Ga naar inhoud

betreft flikkerend scherm en vervormd


Robin_1986

Aanbevolen berichten

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hallo

muis ben ik zeker van dat dat het probleem niet is maar videokaart is even oud als de PC

en dat is van 2003 ongeveer, dus dat kan dat daar het groot probleem zit, de videokaart maar mijn vraag was of er nog een goede kaart bestaat voor een pentium 4 want die videokaarten van nu zijn te zwaar voor mijn pc. en drivers van oude videokaart heb ik opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet.

Groetjes

Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok bedankt voor je reactie, ja ik heb een NVIDIA kaart van het merk GEFORCE ,heb ik nu erin zitten in pc, dus denk wel dat dat een goed merk is.

en wat ik nog wou vragen je zei dat je een pentium 4 had, hoeveel Ram geheugen heb je en hoeveel kan je in een pentium 4 processor maxium bijsteken, ik heb 1GB Ram Kingston geheugen, hoop dat da voldoende is.

Groetjes Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook 1 Gb ram geheugen en dat is meer dan genoeg voor XP.

Wel heb ik 4 Gb swap geheugen maar in D:\ gezet.

Om meer schijfruimte te hebben kan je dit doen:

Klik op Deze Computer met de rechtermuis op eigenschappen.

Klik op geavanceerd

Klik op presatie / instellingen

Klik op Geavanceerd

Klik onderaan bij Virtueel geheugen op Wijzigen.

Klik op D:

Klik dan op Aangepaste grootte

Geeft bingingrootte 1500 MB

Maximaal grootte kan uw aanpassen tot 4.000 MB

Klik op instellen.

Klik nu op C:

Klik nu op geen wisselbestand.

Klik op instellen.

Nu hebt je meer ruimte in de C: schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je uitleg voor meer schijfruimte, zal het instellen op de pc.

De reden dat ik dacht om ram geheugen uit te breiden was zodat hij minder bleef hangen, en sneller zou werken en omdat ik met muziek werk, vele programma's en audio plugins nemen veel CPU in beslag daarmee wou ik dat doen maar waarschijnlijk kan mijn Pentium 4 geen 2 of 3GB Ram aan.

---------- Post toegevoegd om 14:12 ---------- Vorige post was om 14:11 ----------

ik denk ook nie dat ik genoeg slots vrij heb om bij te steken in de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikt ook veel programma's die veel geheugen gebruiken zoals CS3 enz.

Je kan wel geheugen bijsteken maar ik zou eerst naar een computerzaak gaan met de vraag als de computer de videokaart (nieuw) niet aan kan of je mag terug brengen.

Ben je een goede klant zouden ze normaal gezien geen probleem van maken.

Dan weet je zeker of het aan de videokaart of moederbord is.

Als dat opgelost is dan kunnen we bekijken of uw moederbord meer geheugen aan kan. Waarschijnlijk wel want de mijne kan meer ram geheugen aan.

Anders ben je geld kwijt voor de videokaart en geheugen die niet werken.

Nog dit: een videokaart zomaar veranderen in XP zal waarshijnlijk niet lukken van wege de key code en zal je naar heel waarschijnlijkheid opnieuw XP moeten installeren.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt, ja dan zal ik best eens langsgaan naar de computerwinkel want ik heb de pc in der tijd in elkaar laten steken door die winkel, en ja nu heb ik dus 1GB ram en 2,6ghz van processor en moederbord is van Asus, maar kzal het eens vragen of meer geheugen met dat moederbord gaat en dan weet ik ook waar het probleem juist zich voordoet wat dat blijven hangen en flikkeren betreft.

Groetjes

---------- Post toegevoegd om 15:19 ---------- Vorige post was om 15:18 ----------

misschien dat de pc inderdaad door de verouderde videokaart op onregelmatige tijdstippen blijft hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

Nee bij het moederbord heb ik iets anders.

ik heb de Asus P4B533 en atx s478 ddr staat er ook nog bij wat da laatste betekent weet ik niet maar zo staat het op mijn factuur toen ik hem destijds gekocht had.

---------- Post toegevoegd om 16:22 ---------- Vorige post was om 16:20 ----------

vanaf die atx en zo verder he dat weet ik nie wat da wilt zeggen

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.