Ga naar inhoud

MS Office Excel: Hoe krijg ik enkel werkdagen in grafiek?


Arno.B

Aanbevolen berichten

De functie NETTO.WERKDAGEN gebruiken en daarvan een grafiek maken?

NETTO.WERKDAGEN, functie - Excel - Microsoft Office

Bij de functie NETTO.WERKDAGEN worden de weekends (zaterag en zondag) niet meegeteld. Dat is dus wat je nodig hebt. Je kan ook een argument opgeven waarbij je eventuele zelf bepaalde vakantiedagen meegeeft)

Geef anders eens een voorbeeldje van je excel bestand (in bijlage).

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, maar dat is niet echt wat ik zoek, ik wil niet een opvoorhand opgegeven begin en einddatum, ik moe deze tabel dagelijks aanpassen, dus dagelijks een nieuwe einddatum toevoegen, ik kan dit in mijn tabel zonder wekenden, maar in mijn grafiek van die tabel komen de weekenddatums er nog wel op. Deze moet ik gewoon weg krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]6369[/ATTACH]

Hier is een bestand zoals ik het zou willen, de data is random dus waardeloos, maar het is vergelijkbaar met het originele bestand.

Wat ik wil: De weekenden weggelaten in de grafiek op tabblad 2

en ik wil automatisch de datums kunnen toevoegen, zonder dat ik telkens opnieuw de gegevens moet selecteren.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Arno

Portefeuille 2 - kopie.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, is ze nog niet hoor.

Ik was er nog wat naar aan het zoeken, want wat wouterskurtt zegt:

Als ik de gegevens naar tekstas zet, kan ik ze net zo goed doortrekken met rechtermuisknop en an enkel weekdagen doorvoeren selecteren. Dan kom ik op het zelfde uit. Ik weet niet waar die hele formule =A2+ALS(WEEKDAG(A2;2)=5;3;1) voor nodig is.. Dit is nog altijd niet wat ik zoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arno,

Ik snap iets niet. Op het Blad "Cijfers" staan de datums zonder weekenden, hoe je dat doet is ff niet belangrijk.

Maar als je dan op je grafiek kijkt komen de weekenden voor de dag, aardigheidje (of niet) van Excel. Zet de datum as in je grafiek op tekst, en je probleem is opgelost.

Zie voorbeeld:

Is dit het niet, zul je iets duidelijker moeten zijn.

Kopie van Portefeuille 2 - kopie(1).xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.