Ga naar inhoud

[OPGELOST] laptop start traag op + 14 svchost.exe


Aanbevolen berichten

Beste,

ik zit weer eens met een probleem. Bij de opstart van mijn pc gebeurt alles zeer traag, eens het bureaublad er is moet ik nog een tijdje wachten vooraleer ik via start een draadloze verbinding mag aanmaken (ik zit op vakantie en moet een draadloze verbinding maken met de camping).

Doe ik dit te vroeg, blokkeert het startmenu en de onderste balk. Wanneer ik lang genoeg wacht lukt het wel.

Verder heb ik iets vreemds ontdekt: het programma svchost.exe draait bij mij 14 x op de laptop, zowel tijdens het wachten als later. Ook PavSnSrv.exe draait 2 keer, net als WMIPRSVE.EXE.

in de bijlage een logje, heb ook een logbestand van een virusscan van even geleden, maar weet niet of je er iets mee gaat zijn (krijg het niet geupload vanwege te groot, moest je het toch nog willen zien wil ik het wel eens in 2 proberen te splitsen)

mvg,

bram

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat je logje betreft, mag je het volgende doen :

Ga naar Start - Uitvoeren en tik in: sc stop rpcapd

Druk op Enter.

Ga naar Start - Uitvoeren en tik in: sc delete rpcapd

Druk op Enter.

Download Combofix naar je Bureaublad.

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!

  • Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord.

En doe ook wat Stegisoft je aangeraden heeft : knip dat viruslog in twee ... en hang het in twee verschillende berichten hier bij het topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb gedaan wat je vroeg, combofix deed men pc niet opnieuw opstarten maar er verscheen wel een log onder de naam "log" (ipv combofix.txt). Ook kreeg ik bij de opstart van combofix een melding dat er een bestand moeilijk deed bij de opstart van combofix, en dat dit afgesloten moest worden ofzo.

Dit beide in de bijlage,

ook de gezipte log van de virusscan.

Ook een nieuwe hijackthis logje. hopelijk ben je er iets mee.

grtz

bram

virusscan.rar

melding.txt

log.txt

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start je pC in "veilige modus".

Ga naar Start - Uitvoeren en tik in: sc stop rpcapd

Druk op Enter.

Ga naar Start - Uitvoeren en tik in: sc delete rpcapd

Druk op Enter.

Open een kladblokbestand.

Kopieer en plak daarin de onderstaande vetgedrukte tekst.

File::

c:\windows\system32\drivers\icfifr.sys

Driver::

sonsn

icfifr

hitmanpro2

Sla dit bestand op je bureaublad op als CFScript.txt.

Sleep CFScript.txt in ComboFix.exe

Dit zal ComboFix doen herstarten. Start opnieuw op als dat gevraagd wordt.

Post na herstart de inhoud van de Combofix.txt in je volgende bericht samen met een nieuw logje van HijackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben in veilige modus geraakt via F5, wist niet of het met F5 of F8 ofzo moest (weet ook niet of dit veel uit maakt maar goed)

alles lukte, dat uitvoeren en combofix, deze laatste liet ook de pc herstarten, maar het logje verscheen niet automatisch. Tis te zegge, het blauwe scherm met "start geen programmas tot combofix het logje doet verschijnen" bleef staan zonder dat het logje tevoorschijn kwam.

Ik heb dan gezocht naar combofix.txt en wel naar dit bestand dat op de datum van vandaag aangemaakt is. Dit logje zit in de bijlage.

Ook kreeg ik de melding dat zowel mijn prullenbak van C: als D: beschadigd was, en de vraag of ik deze wou leeg maken. Ik heb zowel voor de c als de d op ja gedrukt.

Ook viel mij op dat bepaalde programmas (msn bv) opstarten bij de opstart van de pc, terwijl ik dit had uitgezet enkele dagen geleden. Weet niet hoe het komt, vind het ook niet hinderlijk, had dit enkel gedaan om de opstart iets sneller te maken (maar tevergeefs dus).

Ook een opmerking: ik had de indruk dat ik na de heropstart sneller met internet verbinding kon maken (hij hing dus niet als ik naar "verbindingen ging"

ComboFix.txt

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het afbreken heeft geen volledig log van Combofix opgeleverd. Dat moeten we even opnieuw doen ... maar nu in "gewone modus".

Maar eerst dit nog :

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder). De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computeropnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Maak dan een nieuw log met Combofix in "normale modus". Verwijder eerst de oude Combofix via Start -> Uitvoeren -> combofix /u Download dan Combofix opnieuw naar het bureaublas, maar bij het opslaan wijzig je de naam van het bestand combofix.exe in scan.exe ... en probeer je te scannen.

Het log van Combofix, met het log van Malwarebytes en een nieuw log van HiJackThis hang je dan in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb gedaan wat je vroeg.

MBAM vond niets maar toch het logje in de bijlage.

Bij combofix was ik te snel, had dat van het opnieuw installeren en de naamsverandering niet gelezen eerst. Heb dus de oude combofix gewoon laten draaien. Nadien heb ik het nog eens gedaan zoals het beschreven was. De log van het eerste is combofix en van de 2de combofix 2.

Wel raar, bij het eerste vroeg hij om een update van combofix, bij het 2de eerst ook, toen hing hij vast bij updaten, en als ik het opnieuw probeerde vroeg hij niet meer voor een update.

Ook een nieuw hijackthis logje.

Er blijven nog altijd een hoop svchosts actief, maar ik weet niet of dit slecht is of goed.

mbam-log-2009-07-19 (23-45-22).txt

hijackthis.log

ComboFix.txt

ComboFix2.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.