-
Items
11.420 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door Passer
-
Ok, dan kiezen we voor de huidige toestand - als je later van gedacht verandert, kan het nog allemaal gewijzigd worden. De eerste 15 dagen werkt die zoals de pro-versie, daarna blijft hij werken, maar schakelt over op de freeversie (die dus malware wel dedecteert, maar niet verwijdert) - nu: dat is niet echt noodzakelijk - je kan bij problemen via het forum ook malware (gratis) laten verwijderen - dit gaan we na het hele gebeuren ook wel eens doen. Doet hetzelfde als Malwarebytes - en deze Mbam (Malwarebites anti-malware) is dus ook gratis. Je hoeft dus die 890830 niet extra te nemen. Minitool partion mag blijven staan - Media creation tool mag je verwijderen. Zal ik je snel vertellen, 'k maak er voor jou weer een apart topic voor aan - dan blijft het uit dit topic. VRAAG : als jij je E aan je laptop koppelt, dan herkent je laptop die F toch wel dacht ik? (en je mag op je F al een map "Sauvegardes" maken - trouwens: staat je windows-backup niet op je F ? Verder: controle op malware gaan we achteraf doen, we houden ons nu even bij het maken van een backup - met een ànder programma dan dat van Windows. Waarom een ander programma: omdat dit meer mogelijkheden heeft, meer overzichtelijk en gebruiksvriendelijker. (nu ja: je probeert het uit en achteraf maak JIJ uit welk van de twee je blijft gebruiken) Het gaat hier om het freeware EaseUS backup software - er staan drie versies op die pagina, neem de linkse (de freeware dus) Je mag het al installeren. Ik maak ondertussen een apart topic voor je aan.
-
Nee, je gaat geen problemen krijgen. Zelf draai ik Avast free. Wel gaat Windows zijn Defender uitschakelen als je een andere antivirus installeert - maar dit is geen probleem.
-
NanoCore Intallation
Passer reageerde op sycho sid's topic in Archief Bestrijding malware & virussen
Sorry, ik dacht daarstraks vanuit Windows 10. Kan je nog op het spoor komen wèlke regel precies verantwoordelijk was voor het op starten van dat schermpje? En heb je Ccleaner als eens de boel laten opkuisen? -
Ok, mooi dat je eruit bent ! (graag gedaan!)
-
NanoCore Intallation
Passer reageerde op sycho sid's topic in Archief Bestrijding malware & virussen
Nooit geschoten - altijd mis, dus probeer eens of dit werkt: in Verkenner: Bestand > opdrachtprompt > als administrator Je weet maar nooit dat het via deze weg wèl lukt om in msconfig te geraken? -
Na installatie Ccleaner de 'opkuis' laten doen?
-
OK, het heeft zichtbaar niet geholpen, maar ondertussen zijn we ook zeker dat je windows nu in orde is. Het ligt dus nu blijkbaar ergens aan de 'oude instellingen' van je windows, want je hebt Windows vernieuwd 'met behoud van instellingen'. (grof gezegd: wat jij eraan wijzigde, is zó gebleven) Je hebt nu - voor zover ik het zie - drie keuzes: a. ofwel 'leer je ermee leven' en blijven die 'documents' en zo staan, kunnen die je verwarren als je niet oplet b. ofwel doe je (op praktisch dezelfde manier als je een paar dagen geleden deed) wat men noemt een 'clean install': je gaat je windows er clean, proper, 'zoals hij uit de fabriek komt' terug installeren. Hierbij: bedenk dat je hierdoor àl je eigen programma's en instellingen kwijt bent. Wat programma's betreft: die moet je dus allemaal terug gaan installeren - je moet dus van al je huidige programma's de installatiebestanden hebben, de " exe-bestanden" dus. Voorbeeld: heb je Office, dan moet je daar de dvd van hebben OF je kan die ook downloaden, maar in beide gevallen moet je de 'serial', serienummer, installatiecode hebben - of je kan het niet gebruiken. Freeware-programma's kan je terug van het net halen, maar je moet ze dus opnieuw weten te vinden (nu ja: dat kan je wel vragen natuurlijk) - vb je Ccleaner. Had je bv een gekochte antivirus, dan moet je ook je serienummer terug kennen. Wat instellingen betreft: voorbeeld: je had een aantal favorieten, die ben je kwijt (of je moet ze eerst gaan backuppen), je mailadressen moet je eerst gaan backuppen of je hebt ze niet meer - en zo zijn er nog dingen. c. we gokken erop dat die fouten erin zijn geslopen door (te snelle) wijzigingen die je doorvoerde en dat die fouten nog niet in je gemaakte backup zitten. Ofwel c1: dit klopt en we kunnen dan die bestanden (die documents) wel op een goede manier gaan verplaatsen naar je E ofwel C2: onze gok klopt niet, die fouten zaten er al voordien in - in dat geval kan je nog altijd die clean install doen (met de gevaren dat je bepaalde installaties van programma's niet meer hebt - voorbeeld: programma's die op je computer stonden bij aankoop, maar waarvan je geen serienummer of installatie zoudt hebben. VRAAG: waar kies je voor: a, b of c ? ? ?
-
Jean, wacht nog met dingen te doen tot Nokiaprox je begeleidt - doe geen overhaaste dingen hé?
-
NanoCore Intallation
Passer reageerde op sycho sid's topic in Archief Bestrijding malware & virussen
Windowsknop rechts klikken > Uitvoeren (als administrator) > msconfig invullen en enter > tabblad Opstarten: staat daar een vermelding naar het programma? zo ja verwijder die eens en probeer opnieuw? -
NanoCore Intallation
Passer reageerde op sycho sid's topic in Archief Bestrijding malware & virussen
oeps, sorry - te snel gelezen - 'k heb mijn vraag voor Rsit maar verwijderd. Dank je KweezieRabbit ! -
Hier (<klik!) hebben ze het er ook over - mogelijk vind je er een oplossing?
-
Hoi Jean, heb je het programma tune up utilities op je computer staan? zo ja: uninstall het eens? Uninstall ook je antivirus en probeer dan de installatie opnieuw. (dus: setup activeren op je stick, en dan punten a --> h (op een van mijn vorige berichten)
-
al eens terug geïnstalleerd?
-
in mijn vorig bericht Jean... ja, het kan lang duren, het hangt van de snelheid van je computer èn van de snelheid van je internetverbinding af. gewoon laten doen (terug op restaurant gaan of zo )
-
ja, volg de stappen in mijn vorig (vernieuwd) bericht: gewoon de stick erin, setup uitvoeren en in het begin erbij blijven om de juiste keuzes te maken. Nadat de installatie-zelf begint (als je punt g voorbij bent), mag je naar het restaurant succes (en als je punt a tot h afprint heb je genoeg) Edit: achteraf is je systeemherstel uitgeschakeld, schakel het terug in zodat je terug herstelpunten maakt
-
Mogelijk moeten we niet in de Bios werken, we proberen het eerst zo uit: 1. Lees nu Windows gratis en legaal downloaden - het gedeelte even nà het midden van de tekst met als titel: Windows 10 downloaden en een opstartbare installatie USB- stick maken. (let op: bestanden die op de stick zouden staan, worden door het proces eerst verwijderd!) 2. Zie topic: Je pc vernieuwen zonder... Hier ga je iets nà het midden van de tekst naar : Opstarten vanaf een Windows 10 herstelstation (USB- stick). > Plaats je Windows 10 herstelstation op een vrije USB- poort en herstart de computer. > Start de computer niet automatisch op vanaf die USB- stick moet de opstartvolgorde in het BIOS aangepast worden. (Let telkens op dat je het goede stuk van de tekst hebt!) ================================== Let wel op: misschien print je best dat stuk van die handleiding uit, want bij dit gebeuren kan je NIET in je windows, dus ook niet in je Internet gaan lezen. Is die stick gemaakt, dan blijf je gewoon in Windows ( ik heb deze voormiddag dit alles ook eens gedaan) : ga dan naar verkenner, open de map van die stick en je ziet een setup.exe staan. Dubbelklik erop (je hoeft dus helemaal niet naar de Bios - is veiliger ook) a. setup dus uitvoeren b. je krijgt al snel het bericht dat Windows Updates gaat zoeken - dit kan wel 5 à 10 minuten duren (hij moet nogal veel binnenhalen) c. Dan krijg je een bericht dat je akkoord moet gaan met de voorwaarden en blablabla... > klik op Akkoord (of het feest gaat niet door ) d. terug een bericht dat hij de updates nu gaat downloaden - je kreeg een aanduiding van het % dat hij al binnenheeft, alleen: bij mij bleef het gewoon de hele tijd op 0% staan tot e. ik plots het bericht kreeg: de installatie wordt voorbereid f. hij gaat controleren of je schijfruimte genoeg hebd g. Scherm: gereed voor het installeren - kies wat je wil behouden ik vermoed dat je ook twee keuzes hebt: eerste: voor windows 10 en tweede: je instellingen behouden? Beide moeten dus aangevinkt zijn. h. en toen ging hij verder zijn gang - ik moest een tijd weg en toen ik twee uur later terugkwam stond hij gewoon op mijn bureaublad. (je hoeft dus in dit stadium niets te doen) Ik vermoed dat het hele gebeuren toch wel een uur à anderhalf uur duurt (en ik heb dan nog een SSD die sneller is dan jouw schijf. Achteraf: toen ik mijn Outlook opstartte kreeg ik een melding dat hij de installatie ging voorbereiden - je moet dan ook niets doen - maar dit is snel afgehandeld. (ps: een usb-stick mag je niet zo maar gewoon uit de computer halen, maar dat weet je wellicht?) OVERLEES DIT ALLES zorgvuldig voor je eraan begint Jean en stel desnoods eerst de nodige vragen!
-
-
JeanPaul, we lopen tegen het feit aan dat je windows blijkbaar niet goed meer op punt staat. Daarom gaan we proberen die terug te herstellen (niet dat er ernstige fouten zijn, maar " 't kan toch beter" ) Voorbereiding: - heb je een lege usb-stick van 4 Go of groter - indien je die niet hebt: je hebt nog een DVD die je kan beschrijven? (usb verdient de voorkeur: minder werk aan en gaat sneller) - Wat voor merk Bios heb je? - Ben je al ooit met de Bios bezig geweest?
-
Jean, als je 't mij vraagt zijn al die dingen gewoon ballast: die snelkoppelingen kan je via Programma's en zo ook nog vinden. Wat die msi en die dll betreft: hernoem die even (zet vb achteraan een 1 bij) , als je dan na het herstarten geen foutmeldingen krijgt (wat ik vermoed), dan kan je ze gewoon verwijderen. (en wacht met het volgende zeker tot Nokiaprox zijn zegen geeft - want hij is met die map de laatste tijd bezig geweest) Dit zou ik ook met al die andere dingen doen die er nu in staan. Op die manier komen ze nog in je Prullenbak (dans la corbeille ) en kan je ze later nog altijd terug opvissen indien nodig.
-
sfc /scannow al geprobeerd? (en met 'systeemherstel geprobeerd' bedoelde je toch niet het gewone systeemherstel van windows?)
-
('t is niet omdat je ons niet hoort dat we er niet zijn, maar we zijn achter de schermen even met mekaar aan het overleggen omdat je een tijd geleden dingen enkele zaken niet op de correcte manier verplaatste - en daar lopen we dus nu op vast) edit: toch nog eens iets proberen - of het helpt zien we wel: In verkenner: klik Acces Rapide aan > rechts boven: klik op Options - je krijgt dan zo'n venster: Vink hier 1 en 2 àf, dan op 3 klikken, dan op 4 klikken , dan op 5 klikken. zijn die 5 'Documents' nu nog te zien? (en nu ga ik fietsen )
-
Dan zet je hem toch gewoon aan als je een tijd weg moet - of desnoods vlak voor je gaat slapen... ? (nu ja: je kan idd ook eerst nog eens zoeken naar die minder drastische oplossing ook...)
-
Je kan proberen of dit iets oplevert: taakbeheer, windowsprocessen: verkenner opnieuw opstarten. maar ik denk dat je eerder in deze richting moet gaan: - met systeemherstel terug naar je versie van vóór de update en de update opnieuw binnenhalen of (wat bij iemand de oplossing bracht): I managed to fix it for good by reinstalling Windows 10 from a setup disk that you can download from their website. I selected to keep my data, and after the installation everything worked fine.
-
Zo ja: schakel je laptop eerst eens volledig uit: windowsknop (links onder) > Probeer het dan nog eens opnieuw zoals gisteren. a. Opgelost? OK b. niet opgelost: probeer het eens in Veilige modus ( mode sans échec ): Hoe doe je dat? 1. rechtsklik op je windowsknop 2. Kies daar voor invite de commande (administrateur) 3. Een scherm vraagt of je wil toestaan dat dit wijzigingen aan je computer aanbrengt (in het Frans... ? ?) - hoe dan ook: klik op OUI 4. je krijgt dit scherm: 5. Typ daar: msconfig en enter 6. Je krijgt dit scherm, vink er dan dit aan: 7. Druk op OK en start je laptop terug op ( réinitialiser ) Probeer dan eens of het nu wel lukt. 8. start je laptop (of het nu lukte of niet) terug op en je komt terug in je gewone windows (niet meer in mode sans échec)
-
Maar ik dacht dat je die al binnen had? plaats voor alle zekerheid eens een plaatje van dat bericht van Windows?
OVER ONS
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!
