Ga naar inhoud

W7 loopt vast tijdens het opstarten


XeonraY

Aanbevolen berichten

Ik heb dus gisteren die HD Tune laten runnen, van 12:00 uur en dan de volgende ochtend checken of het gedaan had. Wat bleek nu gebeurd te zijn? Om een of andere reden is de elektriciteit rond 6:30 uitgevallen en dus ook de computer... Alles terug opnieuw...

Ik heb hem zojuist terug aan zijn taak van een dikke 20 uur gezet...

Voor ik ging slapen had ik eens gekeken hoever die stond (ongeveer 3/5 gedaan) en in totaal stond er van al die blokjes 1 rode tussen. De rest waren groen of nog niet gecontroleerd. Ik heb helaas geen screenshot toen genomen vermits de computer nog niet gedaan had met scannen. Kan dat veel kwaad, zo 1 rood blokje? of is dat normaal?

Ik zal morgen de uitslag van deze test laten weten (als de elektriciteit niet uitvalt :banghead: )

aangepast door XeonraY
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb hem zojuist terug aan zijn taak van een dikke 20 uur gezet...

Voor ik ging slapen had ik eens gekeken hoever die stond (ongeveer 3/5 gedaan) en in totaal stond er van al die blokjes 1 rode tussen.

Bij grote schijven duurt het inderdaad een hele tijd voor ze helemaal gecontroleerd zijn.

Zelfs 1 rood blokje kan ernstige problemen veroorzaken.

Ik zou alvast beginnen uitkijken naar een andere harde schijf en de gegevens en bestanden die je absoluut niet kwijt wil, kopieren naar een externe schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk, na een dikke 27 uur aan te staan (met geluk dat de PC niet freezde/electriciteit uitviel) en de harde schijf zitten scannen op fouten is het verdict gevallen:

[ATTACH=CONFIG]26140[/ATTACH]

Iemand een idee?

Het antwoord heb je al gehad, helaas......

Dus zo snel mogelijk je persoonlijke bestanden veilig stellen is de boodschap.

Bij grote schijven duurt het inderdaad een hele tijd voor ze helemaal gecontroleerd zijn.

Zelfs 1 rood blokje kan ernstige problemen veroorzaken.

Ik zou alvast beginnen uitkijken naar een andere harde schijf en de gegevens en bestanden die je absoluut niet kwijt wil, kopieren naar een externe schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord heb je al gehad, helaas......

Dus zo snel mogelijk je persoonlijke bestanden veilig stellen is de boodschap.

Is dat dan het probleem met die freezes? Want stel dat ik mijn HD vervang en die freezes nog altijd zijn, tja, dan heb ik ook niks aan een nieuwe HD...

Wat met die piepjes van de BIOS? Dat geeft toch iets van het RAM geheugen? Heb het sinds de voorlaatste post nog 2 keer meegemaakt dat hij 2 keer achter elkaar korte piepjes geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dan het probleem met die freezes? Want stel dat ik mijn HD vervang en die freezes nog altijd zijn, tja, dan heb ik ook niks aan een nieuwe HD...

Ook al komen de "freezes" niet door de harde schijf je zal toch een nieuwe moeten kopen want binnenkort zal die schijf de geest geven.

Dus best eerst een andere schijf aanschaffen en dan kijken of je problemen opgelost zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al komen de "freezes" niet door de harde schijf je zal toch een nieuwe moeten kopen want binnenkort zal die schijf de geest geven.

Dus best eerst een andere schijf aanschaffen en dan kijken of je problemen opgelost zijn.

Ik denk dat ik dan stilletjes aan ga uitkijken naar een nieuwe HDD. Iemand die een goede tip kan geven?

Ik denk dat ik misschien ook een SSD ga kopen voor mijn besturingssysteem, zwaardere programma's en games. Iemand daar tips over misschien? Altijd welkom :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik dan stilletjes aan ga uitkijken naar een nieuwe HDD. Iemand die een goede tip kan geven?

Ik denk dat ik misschien ook een SSD ga kopen voor mijn besturingssysteem, zwaardere programma's en games. Iemand daar tips over misschien? Altijd welkom :D

Daar kan je best een nieuw topic voor openen in Aan- en verkoopadvies zo wordt je sneller geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eventjes een update geven over mijn PC probleem:

Iedere keer als ik mijn PC nu opstart geeft hij 2 korte piepjes, onderbreking, 2 korte piepjes, onderbreking, etc...

Het scherm blijft zwart en de computer start nooit op. Nu kan ik dus niks meer doen...

Ik heb de computer opgestart na 3 uur (na de 2 korte piepjes) en geeft dan nog altijd 2 korte piepjes, onderbreking, etc...

Gelukkig heb ik alle documenten de dag ervoor op een USB drive gezet en daarna geüpload naar Google Drive.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 2 korte piepjes betekenen dat je geheugen of het geheugenslot defect is.

Verwijder 1 module en probeer met 1 module op te starten.

Je moet elke geheugenmodule uitproberen in elk slot en je noteert het resulaat als volgt.

A1: OK of niet ok

A2: idem

a3

a4

b1

b2

b3

b4

Als alle a's goed zijn, is die module OK en zijn alle slots ook OK

Als een a niet ok is en de andere wel, is het slot nr x defect.

Zelfde redenering voor de b module natuurlijk.

Op die manier kan je uitvissen of het een defect aan de slots is of een defecte module.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.