Ga naar inhoud

nieuwe pc budget ongeveer €800


bergkid

Aanbevolen berichten

weet iemand een goede site om dit te kunnen berekenen? andere dan ik daarnet had, of is er iemand die het zelf kan uitrekenen voor mij? als ik een voeding haal van 700 watt en ik blijk 600 watt nodig te hebben wat maakt dat dan uit? en dan bedoel ik tapt hij dan als nog 700 watt (lijkt mij niet maar je weet maar nooit :P)

aangepast door bergkid
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is vrij makkelijk te berekenen:

Gewoon de TDP's van de componenen bij elkaar optellen het overige spul zoals je moederbord, ram, hdd en DVD kun je gewoon een beetje gokken.

Zover als ik het ongeveer inschat zou je rond de 410 watt moeten zitten, dit is zonder overclocken meegerekend dus wat ik in de vorige post had gezet klopt aardig.

Processor: 96W

Moederbord: 60W

Geheugen: 30W

HDD: 25W

DVD: 25W

Videokaart: 170W

Link naar reactie
Delen op andere sites

processor max 130 watt

en die videokaart zou 205 watt zijn volgens deze site wanneer hij niet in gebruik is en ik moet weten wat hij op zijn hoogst gebruikt

berekening:

processor: 130

videokaart: 205

extra fan:30

hdd 2x :50

dvd:25

moederbord:60

draadloos: 25

ram: 30

_______________+

575 Watt in totaal zonder overklokken

berekening:

processor: 155

videokaart: 235-255

extra fan:30

hdd 2x :50

dvd:25

moederbord:65

draadloos: 25

ram: 35

_______________+

640 watt (schatting)

processor zal later nog 25 watt omhoog gaan den vanwegen overklokken

video kaart zal later denk met 30-50 watt omhoog gaan door overklokken

moederbord zal miss ook nog een 5 watt omhoog gaan door overklokken

en de ram zou ook nog miss omhoog kunnen gaan met 5 watt(ik heb geen ervaring met overklokken dus ik schat ongeveer hoeveel het omhoog zou kunnen gaan)

hdd heb ik keer 2 gedaan vanwege het feit dat ik later miss nog een schijf er ingooi

post-22150-1417704189,9011_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

255W is wel erg hoog volgens de PCIe standaard zou die niet meer dan 225W kunnen trekken (PCIe slot 75W, 2x 75W van de PEG connectors)

De processor verbruikt maximaal 95W volgens de site van Intel, en zal denk ik hooguit op 140W komen maar dan moet je wel extreem overclocken.

Een fan verbruikt geen 30W hooguit 5W, dus dan kom je wel een stukje lager uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het slim zijn om nog een zijfan te nemen?

momenteel dacht ik aan deze airflow (wist/weet niet in welke richting de voeding blaast/zuigt maar vond dit het logischte)

de blauwe moet de koele lucht voorstellen en de rode de warme.

post-22150-1417704191,1109_thumb.jpg

als ik nog een zij fan neem dan lijkt mij dat deze airflow word verstoord omdat er ineens wind van de zij kant komt.

ik dacht trouwens aan deze fans noiseblocker XI 2 als intake

de voeding heeft een 140mm fan en die andere 2 fans zijn standaard fans die bij de antec 300 komen en heb een scythe mugen 2 als processor koeler.

dan heb ik nog een vraag,

gaat het allemaal wel passen??(heb nog nooit een pc in elkaar gezet dus weet niet echt precies hoe en wat waar zit)

aangepast door bergkid
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.