Ga naar inhoud

Hoe kan ik mijn antivirus testen?


kape

Aanbevolen berichten

Welke raadt U mij aan?
Als gratis scanner : Avast, Antivir of AVG.
Wij hebben deze F-secure A.V. op één van onze PC's mogen installeren van Defensie en ik heb dat destijds gedaan en ik was overtuigd dat alles in orde was tot ik dit probeerde met Eicar,com maar misschien dan toch beter deze F-secure eraf te zwieren. Hoe moet ik dat doen?
Op deze pagina kan je alle links vinden naar Removal Tools, ook voor F-Secure dus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 137
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb op software gezien en daar staan verschillende F-secure toepassingen op (browserbeveiliging, DeepQuard, Internet-Shield enz...) en speelt dat geen rol in welke volgorde ik die wegdoe?

Zou ik AVG als A.V. pakken en hoe moet ik dat doen?

Het Removal Tool neemt normaal alle toepassingen van de A.V. samen weg.

Wil je AVG dan kan je dat hier downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb verschillende van de hogergenoemde programma's antivirus/firewall/enz. geprobeerd die meestal wel goed werkten , maar wel de snelheid van mijn PC duchtig aantastten . Ik ben terechtgekomen bij ESET SMART SECURITY die mijn PC goed beschermt - de EICAR TEST werd ogenblikkelijk gedetecteerd en behandeld -en de kosten zijn volgens mij niet te hoog gezien zijn werking discreet op de achtergrond verloopt noch dat de PC-snelheid omlaag wordt gehaald. Een aanrader die niet gratis is .Tandan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Beste,

De Avira Internet Security slaat inmiddels geen alarm meer bij dit test virus !

Er staat alleen in het scan rapport "dat het test file van Eicar verwijdert is"

Dus ik denk dat meer Anti virus fabrikanten dit doen, kijk eerst eens in de rapporten van de scan.

Want elke virus scanner herkent dit inmiddels al als een test virus,

deze weten dus dat dit een nep virus is & slaan dus geen groot alarm meer !

(Maar het bestand wordt wel verwijdert bij de eerste scan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.