-
Items
9.752 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door Dasle
-
PC wil niet opstarten streepje die knippert
Dasle reageerde opeen topic in Archief Hardware algemeen
Hoeveel geheugen latjes zitten in deze pc? Ben je vertrouwd met hardware -
PC wil niet opstarten streepje die knippert
Dasle reageerde opeen topic in Archief Hardware algemeen
Krijg je wel gewoon het postscherm te zien of staat er een bootscreen van Asus als de pc opstart? -
Welk besturingssysteem gebruik je? Welke toetsenbord instelling staat ingesteld, ik dacht dat dit Verenigde Staten Internationaal hoort te zijn.
-
Wat bedoel je precies met stroomstoring, is het een kortsluiting geweest? Hoeveel geheugen repen gebruik je in deze pc, als het er meerdere zijn probeer ze eens afzonderlijk. Je moederbord heeft een onboard videokaart, verwijder eens de grafische insteekkaart uit je pc -> haal je moederbord batterij er eens voor een aantal minuten uit waarna je de batterij terug plaatst zonder je insteekkaart te gebruiken. Dus enkel de onboard videokaart!!! Krijg je dan bij het opstarten beeld?
-
Houd dan eens de Shift toets ingedrukt als je @ wilt gebruiken. Nu zou het moeten lukken ;-)
-
Welke indeling is het toetsenbord azerty of qwerty?
-
Heb je een voorkeur voor een bepaald model of kleur van kast, of maakt de pc kast je weinig uit? Vind je een stille pc een must?
-
@ Promind Corsair XMS3 is double sided geheugen, het probleem wat de TS ondervind is dat de chipset maar met vier geheugen banken overweg kan. Door de bouw van het XMS3 geheugen word iedere module voor twee banken gezien en daardoor gaat het met 2 geheugen latten wel goed. Daarom de aanbeveling van Gigabyte als men vier modules wil gebruiken om single sided geheugen te gebruiken. Vaak word hier bij de aankoop niet op gelet, nu staat er wel eens double sided in de Memory Support List of ziet men bij iemand anders met hetzelfde systeem dat het met double sided geheugen wel werkt. Niet alle double sided geheugen word door de chipset als double sided gezien en is vermoed ik afhankelijk van hoe de geheugen chips door de print onderling worden verbonden en zodoende gezien door de chipset.
-
Download en installeer Speccy. Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren. Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen. Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. ;-)
-
Dat geloof ik graag ;-) en dit is tevens weer een aanwijzing dat er wat met je harde schijf mis is Als je een normale formattering door voert wil de Windows setup je schijf wissen en dus is de controle van de staat van je harde schijf veel doeltreffender. Omdat het beschadigde stuk van je harde schijf niet kan geformatteerd worden blijf de Windows setup het steeds opnieuw proberen want die ziet het enkel als een stuk wat nog niet geformatteerd is. Als je een snelle formattering uitvoert word zeg maar de link naar de bestanden gewist maar de bestanden blijven fysiek aanwezig, alleen zie je ze niet meer. Met wat software valt meestal heel wat terug te halen maar als de bestanden overschreven worden word het wel al een stuk moeilijker. Als je Windows opnieuw geinstalleerd is download dan HDTune en installeer het programma. Start het programma op en ga naar het tabblad Error Scan Selecteer je harde schijf, als je er maar één in gebruik hebt zal deze standaard geselecteerd staan. Druk vervolgens op Start, het controleren van je harde schijf kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van je harde schijf. Wat levert deze scan op?
-
Welke player gebruik je om muziek en film te bekijken. Kun je in de Windows logboeken iets terug vinden wat hier verband mee kan houden?
-
Beschik je over een Windows XP installatie cd, je zou deze laptop opnieuw kunnen installeren. Een recovery dvd van een andere laptop zal niet werken i.v.m. de licentie vorm. Beschikt jullie bedrijf over een Windows XP volume licentie? Dan zou men eventueel de benodigde drivers voor de verschillende machine kunnen slipstreamen zodat je in het vervolg na een installatie alle drivers reeds geinstalleerd hebt. Voor de HP pc's met een Windows 7 voorgeinstalleerd zou ik eens contact opnemen met de leverancier over de licentie vorm. Daar het zich hier over zo'n 100 pc's handelt zou men met een volume licentie veel ongemakken kunnen vermijden. Hier vind je meer info van Microsoft over de diverse licentie vormen Microsoft Volume Licensing - Windows 7 Legitieme Windows voor uw bedrijf - Microsoft Windows
-
Als Memtest geen errors geeft dan kun je er vanuit gaan dat het geheugen OK is. Dus de test van Seatools For Dos is weer vastgelopen:hmmmm: Meer info over een sector vind je hier Disk sector - Wikipedia, the free encyclopedia Een sector (C) is een stukje van een track (A) op spoor op een schijf. Je kunt je het voorstellen als een ring die in stukjes is verdeeld. Een stukje van die ring noemt men een sector. Een cluster (D) is een serie van meerdere achter elkaar liggende sectoren. Als er nu één of meerdere sectoren slecht zijn op je harde schijf zal Windows tijdens het formatteren blijven hangen op die bewuste plek omdat het ziet dat dit stuk van de harde schijf niet geformatterd is en het toch dit stukje wil formatteren voordat het verder kan gaan. Ik veronderstel dat jij tijdens de installatie van Windows XP gekozen hebt voor normaal formatteren Probeer tijdens het installatie proces eens te kiezen voor snel formatteren. Misschien dat het dan wel lukt om Windows XP te installeren, als dit zo is kunnen we misschien een tool vanuit Windows gebruiken om je harde schijf te controleren. Laat maar weten of het lukt met snel formatteren. Dan zien we weer verder ;-)
-
Ben je al in de gelegenheid geweest om je harddisk te controleren, zo ja wat heeft het opgelevert?
-
nieuwe videokaart maar welke?
Dasle reageerde op TonyKe1988's topic in Archief Aan- en verkoopadvies
Dan zal het waarschijnlijk een 420Watt voeding zijn, staat er ook een merk op vermeld? Ik zal eens iemand vragen die heel bedreven is in het uitzoeken van hardware. -
nieuwe videokaart maar welke?
Dasle reageerde op TonyKe1988's topic in Archief Aan- en verkoopadvies
Watt is het vermogen wat de voeding kan leveren, 230V dat is de spanning waarop ze werkt staat er misschien een type aanduiding op de voeding. Meestal staat er een label op zoals in de volgende afbeelding Wat hier rood omlijnd is is het model nummer en daaruit kunnen we afleiden dat het zich in dit geval om een 400 Watt voeding handelt. Kun je op jou voeding iets gelijkaardigs terug vinden? -
nieuwe videokaart maar welke?
Dasle reageerde op TonyKe1988's topic in Archief Aan- en verkoopadvies
Download en installeer Speccy. Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren. Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen. Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-) Kun je ook even vermelden welk merk voeding je gebruikt en hoeveel Watt ze geeft? -
Prima houd ons maar op de hoogte
-
We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem. 1. Download HijackThis. Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer". Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren". Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden. Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map. De logjes kan je dan ook in die map terugvinden. 2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog". Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets. Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets. Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634) Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER. 3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.
-
Komt het geluid uit het interne van je laptop of uit de luidsprekers?
-
Download en installeer Speccy. Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren. Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen. Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)
-
Zo als ik begrijp uit je eerste bericht zou je graag de laptop met de stukke HD na het plaatsen van een nieuwe HD terug in de staat willen krijgen zo als jullie hem gekregen hebben? Welk besturingssysteem staat op deze laptops en welke licentie, en wil je dit enkel voor de twee die je vernoemd of hebben jullie meerdere van deze laptops in gebruik? Dan je tweede vraag Daar op deze pc's OEM licenties zitten en deze hardware gebonden is ben ik bang dat je een image niet kunt gebruiken op de verschillende identieke pc's onderling. Welk besturingssysteem staat op deze pc's?
-
Dus in feite loopt het mis met het instellen van je email-account? Heb je Thunderbird zelf de gegevens van deTelenet-servers en poorten laten zoeken en invullen?
-
We kunnen alvast je harddisk eens op fouten controleren. Voor het volgende dien je wel een andere werkende pc ter beschikking te hebben. Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. Brand de ISO als image op een lege cd. Stel in je BIOS je cd/dcd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. Start nu je pc op vanaf deze cd. Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test. Wat geeft dit als resultaat? Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.
-
Internet loopt zeer traag - nieuw HJT logje
Dasle reageerde op ElsV's topic in Archief Bestrijding malware & virussen
De malware specialisten (Kape of Kweezie Wabbit) worden verwittigd. Zodra ze online komen helpen ze je verder ;-)
OVER ONS
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!
