Ga naar inhoud

W7 loopt vast tijdens het opstarten


XeonraY

Aanbevolen berichten

Hallo

Sinds kort begint mijn PC soms vast te lopen. Ik kan echt niks meer doen, de muis beweegt niet, het toetsenbord werkt ook niet (kan geen ctrl + alt + del doen, ook de windowsknop werkt niet).

De problemen zijn eigenlijk gestart zo:

Ik heb een logitech G300 computer muis en de rechtermuisknop daarvan werkte niet meer degelijk. Ik heb deze dan terug opgestuurd naar de winkel en ze stuurden mij een nieuwe muis op. Dan heb ik die muis (de software stond nog altijd geïnstalleerd omdat ik ook een Logitech G110 toetsenbord heb). Alles werkt degelijk en de nieuwe muis werkt zoals verwacht (extra toetsen enz... werken perfect).

Een dag later start ik de computer op en na enige tijd krijg ik een melding van Norton 360 met als titel van het venster: Mislukte installatie. Ik keek naar wat mislukt was maar daar stond gewoon: Installatie, dan keek ik naar de status en daar stond voltooid (dus ik dacht: uh? Hij geeft een melding dat het mislukt is, maar in de status staat dat alles in orde is). Ik druk dus op OK en doe verder niks (het kan zijn dat hij de installatie van de muis bedoelt, of van de antivirus, maar die installatie van de antivirus staat er al meer dan een jaar op en heb een dikke twee weken het abonnement verlengd, hetzelfde voor de installatie van de muis, ik had de muis en het toetsenbord al meer dan een jaar en 2 maand).

Maar bon, alles werkt en ik doe gewoon verder zonder problemen. Dan wilde in PlanetSide 2 spelen, ik startte het spel op en de launcher opent en zodra de knop van "Play" groen wordt liep heel de computer vast. Ik kon de muis niet meer bewegen, de knoppen op het toetsenbord werken niet, etc... Dan heb ik dus de computer moeten herstarten (de aan-uit knop lang ingehouden). Dan startte ik de computer opnieuw op en begon die enorme luide piepjes te geven, altijd korte, onderbroken piepjes. (Ik dacht wtf is dit?) Er was ook helemaal geen beeld. Dan heb ik de pc terug opnieuw opgestart door de aan-en-uit knop lang in te houden en terug opgestart, dan gaf die weer die piepjes, dus terug opnieuw opgestart, en dan werkte alles terug normaal.

Ik heb dit dan opgezocht en gevonden dat dit een manier van de BIOS is om te zeggen dat er een fout ergens is, ik heb dan gevonden dat korte, onderbroken piepjes iets met het RAM geheugen te maken hebben. Maar na die 2 keer heeft die nooit meer gepiept.

Nu als ik de pc opstart loopt die soms vast tijdens het opstarten aan het windows logo, soms zelf aan het scherm van: Press F11 to run system recovery (voor het scherm van het windows logo). Dit soms meerdere keren na elkaar. Een keer is het zelfs zo geweest dat door ik iedere keer mijn computer heropstarte tijdens het opstarten dat hij een system restore wou doen. Ik liet de pc een recovery doen en het was zo dat hij al zelfs een keer daarop vast liep, tijdens een system restore. Dan een tweede keer runde ik de system restore, restore to a previous point. Alles werkte en de restore was voltooid, de computer start automatisch opnieuw op en dan werkt alles terug.

Soms heb ik een dag dat wanneer ik de pc opstart hij geen problemen geeft, alles werkt. Andere dagen is het zo dat wanneer ik hem opstart hij vast loopt bij het opstarten, dan herstart ik via de aan-uit knop en dan moet die een system restore doen en na de PC dan automatisch opnieuw opstart, werkt alles terug.

Nu zou ik graag willen natuurlijk dat hij gewoon opstart zonder enige problemen te geven. En daarom ben ik naar hier gekomen. Ik ben zelf wel savvy met computers, maar dit gaat mijn petje toch te boven.

Sorry voor het hele verhaal, maar ik dacht dat ik het zo het beste kon schetsen.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De experts die je Hijackthis logje analyseren en je verdere instructies geven zijn verwittigd, zodr a ze online komen helpen ze je verder.

Verder kan je eens een geheugentest met Memtest86+ uitvoeren.

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Misschien best dat je er even wacht tot de malware experts je logje bekeken hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De experts die je Hijackthis logje analyseren en je verdere instructies geven zijn verwittigd, zodr a ze online komen helpen ze je verder.

Verder kan je eens een geheugentest met Memtest86+ uitvoeren.

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Misschien best dat je er even wacht tot de malware experts je logje bekeken hebben.

Ik had het idee om dat deze nacht te laten runnen via USB stick.

Ik ga pas laat slapen en als ik niks zie tegen dan, dan zal ik het laten runnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download zoek.exe naar het bureaublad.

  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkwaardig probleem.
     
    emptyclsid;
    firefoxlook; 
    Chromelook;
    chrdefaults; 
    autoclean;
    shortcutfix;
    iedefaults; 
    
    
    
    
    


  • Klik daarna op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post nu de inhoud van het geopende logje in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.