Ga naar inhoud

[OPGELOST] laptop start traag op + 14 svchost.exe


Aanbevolen berichten

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Problemen (bijna helemaal) van de baan, dan is het tijd voor de “grote schoonmaak” : verwijderen van gebruikte programma’s, een cleaning en het verwijderen van de besmette herstelpunten.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: combofix /u

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Verwijder volgende vetgedrukte map met Windows Verkenner : C:\Qoobox (indien nog aanwezig).

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

En kan je dan de exacte inhoud van dat schermpje bij het opstarten nog eens in een volgende bericht melden. Misschien kunnen we - op basis van deze info - ook daarvoor nog een oplossing vinden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

in bijlage de screenshots van de vensters die ik krijg bij opstart.

Het systeemherstel terug uitvinken deed ook eerst wat raar, maar uiteindelijk toch gelukt.

Ook zijn de screenshots van de programmas die mee opstarten bijgevoegd, mss kan je eens kijken of dit allemaal wel klopt (er staat bv 2maal msn in enzo), aangezien hier het venster bij opstart toch over gaat.

Ook blijft het startmenu hangen als ik het te vroeg na de opstart aanklik, zolang ik lang genoeg wacht is het geen probleem.

Na het verwijderen van combofix bleef trouwens ook het icoontje van combofix met als naam "scan" op het bureaublad staan.

Bureaublad.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste tekening: gewoon rechts uitvinken en dan krijgt je die bericht niet meer.

De tweede tekening: alleen normaal opstarten.....en de rest uitvinken ten zij Kape dit had gevraagd.

De derde tekening: u gaat wel grof mee om.

Uitschakelen doet je alleen als je 100% zeker weet.

1) opstarten van msn kan je niet op opstarten uitzetten. Dat doet je in de programma zelf en dan wordt de register aangepast.

2) Read_sl en adobe reader horen aan de staan. Noodzakelijk voor de goede werking van adobe reader.

Wilt je adobe reader niet hebben verwijdert dat in configuratie/software

3) Google update kan je niet uitschakelen. Wilt je dat niet hebben dan Google Chrome verwijderen via configuratie/software

4) ItunesHelper dient aan te staan als je er gebruikt van maakt anders eveneens verwijderen configuratie/software

5) CameraAssitent is nodig voor uw webcamera. Dus aanzetten.

6) InstallHelper is nodig voor de goede werking van uw computer.

7) NTmui weet ik niet maar dacht dat het van de laptop is

8) HP hoort je niet op die manier uit te schakelen maar in combinatie met service

9) rthdcpl is nodig voor de goede werking van geluid.

10) azmixersel is voor real speler anders verwijdert dat in configuratie/software

11) rundll32 absoluut nodig

12) imscinst is voor chinese taal

De rest weet ik niet direct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van je laatste logje van HiJackThis heb ik even opgelijst welke items je probleemloos uit je opstart kan halen. Je kan dit bvb. handig doen met CodeStuffStarter.

Download Codestuff Starter

Start Codestuff Starter op

Selecteer het tabblad Automatisch Opstarten en vink volgende items uit. Deze programma’s worden onnodig mee opgestart.

O4 - HKLM\..\Run: [preload] C:\Windows\RUNXMLPL.exe

O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AzMixerSel] C:\Program Files\Realtek\InstallShield\AzMixerSel.exe

O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCameraService(E)] C:\WINDOWS\system32\ElkCtrl.exe /automation

O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

En dit is een special geval :

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background

Deze start MSN bij iedere systeemstart mee op. Persoonlijk zou ik deze uitschakelen in MSN zelf (bij Extra -> Opties -> tabblad Algemeen vinkjes weghalen onder "Aanmelden")

Zo ... dat zijn er toch al wat minder die samen met Windows aan de slag moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste tekening: gewoon rechts uitvinken en dan krijgt je die bericht niet meer.

De tweede tekening: alleen normaal opstarten.....en de rest uitvinken ten zij Kape dit had gevraagd.

De derde tekening: u gaat wel grof mee om.

Uitschakelen doet je alleen als je 100% zeker weet.

1) opstarten van msn kan je niet op opstarten uitzetten. Dat doet je in de programma zelf en dan wordt de register aangepast.

2) Read_sl en adobe reader horen aan de staan. Noodzakelijk voor de goede werking van adobe reader.

Wilt je adobe reader niet hebben verwijdert dat in configuratie/software

3) Google update kan je niet uitschakelen. Wilt je dat niet hebben dan Google Chrome verwijderen via configuratie/software

4) ItunesHelper dient aan te staan als je er gebruikt van maakt anders eveneens verwijderen configuratie/software

5) CameraAssitent is nodig voor uw webcamera. Dus aanzetten.

6) InstallHelper is nodig voor de goede werking van uw computer.

7) NTmui weet ik niet maar dacht dat het van de laptop is

8) HP hoort je niet op die manier uit te schakelen maar in combinatie met service

9) rthdcpl is nodig voor de goede werking van geluid.

10) azmixersel is voor real speler anders verwijdert dat in configuratie/software

11) rundll32 absoluut nodig

12) imscinst is voor chinese taal

De rest weet ik niet direct.

van msn wist ik niet dat het zo niet kon. De rest leek mij (als complete leek) niet noodzakelijk, maar blijkbaar niet dus. Merci hiervoor. Ik vink alles terug aan en doe het zoals kape beschrijft hieronder.

Hopelijk is dit de oorzaak van de trage opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van je laatste logje van HiJackThis heb ik even opgelijst welke items je probleemloos uit je opstart kan halen. Je kan dit bvb. handig doen met CodeStuffStarter.

Download Codestuff Starter

Start Codestuff Starter op

Selecteer het tabblad Automatisch Opstarten en vink volgende items uit. Deze programma’s worden onnodig mee opgestart.

O4 - HKLM\..\Run: [preload] C:\Windows\RUNXMLPL.exe

O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AzMixerSel] C:\Program Files\Realtek\InstallShield\AzMixerSel.exe

O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCameraService(E)] C:\WINDOWS\system32\ElkCtrl.exe /automation

O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

En dit is een special geval :

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background

Deze start MSN bij iedere systeemstart mee op. Persoonlijk zou ik deze uitschakelen in MSN zelf (bij Extra -> Opties -> tabblad Algemeen vinkjes weghalen onder "Aanmelden")

Zo ... dat zijn er toch al wat minder die samen met Windows aan de slag moeten.

heb gedaan wat je vroeg, behalve wat in het zwart staat. Dit dient denk ik voor mijn mousepad, en ik werk daar nogal vaak mee vandaar.

Verder ga ik eens opnieuw opstarten en zien of ik iets merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb uiteindelijk die ene vetgedrukte ook uitgeschakeld en herstart.

De opstart bleef nog steeds ontzettend traag, heb 15min moeten wachten eer ik verbinding in startmenu mocht openen zonder dat dit menu bleef hangen. Vanaf dan verschenen ook de icoontjes van "hp digital imaging monitor" en van internet (lan en wireless) rechtsonder. Hiervoor leek het alsof er een lusbewerking bezig was.

Wat deze 2 lijnen betreft:

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

deze kan ik uitvinken, maar ik merk dat als ik de pc dan terug herstart, deze er extra bijstaan met een vinkje voor (dus een lijn zonder + een met), in de codestuff starter.

heb ook nog maar eens een extra logje toegevoegd.

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten om op te starten ... en geen negatieve sporen meer in je logjes ? Dat is helemaal niet meer te verklaren. Even een andere weg dan :

Download Findykill en laat dit programma runnen. Kies voor de optie 1 en plaats dan het logje in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het logje in de bijlage.

Verder wil ik nog even benadrukken dat de opstart cava gaat tot ik het bureaublad zie met de pictogrammen en verbinding wil maken met internet, vanaf dan duurt het zon 15min eer dit kan zonder het startmenu blijft hangen.

Het eerste deel van de opstart verloop dus ivm de rest vlot (maar nog altijd te traag naar mijn goesting).

FindyKill.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.