Ga naar inhoud

W7 loopt vast tijdens het opstarten


XeonraY

Aanbevolen berichten

Ik heb de PC een paar dagen geleden naar een computer winkel gebracht, en zij wisten me te vertellen dat het probleem aan mijn videokaart ligt. Die zou naar het schijnt binnenin doorgebrand zijn... Tof... xD Ma ja, compleet mijn fout.

Toch bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Laat maar weten of het probleem echt opgelost is met een nieuwe videokaart.

Houd er ook rekening mee dat je harde schijf al tekenen van slijtage vertoont.

Zal ik doen :D

Ik heb er rekening mee gehouden, ik heb samen met mijn nieuwe grafische kaart ook een nieuwe harde schijf gekocht.

Een kleinere weliswaar (1TB, meer dan genoeg voor mij) maar met snellere RPM.

Nieuwe videokaart:

https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-140650

Nieuwe harde schijf:

https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-119882

Ik zal het laten weten als de computer terug werkt :D

PS: Weet iemand hoe ik Windows 7 kan installeren op de nieuwe harde schijf? Ik heb geen CD van Windows 7 gekregen als ik de computer kocht en er was wel zo een herstelpartitie op de oude harde schijf, maar die kan ook beschadigd zijn, dus opteer ik liever voor een volledige nieuwe installatie (zou ook niet weten hoe ik W7 moet installeren op een andere harde schijf vanuit een andere harde schijf partitie). Ik heb een legitieme Windows 7 Home Premium 64 bits serial key. En liefst zou ik dat via USB-Stick willen installeren vermits ik geen andere PC heb die op DVD kan branden dan die PC dat nu niet werkt xD

Bedankt

aangepast door XeonraY
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan je oude harde schijf ook klonen naar de nieuwe en dan hoef je niets opnieuw te installeren.

Ik moet wel nog eens nakijken welke tool je daarvoor best gebruikt en hoe je juist te werk moet gaan.

Bwa, dat is niet nodig, ik wil wel een fresh install gebruiken. Ik heb alle persoonlijke documenten toch al op een USB stick staan, dus dat is allemaal geen probleem. Juist Windows 7 zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een legitieme Windows 7 Home Premium 64 bits serial key.
Dan moet je enkel nog iemand vinden die je een Windows 7 Home Premium 64 bits installatiedvd kan lenen.

Installeren kan je dan met je eigen key.

Andere oplossing is om de hersteldvd's te maken om terug te keren naar de fabrieksinstellingen en dan daarmee opnieuw installeren.

Dan heb je een pc zoals hij uit de fabriek kwam en hoef je ook niet meer op zoek naar allerhande drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan je oude harde schijf ook klonen naar de nieuwe en dan hoef je niets opnieuw te installeren.

Ik moet wel nog eens nakijken welke tool je daarvoor best gebruikt en hoe je juist te werk moet gaan.

Ik heb me bedacht, kan iemand mij vertellen hoe ik dan alle gegevens "clone" van mijn oude HDD naar nieuwe HDD.

De nieuwe HDD moet dan dus ook kunnen booten vermits ik de oude HDD ga weg doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wat te snel geweest over dat clonen.

De schijf clonen zal in jouw geval niet gaan vrees ik omdat je daarvoor 2 schijven met dezelfde capaciteit nodig hebt.

Je huidige schijf is 2 TB en je nieuwe is slechts 1 TB.

Een image van je C partitie maken en deze terugzetten zal om dezelfde reden niet lukken

Een andere optie is een backup maken van de huidige partities (C en D) op een externe schijf.

Monteer de nieuwe schijf en maak een partitie aan van 30 GB en hou de rest als C partitie.

Daarna doe je een restore van de backup naar de respectievelijke partities op de nieuwe schijf.

Hiervoor maak je best gebruik van externe software en liefst een die je kan gebruiken vanaf een opstartcd.

Na het terugzetten van de backup op de nieuwe schijf, herstart je de pc en ga dan naar het bios.

Verander hier de volgorde van opstarten zodat de nieuwe schijf als opstartschijf komt en schakel de oude uit als opstartschijf.

Sla de wijzigingen op en als het alles goed gaat, zou de pc nu moeten opstarten vanaf de nieuwe schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.