Ga naar inhoud

Vragen omtrent internet + aankoop nieuwe router


Simon1

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een paar vragen over het optimaliseren van mijn internet. Ik heb namelijk een internet 160 abbonement van telenet. De routers,modem,.. zitten aan de linkerkant van mijn huis waardoor ik aan de rechterkant een trager internet heb. Er zit een internetkabel op de 1ste verdieping aan de rechterkant verbonden met de vaste pc en op de zolder aan de linkerkant. De huidige setup kan u zien in de bijlage.

 

1) Graag wil ik een nieuwe router kopen want het streamen van mediabestanden naar de chromecast verloopt met veel haperingen en het internet van mobiele apparaten valt soms weg. Maar ik weet niet goed welke router ik best kies. Ik heb al eens rond gekeken op internet en deze link leek me het beste: http://www.routercenter.nl/category/199741/beste-router.html. Al vraag ik me af welke ik nodig heb? Is de snelheid louter theoretisch? En hoeveel apparaten kan ik aansluiten op die router? Heb ik nieuwe kabels nodig voor de verbinding naar de vaste pc? En ondersteunen mijn apparaten die nieuwe router? Moet ik ook nog een speciale firewall ergens activeren?

 

2) Verder zou ik graag mijn oude router ook nog gebruiken om het signaal te versterken alleen weet ik niet hoe ik dit doe en waar ik hem best plaats... Kunnen die dan in 1 netwerk of 2 verschillende?

 

3) Momenteel heb ik naast het netwerk van mijn router ook nog een netwerk van telenet, ik denk dat dit komt omdat er een ingebouwde router in de modem zit maar de snelheid ervan is veel lager. Hoe kan ik ervoor zorgen dat die in 1 netwerk zitten en namelijk die van telenet want ik kan geen yelo tv kijken zonder dat ik met een netwerk van telenet verbonden ben.

 

4) Tenslotte wil ik graag dat al mijn apparaten op 1 netwerk zijn zodat ik documenten makkelijk kan afdrukken, overzetten en delen. Momenteel is dit niet zo want mijn vast internet is verbonden met de modem van telenet voor de snelheid. ( Mijn vaste pc heeft geen draadloze wifi adapter)

 

Alvast bedankt! -Simon

post-21923-0-26885200-1421870762_thumb.p

aangepast door Simon1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Linksys wrt160nl is heel waarschijnlijk verkeerd ingesteld waardoor je 2 netwerken hebt.

Kan je een screen geven van de eerste pagina dat je ziet als je naar Linksys gaat.

Deze router heeft geen ingebouwde modem.

 

De switch 10/100 is een oude model en best deze vervangen door deze toestel waardoor je 100/1000 Mbps kan gaan.

Wel dienen alle netwerkkabels minstens cat 5é zijn.

Diezelfde switch kan je ook kopen voor eerste verdieping zodat je pc en router kan aansluiten.

Er bestaat ook een 8 poort switch

Asus router moet je ook instellen maar dan als access-point maar dat leg ik wel uit als je het koopt.

Deze router en switch heb ik ook en zijn heel betrouwbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de screenshot moet ik inloggen op mijn router, maar ik weet de gebruikersnaam en het wachtwoord niet. Zijn dit zelfgekozen of toegewezen gegevens? De default login en pass die ze op het internet geven werken niet.

 

Verder is de switch geplaatst door Telenet een paar maanden terug bij de vervanging van onze modem. Ook hangt de switch vast aan de modem met een plastieken bandje. Ik weet niet goed of de switch er af mag of niet?

 

Alle vaste netwerkdraden zijn gelukkig cat5e.

 

En heeft u een goedkoper alternatief voor de router?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.