Ga naar inhoud

Windows Update - Updates mislukt (fout 0xc1900223)

Aanbevolen berichten

Op m'n laptop (Windows 10 Home) krijg ik de volgende melding na een Windows Update: Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1903 - fout 0xc1900223

Via services.msc heb ik de service "Windows Update" gestopt, daarna de map "C:\Windows\SoftwareDistribution" leeggemaakt, het bestand "C:\Windows\WindowsUpdate.log" verwijderd en als laatst de service terug opgestart.  Dit biedt geen oplossing voor bovenstaand probleem.

Heeft iemand een oplossing?

Alvast op voorhand bedankt voor jullie tijd en moeite.  En voor ik het vergeet...  Beste wensen en een goede gezondheid voor 2020!

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

de 1909 is de juiste versie. en dat laatste stukje klopt ook, maar je moet wel even opletten:: je kan op een zeker kiezen tussen een volledig nieuwe installatie en een 'herstelinstallatie' (of: '

ok, neem je tijd maar, ' k zie wel wanneer je terug opdaagt. (en 'k heb nog wel een reeks 'middeltjes' moest dit niet werken - vroeg of laat werkt er altijd wel eens iets )

Ok, mooi dat je systeem weer bij isr de up. Controleer morgen of zo of je updates in orde zijn (zal wel) door naar je updates te gaan en te kijken of hij de laatste dag nog gecontroleerd heeft op

Vooraf:

re klik op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt (admin) of Powershell(admin) - volgens wat er bij jou staat

Je krijgt dan een nieuw schermpje en daarin vul je in : DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth - en je entert (invullen kan met copy/paste)

daarna (nog in dat scherm) vul je in sfc /scannow en entert opnieuw. (als je het manueel typt: vergeet de spatie na de c niet !)

Je systeem gaat nu gescand worden en eventueel verbeterd. Achteraf wordt je verteld: of: het is afgelopen en er werden geen fouten gevonden,
b: het is voltooid en er werden fouten gevonden en die werden hersteld

😄 er werden fouten gevonden en die konden niet worden hersteld

Vertel even wat de uitslag is: a, b of c

Is het a of b: zet dan het updaten eens opnieuw zelf in gang en kijk hoe het afloopt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9/1/2020 om 17:26, Passer zei:

Vooraf:

re klik op je windowsknop, kies voor opdrachtprompt (admin) of Powershell(admin) - volgens wat er bij jou staat

Je krijgt dan een nieuw schermpje en daarin vul je in : DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth - en je entert (invullen kan met copy/paste)

daarna (nog in dat scherm) vul je in sfc /scannow en entert opnieuw. (als je het manueel typt: vergeet de spatie na de c niet !)

Je systeem gaat nu gescand worden en eventueel verbeterd. Achteraf wordt je verteld: of: het is afgelopen en er werden geen fouten gevonden,
b: het is voltooid en er werden fouten gevonden en die werden hersteld

😄 er werden fouten gevonden en die konden niet worden hersteld

Vertel even wat de uitslag is: a, b of c

Is het a of b: zet dan het updaten eens opnieuw zelf in gang en kijk hoe het afloopt.

Bedankt voor je reactie @Passer

Ik heb "DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth" uitgevoerd in Powershell (als administrator).  Het resultaat is: The restore operation completed successfully.  The operation completed successfully.

Daarna heb ik "sfc /scannow" in dat scherm uitgevoerd.  Dan krijg ik "Windows Resource Protection could not start the repair service.".

Ik heb de "Windows Update" opnieuw uitgevoerd (Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1909).  Resultaat: Updates mislukt.  Fout: 0xc1900223

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gedaan wat voorgesteld wordt.

De post van Michael Gall van 8 september 2017 is de oplossing.  "sfc /scannow" wordt nu wel uitgevoerd.  Ik heb nu wel een opdrachtprompt gebruikt in plaats van PowerShell.

Het resultaat van "sfc /scannow":
Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.  For online repairs, details are included in the CBS log file located at windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

Daarna heb ik de "Windows Update" opnieuw uitgevoerd (Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1903).
Resultaat: Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1903 - fout 0xc1900223

Na controle van service "Windows Module Installer" blijkt dat deze automatisch terug op "Handmatig" staat en gestopt is!  😮

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, dreivilo47 zei:

and successfully repaired them

dus die werkt ook weer, da's al gewonnen.

Wat die Windows Module Installer betreft: ik denk dat jij je daar geen zorgen over hoeft te maken want dat staat (net even gaan gluren) bij mij ook op handmatig en mijn updater doet het toch zoals het hoort. 't Zal dus in een andere richting te zoeken zijn.

Even - voor we verder gaan - een vraag en een bedenking:

vraag: je hebt toch de 1909-versie van Windows?

Bedenking (maar daar doe je mee wat je wil): dat Windows update het niet doet, reken ik onder 'vage' fouten waar de oplossing in verschillende richtingen te zoeken is. (we probeerden er dus al enkele)

'k heb er dus nog wel wat in petto, maar met 'vage' fouten: die kan je soms sneller/makkelijker oplossen door windows opnieuw te gaan herinstalleren (met behoud van bestanden, ik bedoeld dus géén clean install) : dan is je systeem iets van een anderhalf uur bezig, waarvan je zelf het eerste uur nog van alles erop kan doen. Na dat uur vertelt hij je dat er opnieuw moet opgestart worden - je hebt de tijd om je dingen/programma's te beëindigen en laat hem dan opnieuw opstarten. Vanaf dan moet je hem een half uur missen, maar daarna staat hij er weer 'als nieuw' op. (dat 'uur' en 'half uur' is bij benadering - en een absolute zekerheid dat er problemen mee opgelost zijn, heb je nooit - maar de kans is wel groot)

Wat vind je voor jou het best: zo'n 'herinstallatie' van je windows of ga je toch liever door met andere truuks (die het dus ook weer wel of niet kunnen oplossen - in beide gevallen heb je dus geen absolute zekerheid, maar wel euh... voldoende zekerheid)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Passer sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      39.842
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    JazzyJazz
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door jmn
      Hallo,

Mijn laptop kan meestentijds niet zonder netvoeding draaien.
      De accu is gewoon vol, althans dat geeft ie aan.
      Soms lukt het even, maar dan valt hij daarna ineens weer uit. Op een manier zoals door oververhitting of kortsluiting.

Me lijkt dat er iets is in stroomvoorziening vanaf de accu, omdat hij het met adapter wel gewoon doet.
      Maar hoe controleer ik dat? Ik heb 'm al opengeschroefd, maar er was niks bijzonders te zien. Dat is natuurlijk vaak zo...

Hoe kan ik bijv. controleren of de accu nog goed is? Is daar software voor, of moet dat echt met externe meetapparatuur?

Het betreft een Asus R540U.
      Ben benieuwd.

Groeten,
      Johan Nijsse
    • Door m.ramtin
      Goedemiddag,
      Mijn laptop loopt elke keer helemaal vast. Zelfs mijn muis beweegt dan niet meer en ik weet niet hoe ik dit probleem op kan lossen?
      Ik gebruik een Dell Latitude E6540 met windows 10.
      Ik heb mijn laptop al geupdate, maar dat heeft helaas niet geholpen.

• Door dreivilo47
      Omdat het dinsdag 12-05-2020 Patch Tuesday was, voerde ik vandaag de Windows Update uit.
      Resultaat: 1 installatiefout (0x800f080a voor KB4556799) en de rest gaat niet verder.  Zie screenshot.

Daarna heb ik de probleemoplosser uitgevoerd voor Windows 10: Start, Instellingen, Bijwerken en beveiliging, Problemen oplossen, Windows Update, Probleemoplosser uitvoeren
      Resultaat: Het probleem kan niet met Probleemoplossing worden vastgesteld.

Hoe kan ik dit oplossen?  Alvast op voorhand bedankt voor uw tijd en moeite.

• Door pol55
      Mijn laptop is beveiligd met een paswoord. Ik heb een externe HD als backup.  Graag zou ik de inhoud van die externe HD beschermen met een gewoon paswoord, liefst hetzelfde paswoord op mijn laptop. Er bestaat voor W10 home "VeraCryp"t...voor mij nogal onpraktisch ....Bestaat er niets eenvoudiger voor zoals een gewoon paswoord.

• Door Jasper
      Goedemiddag PC Helpforum,

Voor het werk heb ik vraag gekregen om naar een goede laptop te gaan kijken waar wij als engineers op kunnen werken.
      Tot nu toe maken wij eigenlijk altijd gebruik van HP workstations. Echter is dat vanwege de vele bedrijfsbezoeken niet handig.

Voornamelijk draaien wij 3D modeleer software van Creo ellements Direct moddeling.
      En wat bijbehorende modules.

De Workstations zijn opgebouwd met de volgende onderdelen.

- Intel Core i7-6700 CPU @ 3.4 ghz
      - 16gb werkgeheugen
      - NVIDIA Quadro M2000

Deze pc's werken eigenlijk al te langzaam voor het pakket en zijn dus niet voldoende.

Nou kwam een collega van met met het volgende aanzetten:

https://www.alternate.nl/html/product/1564264?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=GoogleShopping_Notebook&utm_term=PL6AZNAE&gclid=Cj0KCQiAtf_tBRDtARIsAIbAKe019QNv3uNBHdZta0n_OSUvh3wursBU4oLEvz2U_6iZRaWg-lz7yc4aAiKJEALw_wcB

Het grootste voordeel is hierbij dat we 2 schermen zouden hebben ( 1 voor 3D omgeving en 1 voor database etc) Echter kan je ook kiezen voor een laptop inclusief een los 2de scherm.

Het budget is maximaal 3600 euro per laptop. Echter zou het fijn zijn als we goedkoper uit komen. :D

Ik hoor graag jullie aanbevelingen.

• Nieuwe aanmaken...