Ga naar inhoud

Recovery CD


Airandius

Aanbevolen berichten

Norrod computer met Vista 32 bit.

Quad 9300, 3GB en 9600GT.

Ik ga de voeding verplaatsen en de kaart (naat ati).

Ik weet wat ik moet doen met de drivers.

Ik heb echter een vraag over hoe ik de Recovery CD gebruik.

Mijn computer zit vol met programma's die ik neit gebuik (die ook niet altijd verwijderbaar zijn.) En mijn register zit ook waarschijnlijk vol met troep.

Ik neem aan dat de recovery CD mijn computer terugbrengt naar fabrieks instellingen (software) klopt dit?

En zo ja, hoe gebruik ik het? Stop ik het er gewoon in en dan zal het alles op mijn C en D weghalen en herstellen naar wat op de CD staat?

Moet ik de drivers voor mijn moederbord en dvd writer / gpu ook opnieuw instaleren of staat dit op de recovery?

Ten tweede, is het mogelijk om mijn documenten op D te zetten inplaats van C? Mijn C is namelijk klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een recovery cd gaat inderdaad je pc terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dwz herstellen naar de toestand op het ogenblik dat de pc de fabriek verlaten heeft.

Alle drivers van de oorspronkelijk hardware zullen geinstalleerd worden. Drivers van later toegevoegde hardware zoals modem, printer, scanner, camera, enz worden niet geinstalleerd. Software die je zelf hebt geinstalleerd, ga je opnieuw moeten installeren. Ook je gegevens ben je kwijt, zowel op de C als de D schijf.

Ik heb nog nooit van recovery moeten gebruik maken maar is er geen handleiding bij?

Meestal moet je opstarten vanaf de recovery cd, in het menu kiezen voor recovery en de instructies volgen.

"Mijn documenten" kan je nadien nog verplaatsen naar de D schijf. Er zou een wizard voor zijn om dit uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

backup heb ik al klaar, ik stopte nete chter de cd in en die vraagt of ik winodws vista wil installeren.

Na een paar dingen te accepteren vraagt die waar ik moet installeren (C of D) en klik C waar het eerst op stond. Nu geeft het aan dat Windows Vista er al op zit en dat die betsanden naar Vista (Old) gaan. Er word dus niets verweiderd.

Moet ik in dit geval zowel C en D formateren? De recovery gaat mij er namelijk om dat alles eraf gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het wil gewoon Windows Vista 32bit Premium installeren.

Als ik herstart met de cd er al in gebeurd er niets. (dacht dat het dan mischien zou).

(Nogmaals, als ik het op C doe waar mijn huidige Windows 7 instalatie zit dan verplaats hij die instalatie naar een andere folder. Ik dacht dat een recovery CD (wat duidelijk op de voorkant staat van de cd met norrod) alles weghaalt.

aangepast door Airandius
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar moet je voor in het bios zijn.

Als je opstart krijg je normaal zo een scherm te zien van de fabrikant van het moederbord en daar moet je dan op Delete drukken om in het bios te komen.

Het kan wel zijn dat het bij u een andere toets is die u moet gebruiken om daar te geraken.(één van de F toetsen of zelfs de esc toets word geregeld gebruikt)

Eens in het bios aangekomen moet u naar een tabje zoeken met daarop Bootvolgorde en daar moet je cd/dvd als eerste zetten als 2de zet je dan uw HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.