Ga naar inhoud

Topic: Apple Computer


Gast Angel_

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Mensen die een Apple Computer bezitten nodig ik hier uit om hun mening,

ervaring en de Pro's & Contra's van deze Machine's even toe te lichten.

Een goede vriend van mij denkt er sterk over na, om zo'n Apple PC aan

te schaffen.

Daarom kan hij best wat info over dit Topic gebruiken.

Alvast bedankt voor de eventuele reactie's

Met vriendelijke groeten

Angel_

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

mijn mening: als je iets anders wil dan windows: steek eens een ubuntu liveCD in.

Alles wat ook maar op Apple rijmt, is totaal overprijst imho.

Zelfs voor een servicepack (wat die nieuwe OSX dus wel degelijk is), moet je zelfs betalen. En dan word je nog beperkt in veel mogelijkheden (probeer maar eens een nieuwe HD te steken bvb).

Ik heb maar 1 ding van Apple: een Iphone en ben ik content dat ik die ge-jailbreak't heb en nu dus niet met hun verplichte beperking van tethering zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik geen mac computer

Mac Apple is een degelijk computer maar vrij duur voor wat je krijgt.

Anderzijds hoort je weinig klachten.

Wat de OS betreft heeft zijn voordelen zeker als je in grafische sector werkt dan is Mac OS een heel grote pluspunt.

Voor games moet je zeker niet Mac nemen want er zijn nauwelijks games voorhanden.

Daar tegenover staat dan weer dat je iets apart hebt gekocht die niet iedereen heeft.

Er zijn nauwelijks virussen voor Mac OS doch dat wilt niet zeggen dat Mac OS veiliger is dan Windows. Op dat gebied soort Mac OS veel slechter dan Windows.

Als u mij vraag of ik dat zou kopen dan zou ik zeggen ja wegens de speciale programma die Mac OS heeft maar zal dan ook beperkt bijven bij een PC of Laptop.

Is Linux beter?

Voor 80% van de mensen die computer gebruiken voor internet en nog wat zeg ik ja.

MSN en vele gelijkaardig programma kan je net zo goed in Linux doen.

Als Linux net als Windows ook schijf a, b, c enz kent dan was Linux een succes en daar ben ik heel zeker.

Eigenlijk zou uw vriend dit moeten zeggen:

Voor wat heb ik PC / laptop nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoy stegisoft

Bedankt voor je reactie.

Het is eigenlijk het aloude probleem, de PC die je vaak opzadelt met de meest

bizarre problemen.

Mijn vriend is vooral opzoek naar een Computer die stabieler en betrouwbaar is.

Daarom post ik hier deze vraag in de hoop daar wat meer duidelijkheid over te

krijgen.

Vriendelijke groetjes

Angel_ :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat stabiliteit betreft, zal je waarschijnlijk beter zijn met een Mac.

Een gewone pc is dan weer beter op het vlak van verhouding prijs/hardware. Al denk ik niet dat je het verschil direct gaat merken omdat een Mac zijn hardware ook beter benut. Als je een pc volzet met bestanden gaat deze véél trager werken. Doe je hetzelfde met een Mac, dan gaat het verschil in snelheid minder opvallen.

Nu, ik heb zelf geen Mac, dus een expert ben ik ook niet.

Ik werk met Ubuntu, wat een goed alternatief is voor Windows. Geen last van virussen en voor de meeste windows programma's zijn er gratis alternatieven die (soms) zelfs beter zijn. Maar ubuntu is volgens mij niet aan te raden voor absolute beginners. Nog een nadeel is dat internet een must is bij gebruik van ubuntu of linux in het algemeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jurgen

Bedankt voor je reactie.

Weer iets wijzer geworden.

Mijn vriend zal genoeg leesvoer hebben als dat hier zo doorgaat, temeer omdat ik van

Wikipedia ook al een lang artikel gedownload heb.

Met de beste groetjes

Angel_ :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u vriend een degelijk computer wilt kopen dan kan hij Mac Computer kopen maar ook een degelijk PC computer kopen.

Indien hij PC koopt dan geen acer, packardbell

Koop de beter merken zoals Dell, Asus, HP doch ook niet te goedkoop. Laten we zeggen vanaf 900 euro.

Indien je bij Dell 3 jaar garantie betaald dan ben je ook goed verzekerd en de service is prima.

Of laat hier door bekwame leden een computer samenstellen en die laten inbouwen. Bij azerty bijvoorbeeld kan je ook opteren voor 3 jar waarborg mits bijbetalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Stegisoft

Ik word hier nog rijk van de Info.

Wat je daar zegt over Acer kan best waar zijn want mijn laatst aangekochte Laptop,

(Acer Aspire 5739G) die ik momenteel gebruik heeft best wat problemen, maar hetzelfde kan ik over mijn vorige Laptop zeggen en dat was een HP Pavilion zv 6000 die in 2005, 1300 Euro gekost heeft, robuust zijn die machines wel maar over de problemen die ik ervaren heb zal ik maar liever zwijgen.

Nogmaals bedankt voor je reactie

Angel_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.