinding en kan u alle huidige norm van downloaden aan.

Wifi snelheden wordt bepaald door de materialen waar door Wifi heen moet. Voor u zal het geen probleem zijn zelfs om verre afstand mits u ook een router hebt die voldoet aan N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah, de reden dat ik 64 bit neem is zodat er 4GB ram op past plus nog die 512MB van video kaart.

Zover ik begreep kan een 32 bit niet meer dan iets over 3 GB gebruiken.

Wat is trouwens FireWire? En zit dat ook op deze laptop, want dat staat er niet bij.

Die korting code zou tof zijn. Hoeveel korting krijg je daar mee? Want er loopt op het moment een actie tot de 22e waardoor de prijs met 150euro is afgenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.