Ga naar inhoud

betreft flikkerend scherm en vervormd


Robin_1986

Aanbevolen berichten

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 5 weken later...

Hallo

Het flikkerend probleem is uiteindelijk verholpen door een ander videokaart te steken en te formatteren + Windows XP opnieuw geïnstalleerd en het werkt heel goed, maar ik had een vraag omdat mijn nonkel zei dat ik nog geheugen kon bijsteken, maar ik snap het niet goed mijn Asus P4B533 Moederbord kan tot 2GB geheugen maar waarom heb ik dan 3 geheugen sloten vrij. Dan denk ik toch dat er gerust 3GB kan.

Wat zie ik over het hoofd of waaraan ligt dat dat uw moederbord dat bepaald. Iets met de grootte van de geheugenbanken misschien.

Alvast bedankt allemaal voor de reacties

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die tijd was het normale geheugen 256 Mb of 512 Mb.

Dus kon je 3 x 512 Mb geheugen plaatsen.

Ondertussen is de geheugen vergroot tot 1 Gb of meer maar dat wilt niet zeggen dat je 3 sloten vrij hebt dat je 3 x 1 Gb kan plaatsen.

Doe je dat wel dan zal de moederbord hetzij niet werken ofwel zal het maximaal 2 Gb aangeven en dus ben je dan 1 Gb geheugen kwijt.

Normaal gezien kan je via Bios update grotere geheugen gebruiken maar in uw geval is dat niet zo.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, alvast bedankt voor je reactie.

Dan ga ik de pc zo laten met 1 GB Ram, hij is nu wat sneller nu hij geformatteerd is, dus dan zal ik zien hoe ver ik geraak nu hij terug in goede staat is.

bedankt nogmaals

Groetjes

---------- Post toegevoegd om 17:15 ---------- Vorige post was om 17:13 ----------

Het is allemaal leuk die windows maar met programma's gelijk muziekprogramma's en audio plugins enzovoort kom je rap aan je limiet van CPU jammer genoeg, daarmee dat ik vroeg of het mogelijk was of ik nog zou uitbreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat noemen Bios update.

Zoiets is niet zonder risico en kan zelfs moederbord beschadigen.

Alle merken van moederborden hebben meestal een bios update.

Bij u is dat ook zo doch niet voor geheugen uitbreiding.

Meestal is er geen bios update voor geheugen.

Uw moederbord had wel een Bios Update om de orginele 266 Mhz geheugen te vergroten naar 512 mhz als ik mij niet vergist.

Eigenlijk is dat sneller geheugen doch in praktijk zal je niet zoveel merken.

Ik heb zelf nog altijd 266 Mhz geheugen en 1 Gb groot.

Toch draait in alle programma inclusief CS3

Alleen voor games ben ik fors achterhaald doch ik speel geen games.

Ik kan wel nieuwe videokaart kopen voor de games doch de huidige games zal het niet meer lukken.

Een oldtimer auto is heel mooi om te zien maar verwacht ook niet dat die rijdt zoals de huidige wagens. Maar zijn de oldtimer slechter auto? Nee hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Bedankt voor je uitleg, ja daar heb je gelijk in wat auto's betreft en zo is dat uiteraard ook met de computer, maar hij werkt goed daar niet van maar het is zoals je zegt de huidige games kan die pc niet meer aan en in mijn geval dan muziekprogramma's en eventueel de plugins die worden zwaarder maar de oude progs zijn zeker nog goed.

Normaal heb ik maar 512 MB Ram nodig voor Cubase SX3 (muziekprogramma wat ik gebruik) maar het is het geen je erbij installeert dat soms je CPU fel kan doen stijgen.

Maar toch bedankt voor alle hulp en uitleg

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.