Ga naar inhoud

[OPGELOST] laptop start traag op + 14 svchost.exe


Aanbevolen berichten

Ook dit is weer zo clean als maar zijn kan. Er zit dus blijkbaar een connectieprobleem ... maar ik zou helemaal niet meer weten waar dit te vinden zou kunnen zijn ? Denkt hardop na :s:s:s ... maar zonder resultaat, sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

jammer, bedankt alleszinds voor de moeite. Tis nu ook weer niet zon groot probleem (laat ik mijn laptop gewoon altijd standby staan hé)

maar toch...

En het is het eerste probleem dat je van mij niet opgelost krijgt (maar al zovele wel dusja:p)

zal zelf nog wat zoeken, maar vrees dat het zo zal blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei geef je het op? Das jammer maar begrijpelijk.

Wat doen we dan met deze post, blijft ze openstaan, wordt ze verwijderd?

Nog een laatste update: het opstarten duur 5 min tot aan het lege bureaublad, dan blijft het 3 min steken. Vervolgens duurt het 12min tot als alles gedaan is (in die 12min mag ik niet naar configuratiescherm --> netwerkverbindingen of naar start--> verbindingmaken gaan want anders hangt het start menu. Andere bewerkingen zoals excell, word, en eventueel internet (als er een verbinding is) kunnen wel.

Hopelijk krijg je een nieuwe ingeving, en anders zal ik ermee moeten leven (en dus altijd mijn pc op standby zetten zodat het maar zelden voor valt dat ik lang moet wachten.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei geef je het op? Das jammer maar begrijpelijk.

Wat doen we dan met deze post, blijft ze openstaan, wordt ze verwijderd?

Tja, heb echt geen idee meer.

P.S. : de post blijft openstaan voor "andere" en "slimmere" forumgebruikers :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ken er niet veel slimmere maar ja.

Heb trouwens geprobeerd om de automatische updates maar 1 maal in de week uit te voeren (van windows). Mss is dit hier het probleem (daar ik op een inlog internet zit en niet vanaf de opstart internet heb).

Ook vroeg ik mij af of panda men pc niet te zwaar belast, is AVG geen betere oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panda antivrus heb ik altijd als een zeer zware virus gevonden.

Vanaf Panda antivuris pro 2010 die nu op de markt is beloofd Panda dat er minder geheugen wordt gebruikt.

Op de eerste gezicht slechts 128 mb wat voortreffelijk is maar als ik dan verder kijk dan is het niet zo. Bij volledige performance en bij optimaal gebruikt verbruikt het maar liefst 1GB geheugen wat veel te veel is zelfs voor een behoorlijke computer met behoorlijke geheugen is dat van het goede teveel.

Of AVG de volledige betaald versie beter is durf ik ook niet te zeggen.

De gratis AVG is wel lichter van soort maar is ook van minder kwaliteit.

Anderzijds vind ik dat AVG veel te snel update in de zuivere woord doet zonder degelijke testen. Ik heb het niet niet over update van antivirus.

Norton volledig versie is ook een zware maar daar tegenover staat wel degelijk software maar dan moet je ook degelijk gebruiken.

Norman antivirus vindt in minder goed doch is minder zwaar maar is ook een zaagpier op gebied van waarschuwingen.

Mcafee volledige versie werkt prima met computer vanaf pentium 4.

Gebruikt enkel geheugen indien nodig is.

Geef enkel waarschuwing indien echt iets aan de hand is met de computer of inbraak.

Dan hebt je nog de keuze om te bepalen wat hij moet doen. Hij zal wel de beste voorstel geven en u kan perfect zien over wat het gaat zodat je eventueel extra maatregel kan treffen.

Er zijn nog vele andere virusscanners.

Er zijn ook lompe bij zoals ik:tongue::tongue:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panda antivrus heb ik altijd als een zeer zware virus gevonden.

Vanaf Panda antivuris pro 2010 die nu op de markt is beloofd Panda dat er minder geheugen wordt gebruikt.

Op de eerste gezicht slechts 128 mb wat voortreffelijk is maar als ik dan verder kijk dan is het niet zo. Bij volledige performance en bij optimaal gebruikt verbruikt het maar liefst 1GB geheugen wat veel te veel is zelfs voor een behoorlijke computer met behoorlijke geheugen is dat van het goede teveel.

Of AVG de volledige betaald versie beter is durf ik ook niet te zeggen.

De gratis AVG is wel lichter van soort maar is ook van minder kwaliteit.

Anderzijds vind ik dat AVG veel te snel update in de zuivere woord doet zonder degelijke testen. Ik heb het niet niet over update van antivirus.

Norton volledig versie is ook een zware maar daar tegenover staat wel degelijk software maar dan moet je ook degelijk gebruiken.

Norman antivirus vindt in minder goed doch is minder zwaar maar is ook een zaagpier op gebied van waarschuwingen.

Mcafee volledige versie werkt prima met computer vanaf pentium 4.

Gebruikt enkel geheugen indien nodig is.

Geef enkel waarschuwing indien echt iets aan de hand is met de computer of inbraak.

Dan hebt je nog de keuze om te bepalen wat hij moet doen. Hij zal wel de beste voorstel geven en u kan perfect zien over wat het gaat zodat je eventueel extra maatregel kan treffen.

Er zijn nog vele andere virusscanners.

Er zijn ook lompe bij zoals ik:tongue::tongue:

wat vind je van Kaspersky 2010?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaspersky Internet Security 2010 is een zeer uitgebreide versie.

Ik spreek niet uit ervaring maar op basis van informatie van dat bedrijf zelf.

Alhoewel zeer uitgebreide versie is vraagt die minimaal 800 Mhz processor wat aanvaardbaar is en 512 mb van de geheugen ook dat is te doen.

Als u dat wilt gebruiken dan zou je de volledige documentatie moeten lezen en die is nogal vrij groot van maar liefst 264 bladzijde.

Persoonlijk vindt ik niet zo verstandig om gebruikers te laten bepalen op welke beveiliging graad Kaspersky moet werken.

Bij Kaspersky kan je bepalen hoog , normaal en laag beveiliging.

Ik vind als je beveiliging koopt dat die zijn werk moet doen zoals het hoort en dat is maximaal.

Net zoals McAfee kent Kaspersky ook verschillende manieren van virussen enz. te verwijderen namelijk dit:

gevaarlijk wordt onmiddellijk verwijdert

bij minder gevaarlijk wordt eerst aan u gevraagd.

Een pluspunt is dat die ook het netwerk controleert wat toch niet onbelangrijk is.

Anderzijds zijn de venster goed en duidelijk vermeldt waarvoor het dient.

Dat is wel een pluspunt tegenover McAfee.

Conclusie:

Zeer uitgebreide versie

Vraagt niet teveel van computer.

Je kan scannen zoals je wilt.

Uitstekende venster met goede en duidelijk delen.

Minpunt:

Je moet degelijk het programma kennen om goed mee te werken.

Laag beveiliging zou niet mogen bij zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien het probleem er nog steeds is en er geen slimmere koppen dan kape blijken te zijn vroeg ik me iets af. Het is maar een klein probleempje, maar toch zeer irritant, en daarenboven zijn er nog wat problemen met windows update die een update niet wilt doen.

Ik vroeg me af formatteren dit probleem zou verhelpen en of dit het waard zou zijn. Daarmee bedoel ik, alle inspanning om dit te doen, en het risico om een hoop drivers te verliezen die moeilijk terug te vinden zijn e.d.

Ik weet dat jullie er niet echt voor zijn, maar aangezien er geen oplossing blijkt te zijn...

Is er trouwens een goede manier om direct de juiste drivers en de meest recente te vinden en installeren? Zonder hiervoor te moeten betalen natuurlijk (want ik heb al heel wat scanprogrammas gevonden die wel laten zien welke er verouderd/missing zijn maar wanneer je ze dan wilt dowloaden kost dit geld, wil je ze handmatig opzoeken blijken ze niet zo simpel te vinden).

Of is er een scanprogramma dat duidelijk laat zien welke hardware je aan je pc hebt hangen (moederbord, audio kaarten, videokaart, ...) zodat je maar simpel hoeft op te zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.