Ga naar inhoud

[OPGELOST] laptop start traag op + 14 svchost.exe


Aanbevolen berichten

Ik ben nog nooit een driver tegen gekomen dat ik moet betalen.

Het is wel zo om de programma te mogen gebruiken dat je moet betalen maar niet voor de driver.

Wel is het zo dat er op sommige site u laten geloven dat je een programma moet laten downloaden om te weten welke driver je moet hebben en dan moet je er voor betalen maar in werkelijkheid is dat helemaal niet zo. op die zelfde site zijn de driver gratis maar zeer moeilijk te zien. Je moet echt goed uitkijken. Zelfs ik heb daar moeilijk mee maar ik download altijd die driver gratis met een login.

Nu over het punt van drivers:

Je moet steeds bij de fabrikant van de hardware zijn om de driver af te halen. Het is volledig gratis en altijd de juiste.

Nu is het wel zo dat fabrikanten na bijvoorbeeld 5 jaar de drivers niet meer bewaren maar afgeven aan zo'n een site.

Als je driver moet hebben kan je best hier op de forum vragen en zullen u naar de juiste site geven om te downloaden.

Nu het punt formatteren:

Het is niet zo dat Kape of ik of andere tegen formatteren zijn.

Nee, formatteren kan soms goed zijn maar dat zullen we als allerlaatste doen.

Nu is het wel zo dat veel formatteren niet goed is voor de harde schijf.

Misschien is voor u formatteren en programma installeren op korte tijd klaar maar als ik mijn computer zou formatteren en alle programma opnieuw moet installeren dan zou dat zo'n 5 dagen duren in fasen. Ik zal dan 2 keer nadenken alvorens te formatteren.

Als ik moet formatteren wat uiterst zelden gebeurd dan is dat omdat een hardnekkig virus in de computer bevindt die niet te verwijderen zijn of beter gezegd niet te vinden is.

Een voorbeeld: 2 jaar geleden is er onbekend hardnekkige virus binnen gedrongen in mijn computer. Het was s'avonds. Maar s'morgens moet de computer opgestart worden zonder problemen voor de zaak. Wat doe je dan? Ik telde eerste uit hoelang het duurt om de meest nodige installatie en software te installeren zou duren.

Dus ging ik zoeken en zoeken tot ik de virus zou vinden. Maar als de tijd verstreken is ja dan moet ik formatteren om s'morgens op tijd klaar te zijn.

Maar was de computer niet voor de zaak dan had ik niet geformatteerd.

Formatteren doe je dus als het niet anders kan.

Je kan een programma downloaden om uw drivers op een usb-stick of zo te bewaren.

My Drivers - Shareware - Download.CHIP.eu

Het is niet gratis doch je kan een paar keer gebruiken maar dat is voldoen om de drivers te bewaren op een usb-stick of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

bedankt voor het antwoord.

Ik snap dat je eerst al de rest geprobeerd moet hebben vooraleer je formatteert, maar er zijn nog bijkomende dingen: mijn 2 schijven zijn nog altijd FAT32 ingedeeld (ipv NTFS wat toch beter is niet?). En er staat gewoon veel rommel op mijn pc waar ik van de helft ervan niet meer weet of het noodzakelijk is/ik dit nog gebruik.

Wat de drivers betreft, het waren idd dat soort sites+scanprogrammas die ik bedoelde, ik weet ook wel dat die drivers gratis horen te zijn maar ze vinden is soms een hele klus, vooral als het om van die algemene dingen gaat. Neem nu bijvoorbeeld :"Modem on High Definition Audio Bus" waar een driver voor mankeert. Ik heb gevonden dat het hier soms om een 52K modem gaat (die ik niet heb volgens mij) of bluetooth (waar ik hier een oplossing voor gevonden heb [ame=http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=196029]Modem on High Definition Audio Bus-Please Help - Notebook Forums and Laptop Discussion[/ame] alhoewel deze oplossing me raar lijkt aangezien ik nu 2x zon bluetooth audio ding heb in mijn lijst van hardware.

En tot slot nog een vraagje over de bios, wat is dit en hoe moet dit geupdate worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de juiste driver te weten:

Download dit:

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Start de programma

Bovenaan op Rapport / snelrapport / zuiver tekst

even wachten

Dan krijgt u een log.

Upload deze log.

Dan zal ik de site opgeven waar je uw driver kan vinden.

Ook kan ik dan uw scan driver vinden.

Bios is een kleine software om uw computer op te starten.

Bios update doe je met flashen. Maar daar kan je beter afblijven indien u geen kennis hebt. Want bij fout start uw computer niet meer op.

NTFS versus FAT32

FAT32 heeft het voordeel dat je altijd met Dos kan bereiken indien er probleem is met uw computer. Nadeel van FAT32 is dat u maximaal 2 GB per bestand kan opslaan.

NTFS is eigenlijk niks anders bedoeld om uw computer te beveiligen.

Voordeel van NTFS is dan u bestand groter mag zijn tot 2 GB

Maar NTFS is ook sneller dan FAT32

Je kan FAT32 omzetten naar NTFS zonder data verlies doch ik raad toch een back-up te maken.

Wat betreft: rommel.

Je hebt 3 soorten rommel.

1) Rommel van zoals internet bestanden, log's enz.

Deze zijn relatief gemakkelijk op te ruimen.

2) Programma die je niet meer gebruikt maar wel in uw computer hebt.

Ga naar start / configuratiescherm / software (bij Vista is dat programma)

Daar kan je een lijst zien van software die je niet meer gebruikt verwijderen.

3) Mappen die je gemaakt hebt met bestanden die je niet meer nodig hebt.

Dit is veel moeilijker. Dat zou je handmatig moeten doen.

Net als bureel hoort je ook met de computer ordelijk te werken.

Als je met meerdere schijven werkt is dat gemakkelijker.

Schijf C: installatie

Schijf D: download / drivers.

Schijf E: Data

Schijf F: Games en soortegelijke.

Als je Word documenten maakt moet je zeer strenge gewoonte maken door op te slaan in schijf E: in de juiste map.

Voordeel: je kan snel en effeciënt back-uppen.

Extra voordeel: Probleem met Windows en je moet formateren en opnieuw installeren maar de data blijft aanwezig omdat die in Schijf E: staat . Had je uw documenten in C: schijf gezet was je die kwijt.

Als ik een bestand moet zoeken dan heb ik ook heel snel gevonden omdat ik ordelijk werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in bijlage het logje.

ff recapituleren:

NTFS nemen ipv Fat32

die meerder schijven, bedoel je dan meerder partities? (Dit kan je aan maken formatteren, ik heb maar 2 geinstalleerde harde schijven)

de rommel daar bedoel ik meer het derde mee. Er staan nogal veel "onbekende" mappen op mijn pc. Bestandjes die ik ooit nodig gehad heb voor het een of het ander, bestanden die er oorspronkelijk van de winkel opstonden maar nooit gebruikt zijn ed.

Report.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schijven bedoeld ik ook partitie.

Partitie is de juiste woord maar sommige weten niet wat partitie is en daarom noem ik schijf.

Als je niet weet wat je mag weg doen dan kan je een screen maken door op toets prt scr te klikken en plakken in tekenprogramma. Een beetje aan passen.

Ik zal dan eens kijken om wat het gaat.

Soms zijn de mappen gewoon leeg en die mag je altijd wegdoen.

Ik zal vanavond laat uw drivers log nakijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

die mappen daar ga ik je voorlopig niet mee lastig vallen. Ben nog altijd aan het twijfelen of ik niet beter met een schone lei kan herbeginnen en dus toch te formatteren. Als je de drivers zou doorgeven kan dit niet zo moeilijk meer zijn, de rest installeren kost gewoon wat tijd en dat heb ik momenteel wel.

Zijn er risicos verbonden voor je schijf als je formatteert? (je zei ergens dat dit niet goed was voor je schijf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar deze website voor uw drivers

Service & Support

Klik op notebook

Klik op aspire

Klik op aspire 9410 (niet 9410Z)

Nu ziet je al uw drivers.

Kies de juiste windows en kies de taal.

De rest van de drivers zit in XP of Vista.

Je vindt daar ook de tab Application (software) - Bios - Document (handleiding)

Voor de videokaart drivers

Drivers - Download NVIDIA Drivers

Kies Geforce

Kies 7 serie

Geeft de Windows systeem XP of Vista

Geeft de taal op.

Klik op search

Voor draadloos indien niet in xp of vista zit:

 Intel® PRO/Wireless and WiFi Link Drivers-Only for Windows XP*

Voor de lan-drivers:

Realtek

De juiste windows versie nemen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.