Ga naar inhoud

Toetsen z, s, w, x, é@ en alt werken niet meer


FA94

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

al een eindje werken de toetsen é@, z, s, w, x en alt niet meer, als ik op het numerieke toetsenbord op 7 duw, verschijnt er: s7.

 

Ik gebruik nu gewoon een extern toetsenbord, maar kan dit niet meenemen op reis...

Ik heb de driver voor het toetsenbord al opnieuw geïnstalleerd, zonder succes, maar sindsdien

werkt de 'x' kort even na het opstarten om het daarna opnieuw te begeven.

 

Heeft iemand nog ideeën ? Kan je een toetsen een andere functie geven?

bv van de ² toets een s maken of zo ?

 

Mijn laptop is een Asus model F501A, 2 jaar oud.

 

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo FA94,

 

Welkom op PC-Helpforum! :welkom:

 

Wat me in de eerste plaats opvalt wanneer ik je omschrijving lees is het feit dat al deze toetsen op een min of meer zelfde verticale lijn liggen. Althans, als je gebruik maakt van een AZERTY-toetsenbord? Dit doet me denken in de richting van een slecht of gebroken contact... en daar is weinig aan te doen vrees ik.

Maar goed, in de hoop dat er andere oplossingen zijn kunnen we even e.e.a. proberen! ;)

 

Heb je al eens een "gebroken" toets eruit gehaald en het contact getest? Je kan elke toets afzonderlijk verwijderen en opnieuw inklikken. De Alt-toets lijkt me hiervoor bijvoorbeeld een eenvoudige toets om mee te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net de s eruitgehaald, en alle toetsen geven terug contact !

 

Enkel als ik de s gebruik, verschijnt er s7 en dan weer 7s ...

Bij de z en de é springt de cursor dan weer naar de eerst getypte regel.. 

De @ typt hij, maar de pagina verspringt ook naar boven zoals bij 'page up' ...

Bij de w geen bijwerkingen

 

Als ik de toetsen blijf induwen doen ze niets meer...

 

Edit: alt werkt nog niet

aangepast door FA94
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi FA94,

 

Werkt alles met het externe toetsenbord naar behoren? Ik vermoed van wel? Indien dit het geval is kunnen we eigenlijk een oorzaak op de computer definitief uitsluiten. De taal- en toetsenbord instellingen worden dan immers niet gewijzigd.

Wanneer het probleem zich enkel voordoet op het keyboard van je laptop vrees ik dat er een contact defect is.

 

Je schreef in je eerste bericht dat je op reis ging; kunnen we beter op zoek gaan naar een tijdelijke noodoplossing (c.q. tekens verplaatsen naar andere toets), of is er wel nog wat tijd om zelf hardware matige tests te doen. Daarbij zal je de laptop een beetje moeten open maken of eventueel binnen brengen bij een lokale computerwinkel.

 

In afwachting van je antwoord bekijk ik jouw specifiek model al even. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het extern toetsenbord werkt alles perfect...

 

Tekens veranderen zou idd een goede noodoplossing zijn, maar vind nergens hoe ik daar aan begin..

Ik heb nog tijd tot 16u zowat ^^

 

Feit is wel dat de toetsen eigenlijk terug werken, enkel nu wel en dan weer niet & er zijn ook die bijwerkingen af en toe.

Zou ik beginnen met ze gewoon allemaal eens grondig schoon te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi FA94,

 

Het schoonmaken van de toetsen lijkt me sowieso iets wat je kan proberen. Voorzichtig losmaken en reinigen van stof en vuil met eventueel wat perslucht. Kortom: zorg ervoor dat een goed contact verzekerd is.

 

Het zomaar wijzigen van de output van een toets is helaas niet mogelijk in Windows. Hiervoor bestaan wel tal van programma's, maar om eerlijk te zijn heb ik deze zelf nog nooit uitgeprobeerd. Wanneer je even Google naslaat op termen als 'key remapper' of 'keyboard remapper' kom je gegarandeerd aan tal van oplossingen zoals bijvoorbeeld SharpKeys.

Ik zou je eventueel aanraden om tot 16u daar wat mee te gaan experimenteren. Het instellen van een andere output zal doorgaans wel lukken, al weet ik niet als toetsencombinaties als Alt + Tab correct zullen werken...

 

Mocht je nog ergens problemen of vragen over hebben, stel gerust.

Zo niet: veel plezier op reis! En we lezen je bevindingen hopelijk bij gelegenheid wel eens.

 

Mako :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 Hoi FA94 ,

 

kijk een keertje naar de vraag/probleem (Kuren toetsenbord) welke ik onlangs gesteld heb, ook in dit forum ( Windows8.1) .

Heb via jouw vraag hier en het antwoord van Mako het progje SharpKeys uitgeprobeerd en heb mij er kunnen mee behelpen .

 

JohnF

aangepast door JohnF
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trekken we hieruit de conclusie dat het opgelost is en sluiten we dit topic af. Mocht je het topic - om één af andere reden - terug heropend wil zien, stuur dan een PB (persoonlijk bericht) naar één van de moderatoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.