Ga naar inhoud

nieuwe pc budget ongeveer €800


bergkid

Aanbevolen berichten

hey,

ik heb ff het lijstje gekopieert en plakt (dat werkt makkelijker voor mij).

ik heb een aantal dingen al gezien maar kom er nog niet echt uit wat ik nou moet doen.

  1. ik wil mijn pc vooral voor gamen gebruiken maar ook een deel voor streamen en voor school gebruiken (voor school moet ik kunnen programeren)
  2. mijn budget is ongeveer €800
  3. ik zat te denken aan samenstellen(dit heb ik ook het liefst) maar als iemand nog een goeie merk pc ziet wil ik dat ook overwegen
  4. ik ben in eerste instantie niet van plan om te gaan overklokken maar zou dit graag wel mogelijk willen hebben voor later
  5. ik ben van plan om deze pc voor 2 jaar minimaal te gebruiken en dus is upgraden wel iets wat ik later van plan ben
  6. ik ga waarschijnlijk in de toekomst upgraden dus ik denk dat er wel wat functies van pas kunnen komen dan maar ik weet niet echt welke (al zie ik usb 3.0 wel steeds vaker)
  7. ik ben niet van plan om hem zelf in elkaar te zetten.
  8. ik heb hoog uit een standaard besturings systeem nodig
  9. hier ben ik nog niet echt over uit, maar ik denk dat ik het zelf doe (en anders selecteer ik later zelf wel voor voor programeren bij een winkel)
  10. ik heb al een tijdje rondgekeken en zat te denken aan een I5 661 of I7 870 (intel processor mede vanwege de nieuwe turbo functie) en ik heb ook gekeken naar Radeon HD 5770 hawk, maar hier hoeven jullie niet echt rekening mee te houden, zolang het resultaat maar goed genoeg is
  11. ik heb er verder niks bij nodig behalve de mogelijkheid om draadloos te verbinden met het thuisnetwerk dit hoeft niet hoger te zijn dan 100Mb/s aangezien wij thuis tot zo snel kunnen internetten(momenteel staat er een kastje dat 54 Mb/s kan leveren maar die wil ik na mijn nieuwe pc vervangen)

als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Bijvoorbaad bedankt voor jullie hulp

aangepast door superjona
lettertype, moeilijk leesbaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb een systeem voor je samengesteld, het is geen Intel simpel weg omdat je budget niet toereikend genoeg is.

Azerty

Behuizing: Aerocool QS-200

Voeding: OCZ StealthXStream 600W

Moederbord: MSI 760GM-E51

Processor: AMD Phenom II X4 945 3.0GHz

Koeler: Revoltec Heatpipe Pro

Geheugen: 4GB Corsair XMS3 1600MHZ

Videokaart: MSI GTX 460 768MB

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F3 1TB

Optisch station: Samsung SH-S223C DVD Brander

Wireless: Asus PCE-N13 Wireless LAN B/G/N

OS: Windows 7 Home Premium x64

Assemblage en 1 jaar garantie

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit er in dit moederbord nou al een videokaart van zichzelf aangezien er onder video en achter graphics controller ATI Radeon 3000 staat, als dit wel een videokaart is dan betekend het toch dat hij geschikt moet zijn voor crossfire om ze beide te gebruiken? en dat is volgens MSI global Niet van toepassing of beschikbaar dus dan zou de videokaart die er al in zit uit moeten maar kan dat? (ik dacht van niet maar dit weet ik niet zeker)

toch bedankt voor zon snelle reactie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit idd een videokaart in maar, die kan je alleen in Crossfire zetten met een ATI HD34/43/xx videokaart niet de GTX460 van Nvidia die ik er bij heb gedaan.

Je kunt overigens gewoon beide kaarten(GTX460 en HD3000) gebruiken alleen eentje zal de hoofdkaart moeten zijn en de andere kun je eigenlijk alleen maar gebruiken om je bureaublad uit te breiden maar je kunt ze niet koppelen in Crossfire.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hhmm hoe kan het dat AMD zon €100 goedkoper is, als ik kijk naar wat deze processor (Die jij selecteerde) en de I7 870 zit er niet al te veel verschil tussen behalve merk en dat de I7 870 dan turbo functie heeft.

en hoe kopieer je je winkelmandje? ik krijg alleen een korte link maar als ik die van jouw open dan zie ik nog veel meer te zien.

waarom had je trouwens voor een GTX460 videokaart gekozen? zou een Radeon HD 5770 Hawk niet beter zijn? vanwege zijn snellere kloktijden? al heeft hij wel wat andere aansluitingen :hmmmm:

hij mag dan wel iets duurder zijn maar goed kan beter een pc aanschaffen van 900 euro dan van 800 en er spijt van hebben.

aangepast door bergkid
ter verduidelijking (ff een linkje er bij gezet)
Link naar reactie
Delen op andere sites

hhmm hoe kan het dat AMD zon €100 goedkoper is, als ik kijk naar wat deze processor (Die jij selecteerde) en de I7 870 zit er niet al te veel verschil tussen behalve merk en dat de I7 870 dan turbo functie heeft.

en hoe kopieer je je winkelmandje? ik krijg alleen een korte link maar als ik die van jouw open dan zie ik nog veel meer te zien.

waarom had je trouwens voor een GTX460 videokaart gekozen? zou een Radeon HD 5770 Hawk niet beter zijn? vanwege zijn snellere kloktijden? al heeft hij wel wat andere aansluitingen :hmmmm:

hij mag dan wel iets duurder zijn maar goed kan beter een pc aanschaffen van 900 euro dan van 800 en er spijt van hebben.

Nou er is wel degelijk wat prestatie verschil hoor, een i7 is wel een stuk je sneller dan de Phenom II dat is gewoon een feit daardoor is de de processor van AMD ook een stuk goedkoper. Maarja met 100 euro meer denk ik niet dat je het gaat redden de i7 870 is al meer dan 150 euro duurder en dat is nog niet meegerekend het moederbord en een andere processor koeler. De GTX460 rent rondjes om een HD5770 zou je een super clocked kaartje pakken dan heb je prestaties die even hoog en soms hoger zijn dan de HD5850. Zoals een van deze onderstaande kaarten dus:

Gainward Geforce Gtx 460 1024mb :: Azerty (800mhz core/ 4GHz memory)

Palit Gtx 460 Sonic Platinum G :: Azerty (800mhz core/ 4GHz memory)

Msi N460gtx Hawk Grafische Ada :: Azerty (780mhz core/ 3.6GHz memory)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De GTX460 rent rondjes om een HD5770 zou je een super clocked kaartje pakken dan heb je prestaties die even hoog en soms hoger zijn dan de HD5850. Zoals een van deze onderstaande kaarten dus:

Gainward Geforce Gtx 460 1024mb :: Azerty (800mhz core/ 4GHz memory)

Palit Gtx 460 Sonic Platinum G :: Azerty (800mhz core/ 4GHz memory)

Msi N460gtx Hawk Grafische Ada :: Azerty (780mhz core/ 3.6GHz memory)

waar kijk jij dan naar wanneer je een videokaart op snelheid vergelijkt want ik zag bij de R5770 Hawk dat de kloksnelheid 875 Mhz en snelheidgeheugen klok 4.8Ghz is en die van de GTX460 725 MHz en 3.600 GHz, dus nou ben ik een beetje in de war waar ik nou naar moet kijken bij een videokaart. ik heb wel heel wat gezien op internet waar word gezegt dat jij gelijk hebt maar toch vind ik het allemaal een beetje vreemd want ik zou zeggen dat de R5770 Hawk dan toch beter zou zijn :s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee je moet niet de clocksnelheden met elkaar gaan vergelijken want dit is appels met peren vergelijken.

Maar je kan ook gewoon benchmarks of reviews op zoeken op google en daar zul je ook zien dat de GTX460 een aardig stukje sneller is.

De HD5770 heeft ook maar een 128bit bus, en de GTX460 een 192(768MB model) of 256bit(1GB Model) bus. Dit is ook een belangrijke factor om naar te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.