Ga naar inhoud

Dasle

Lid
  • Items

    9.752
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door Dasle

  1. Welk merk en type moederbord zit er in je pc, dan kunnen we even kijken of er een handleidng beschikbaar is.
  2. Welke systeemkast gebruik je voor deze pc, zitten de afstandsbusjes geperst in de kast of heb je de afstandsbusjes apart moeten monteren? Krijg je tijdens het booten een error melding in het POST scherm?
  3. In de link die je in je eerste bericht zette van de vergelijking tussen je oude en nieuwe grafische kaart word er gesproken over een verbruik van 43 Watt voor de HD5570. Op meerdere sites word het zelfde verbruik vermeld dus dit klopt wel. Op het eerste zicht mag het geen probleem zijn daar de HD5570 namelijk bij de verschillende reviews 2 Watt minder verbruikt dan je oude overleden 8500GT. Ik zou het proberen met de voeding die je hebt en als je aan een nieuwe pc toe bent zou ik dan een nieuwe voeding aanschaffen. Van de voeding waarna je linkt ben ik niet zo gecharmeerd, als je de bv bij een 350 Watt BeQuiet kijkt geeft deze veel betere prestaties dan je Spire Jewel 420 Watt voeding. Of de Antec VP350 (PDF) voeding. Ze zijn wel duurder maar kwalitatief vele malen beter, op een voeding zou ik persoonlijk niet besparen daar deze toch voor een groot deel verantwoordelijk is voor de stabiliteit van de pc.
  4. Kan je de hd aansluiten rechtstreeks in een pc? Zo zou men meer zekerheid over de staat van de usb kunnen krijgen.
  5. Dat is zeker een optie dat het probleem in de usb aansluiting zit of binnen in de behuizing van de externe harddisk. Hoelang heb je nog garantie op je harddisk, want als je de externe HD zou openen vervalt deze misschien. Heeft je dochter belangrijke data op de HD staan?
  6. Je hebt de harddisk nu in een pc aangesloten, welk besturingssysteem gebruik je op deze pc?
  7. Een 218 Watt voeding lijkt me ongebruikelijk in een PC. Gaat het om een merk PC vermeld dan even type en modelnummer. Voor een zelf samengestelde pc kan je het volgende uitvoeren. Download en installeer Speccy. Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. Je zou ook even een foto online kunnen zetten van je voeding met de specificaties. En welke is de nieuwe voeding die je eventueel wilt aanschaffen?
  8. Het probleem doet zich voor als je zoon online wil gamen, connecteren met Xbox Live. Kun je de verbinding eens testen, Via Mijn Xbox > Sytem settings > Netwerk settings > selecteer dan Test Xbox Live Connection Wat levert deze test op?
  9. GPT kan niet met oudere besturingssystemen overweg zoals Windows XP 32-bit. GPT word in principe aangeraden voor schijven van 2TB en groter. Verwijderbare media zou steeds MBR horen te zijn. Dus de schijf is wel zichtbaar in schijfbeheer, maar word ze ook weergegeven in Deze computer bij je andere stations? Mocht deze zichtbaar zijn in Deze computer, als je de schijf wil benaderen loopt dan je verkenner vast? Deze mening deel ik ook, een keer niet gebruik maken van de optie "hardware veilig verwijderen" zou eerder het probleem kunnen veroorzaken.
  10. Dan heeft het probleem zich blijkbaar vanzelf opgelost Spijtig idd dat we de oorzaak niet kennen, maar het belangrijkste is natuurlijk dat je harddisk weer naar behoren functioneert ;-) Als het voor jou hiermee is opgelost en je verder geen vragen meer hebt mag je het topic als zodanig markeren.
  11. Dus de Xbox is bekabeld verbonden met het internet. Heb je de laptop al eens geprobeerd met de lan kabel die je voor de Xbox gebruikt. Heb je dan met de laptop ook een slechte verbinding of blijft deze een goede verbinding hebben?
  12. Hoi rudi, Welke foutmelding krijg je precies als je de schijf wil initialiseren? Kans is groot dat je bestandsindeling of MFT corrupt is geraakt. Je hoort dus wel een Windows geluid bij het inpluggen van de externe HD, lichtje brand dus ze word ook van stroom voorzien. Hoor je de schijf als je ze aanzet spinnen (draaien) of opstarten?
  13. Hoi BearRacing, Heb je de externe HD nog aan de praat gekregen?
  14. Hoi Clararthur, Heb je het probleem kunnen verhelpen?
  15. Hoi Paul, Heb je jou probleem kunnen verhelpen?
  16. Dasle

    Stof

    Oké patrickmh, Laat maar weten of het wat oplevert en je temperaturen lager zijn. We horen het wel ;-)
  17. Als een expert (kape of kweezie wabbit) online komt zal deze je logje analyseren en je verdere instructies geven. Zal ze verwittigen via PB
  18. De afbeelding van het .reg bestandje is verdwenen. de bestandsnaam begon met cc gevolgd door een nummer. cc deed bij mij een belletje rinkelen en denk dat dit een back-up is van ccleaner als je register fouten opslaat voordat deze verwijderd worden. ?? Bedoel je niet IE8
  19. Dasle

    Stof

    Op print 1 is te zien dat je de harddisks bovenaan ingebouwd hebt en beide boven mekaar. Als het kan plaats de schijven een stuk lager en houd 1 plaats of meer tussen de schijven vrij, zodat de lucht goed kan circuleren om en rond de schijven. Dit is ook afhankelijk van de afstand tussen de connectors van je ide kabel en de lengte van de stroom toevoer. De warmte van je onderste schijf warmt de bovenste gedeeltelijk op. Heb je de mogelijkheid om in je kast aan de voorkant voor je schijven een extra koeler in te bouwen? Deze kan dan koude lucht over je schijven naar binnen blazen waardoor deze koeler blijven. Een extra koeler aan de achterkant kan dan de warme lucht uit je pc blazen. En zoals Jean-Pierre al zegt kun je met de bekabeling iets te verleggen en vast te maken wel een paar C° winnen, daar ze de natuurlijke luchtstroming minder in de weg zitten. De temperatuur van je processor lijkt me verder normaal met een box koeler, heb eens gegoogeld op je processor type en meestal hangt deze temp. tussen de 45 tot 50 C° ---------- Post toegevoegd om 19:40 ---------- Vorige post was om 19:33 ---------- Hoe staat het met de temperaturen nu je de kast open hebt?
  20. Heb je met een laptop of ander draadloos toestel de zelfde problemen met de verbinding op de plaats waar de Xbox zich bevindt?
  21. Dasle

    Stof

    Ja idd de temperaturen zijn bijna weer op het oude niveau. Je pc kast zal nu waarschijnlijk dicht zijn, of staat deze nu open, hoe veel fans heb je in de pc en waar bevinden ze zich? De temperatuur van je processor kan je ook terug vinden in je BIOS.. Onder het tabblad Power kun je normaal je CPU temperatuur zien.
  22. Dasle

    Stof

    Het tooltje waarvan je de bovenstaande screen hebt gemaakt is om de temperatuur van je processor te meten. Tevens word de belasting van je processor weergegeven en dat is wat jij nu ziet die 42.2% en iets later 18.0%, dit laat enkel zien hoe hard je processor werkt. Dat je temperatuur van je processor (CPU) niet uitgelezen kan worden gebeurt wel vaker en dit word meestal veroorzaakt omdat de hardware dit niet ondersteunt of omdat de verschillende sensors niet worden ondersteunt door de programma's. De temperatuur van de verschillende onderdelen in je pc waaronder ook je harddisks is deels ook afhankelijk van de luchtstroming door je pc kast.
  23. Dasle

    Stof

    Hierin word volgens mij nog niet de temperatuur van je CPU weergegeven. Download het volgende tooltje >> http://dl.dropbox.com/u/5422023/cputhermometer_setup.exe, dubbel klik op het SFX bestand waarna het uitgepakt zal worden, in de map met uitgepakte bestanden dubbelklik je op CPUThermometer.exe Het programma behoeft geen installatie. De temperaturen van je harddisks zijn toch al zo'n 8 C° gezakt
  24. Dasle

    Stof

    Probeer eens het volgende programma CPUID - System & hardware benchmark, monitoring, reporting Misschien lukt het hier wel mee. Dat je temperaturen iets stijgen is verder normaal. Je systeem heeft even uit gestaan tijdens het stofvrij maken, als je het systeem start zal na een tijdje de temperatuur van je onderdelen lichtjes stijgen. Vink wel de installatie van de AsK toolbar uit
  25. Dat is een .reg bestand waarmee je wijzigingen of registers sleutels kan toevoegen. Dit bestand heeft normaal de extensie .reg Rechtsklik op het bestand en kies Naam wijzigen, verander de extensie bestandsnaam.reg > naar bestandsnaam.txt Je zal een melding krijgen dat het bestand door het wijzigen van de extensie onbruikbaar kan worden, maar dit kan je negeren. Als je de extensie veranderd hebt kan je het bestand openen met kladblok.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.