Ga naar inhoud

hebben jullie ook een beschijving voor formateren van hardeschijf


verschuur

Aanbevolen berichten

goede dag

ik wil precies weten of er een duidelijke beschijving is voor formateren van hardeschijf en dan installeren van windows 7 want dat staat een beetje onduidelijk in de handleiding van windows 7.

ik wil het zo goed mogelijk hebben dat er niets meer in staat op de harde schijf en dan installeren van de windows.

want als ik windows installeert dan installeer hij erover heen en dan klik op deze computer dan staat er windows old enz en dat wil ik niet hij moet 0,0 leeg zijn. eerst formateren en dan installeren windows 7 ?

zodoende wil ik duidelijkheid hebben over hoe dat moet !

gr verschuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

moeten eerst formateren en dan installatie van windows 7 ?

maar kan dat tussen het installeren ook geformateerd worden van de hardeschijf ?

of is er een andere duidelijke antwoord op mjn vragen ? ik wil zekerheid er over hebben !

U hoeft NIET op voorhand te formatteren!

Start je pc op met de win7 dvd en volg de stappen in de handleiding van hierboven!

U krijgt na een tijdje de mogelijkheid tussen "Upgraden" en "Aangepaste installatie". Als u "Aangepaste installatie" kiest, wordt het aanwezige besturingssysteem automatisch volledig verwijderd en wordt de nieuwe erop geplaatst. En dat is wat je wil! Dus kies NIET voor Upgrade.

Volg gewoon de handleiding hierboven, daar staat dat ook allemaal duidelijk vermeld !

(print de handleiding eventueel uit zodat je beter kan volgen tijdens de installatie)

Volg dus gewoon Stap 1 tot en met Stap 7!

http://www.pc-helpforum.be/f251/het-installeren-van-windows-7-a-30520/

Dus samengevat: als je tijdens de installatie kiest voor "Aangepaste installatie", dan vraagt de windows7 installatie op welke partitie win7 terecht moet komen. Kies dan voor C: en alle aanwezige besturingssystemen erop worden automatisch verwijderd en vervangen door de propere win7.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je formateerd gebeurt er hetzelfde als je boven vermelde handleiding volgt.

Je file system word overschreven maar dat doet een herinstal ook dus dat blijft hetzelfde.

Als je bovenstaande tips uitvoert zet windows 7 zich gewoon over je huidige windows en zal daar zeker geen windows old te bespeuren zijn hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er al een besturingssysteem op de harde schijf waarop je wil installeren?

---------- Post toegevoegd om 13:04 ---------- Vorige post was om 12:53 ----------

Had eroverheen gekeken dat je Windows er al overheen had gezet.

Als je een clean instal wil selecteer dan de partitie waar je Windows 7 op wil hebben en kies voor verwijderen.

Anders krijg je net als bij een upgrade de mappen Windows Old.

Als je de partitie verwijderd hebt selecteer dan de vrij gekomen ruimte voor Windows 7 te installeren en Windows doet de rest

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe heet die programma clean instal ?

Dat is geen programma, hier wil ik mee aangeven dat je met een schone lei begint ;-)

Kies tijdens de installatie van Windows 7 voor Aangepaste installatie (geavanceerd)

Selecteer de huidige schijf of partitie waar Vista op stond en verwijder deze.

Selecteer de vrij gekomen ruimte en klik op volgende Windows 7 doet de rest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.