Ga naar inhoud

W7 loopt vast tijdens het opstarten


XeonraY

Aanbevolen berichten

Ik heb de computer vandaag opgestart en alles is verlopen zonder problemen.

Gelukkig, want als ik die piepen hoorde dan dacht ik dat het iets van hardware ging zijn, maar blijkbaar niet.

Ik zal het topic nog eventjes ophouden moest het deze week nog eens voorvallen laat ik het hier weten.

Ik zal dit topic niet vergeten te sluiten (heb het in mijn bookmarksbalk staan.)

Mag ik eigenlijk vragen wat dat zoek.exe programma doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zoek.exe doet intussen, het opruimen van bekende rommel, het opruimen van loze items, het aanmaken van samples inzake verdachte bestanden. ( in een notendop)

Download "Delfix by Xplode"

delfix.jpg

Start de tool middels dubbelklik.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot op vandaag is alles goed verlopen. Vandaag starte ik de PC op en alles start goed op.

Na ik een programma had geopend bleef alles weer vast steken. Kon de muis niet meer bewegen, idem voor het toetsenbord.

Ik heb de computer terug opnieuw opgestart via de aan-uit knop, hij startte terug op, maar bleef vast hangen op een zwart scherm, heb de computer terug opnieuw opgestart via de aan-uit knop, hij startte terug op maar dan nog voor het opstarten volledig gedaan was, herstartte de computer zichzelf. Toen de computer dan aan het opstarten was, gaf hij weer van die piepjes, maar deze keer altijd 2 korte piepjes na elkaar. Daarna heb ik de computer terug opgestart via de aan-uit knop en dan startte alles weer degelijk op. Windows is geladen en ik zie mijn bureaublad. Alles werkt terug, kan programma's openen etc...

Dan heb ik gezocht wat de BIOS van de computer is via Speccy en heb dit gevonden:

Merk American Megatrends Inc.

Versie E7667ML1.20B

Datum 21/03/2011

Dan opgezocht wat die 2 korte piepjes betekenen en volgens deze site heeft het iets te maken met het RAM geheugen. Herinner u wel dat het eerste probleem was dat de computer altijd 1 kort piepje gaf, wat blijkbaar ook RAM gerelateerd is. Zou het kunnen dat er iets aan het RAM geheugen ligt? Wat wel raar is dat als ik herstart, de computer na enkele restarts terug werkt. Ik zou de PC kunnen open doen en de RAM eens uit halen en er terug in steken. Maar ik weet dat de garantie dan vervalt, ik zal eens moeten opzoeken hoelang die garantie was :D

Misschien weten jullie iets wat ik kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, heb juist de Memtest86+ gestart. Ik zal over een paar uur rapporteren en dan waarschijnlijk nog deze nacht door laten gaan.

De eerste Pass is zojuist gedaan, en hij geeft dat er geen fouten gevonden zijn... Ik snap er niks meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar minuten later na ik de vorige post gemaakt heb, is de computer weer blijven hangen. Wat mij altijd wel opvalt is normaal hoor je een pc zo "kraken" dat die aan het werken is. En als de computer blijft hangen dan hoor je echt niks meer.

Nog een ideetje dat bij mij is opgekomen gisteren:

Zou het iets te maken kunnen hebben met de nieuwe muis? Het probleem is eigenlijk wel gestart na ik de nieuwe muis had ingestoken. Toen die kapot was heb ik die gewoon uitgetrokken (USB) en een andere USB muis ingestoken. De kapotte muis had wel zo Logitech Gaming Software nodig om alle functionaliteiten te gebruiken (extra knoppen, DPI verschillen, etc...) Na ik de nieuwe muis had gekregen, heb ik de oude muis uitgetrokken en de nieuwe muis terug ingestoken zonder drivers te installeren (vermits die er nog opstonden want mijn toetsenbord en muis gebruiken dezelfde software.) Zou het iets te maken kunnen hebben met die Logitech Gaming Software? De muis is een Logitech G300 en het toetsenbord een Logitech G110. Misschien krijgen jullie nu opeens een idee ofzo, idk, laat maar iets weten :-)

Het enigste wat ik veranderd heb sinds het probleem is gestart is: Nieuwe muis ingestoken, en de computer updates laten doen (blijkbaar had ik dat ooit afgezet en had hij verschillende update in een wachtrij staan, nu heeft die de meest recente updates.)

aangepast door XeonraY
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij altijd wel opvalt is normaal hoor je een pc zo "kraken" dat die aan het werken is. En als de computer blijft hangen dan hoor je echt niks meer.
Dat doet mij vermoeden dat er iets scheelt aan de harde schijf alhoewel de S.M.A.R.T status volgens speccy nog wel goed is.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Kan je ook eens de benchmark test doen en een afbeelding van het resultaat als bijlage toevoegen.

Je kan de afbeelding opslaan met HD Tune zelf door te klikken op het diskette-symbool rechts bovenaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.