Ga naar inhoud

Topic: Apple Computer


Gast Angel_

Aanbevolen berichten

De link die Yannick heeft gegevens dient u wel te nuanceren.

Wel is het zo dat Mac vroeger eigen hardware en processor had en sinds tijdje geleden overgeschakeld op Intel.

De reden ervan is waarschijnlijk om de kosten te drukken anders zou Mac gewoonweg niet te betalen zijn.

Ik zelf heb zo'n 10 computers / laptop en ze zijn op 1 na allemaal voorzien van Asus moederbord. We hebben zo goed als nooit problemen mee gehad.

Zou ik die 10 computers / laptop geven aan iemand anders dan zou waarschijnlijk de resultaat anders zijn.

Toch gaat het om dezelfde computers / laptop.

Hoe kan zoiets?

Simpel. Het ligt eraan hoe je gebruikt.

Wilt je games en zet je de videokaart op het maximaal dan is het logisch dat die computer dan vlugger slijt.

Onderhoud vraag maar weinig tijd maar je moet het wel doen. Dit op gebied van hardware als fysieke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bedankt Yannick voor deze uitvoerige link

Ik merk dat er hier nogal wat pro & contra's zijn maar het is zoals stegisoft zegt,

't is maar hoe je de Computer gebruikt.

Nogmaals bedankt aan iedereen die hier de moeite nam om iets over dit Topic

te posten.

Angel_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga maar een ding zeggen, want ik ben nogal anti-mac/Apple.

Als je vriend een stabiele pc wilt, kan je ook gewoon een Dell of HP kopen.

En als je vriend nog even wacht moet hij niet op Vista werken maar op Windows 7 wat al helemaal stabiel is.

Ik ken heel wat mensen die problemen hadden met hun Windows computer en de overstap gemaakt hebben naar een Mac.

Sommige willen nooit meer Windows, de andere kan niet wachten tot hun Mac kapot is.

Een Mac gebruikt trouwens gewoon bijna dezelfde hardware als in een Windows pc.

Zoals Stegisoft zegt zijn ze overgestapt naar Intel Processor's in plaats van Apple's eigen processors.

Dit zijn dezelfde processors die je terug vind in HP en Dell en dergelijke, en ze zijn niet van betere kwaliteit, of speciaal betere modellen van Intel zoals sommige Mac liefhebbers wel eens willen beweren.

Voor fotobewerking en sommige wiskundeprogramma (zoals ik op school gebruik) is een Mac wel uitermate geschikt.

Dit gaat heel soepel, mijn broer werkt op Photoshop op een Mac en op een Windows en op die Mac gaat het een heel stuk vlotter.

Maar het gemak van Windows mag je niet onderschatten!

Games kan je gewoonweg simpel installeren, je installeert maar wat je wil het is sowieso beschikbaar voor Windows en meestal niet voor een Mac.

Mijn raad is: als je vriend gewoon op een pc wil werken, tekstbewerking,surfen,chatten en gamen, zo van die dingen koop dan een goede OEM pc, zoals HP of Dell.

Wil je echt professioneel of als echte hobby Photoshoppen maar wel minder vrijheid hebben, kies dan voor een mac.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey aarondk1

Bedankt voor deze verhelderende Info.

Heel duidelijk & ter zake, ik denk dat mijn vriend

na al die voorgaande reacties hier een heel goed

referentiepunt aan zal hebben.

Angel_ :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al iets meer dan een jaar overgestapt op een Mac.

Eigenlijk zou ik momenteel nooit meer terug willen. Ik ontdek functies en mogelijkheden waarvan ik me afvraag "waarom heeft een gewone pc zoiets niet?".

Ok, die dingen betaal je ook, en je betaalt ze meer dan genoeg. Maar als je het er voor over hebt om gewoon een degelijke machine met doordachte opties en mogelijkheden te hebben dan zit je goed met een Mac!

Overigens kun je de hardware wel uitbreiden. Ik heb mijn Macbook zelf voorzien van een nieuwe HDD van 500gig...

P.S. Koop geen witte macbook. Daar heb ik wel al spijt van: ik kan dat ding blijven poetsen, het wordt veel te snel terug vuil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt StijnS voor deze post

Die vriend vertelde me nog net dat zijn PC helemaal niet meer wil opstarten,

dus is hij dringend aan vernieuwing toe.

Het is wel zo dat hij zich heel vaak bezighoud met Fotobewerking op de PC,

en zoals ik in deze discussie las zou een Apple-Computer daar beter voor zijn.

Met de beste groetjes

Angel_

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.