Ga naar inhoud

fouten na install update


pr1mate

Aanbevolen berichten

Hey, nieuwe pc, nieuw probleem :D

De pc van mijn buurman had een zwart scherm na een herstart, na installatie van een nieuwe update voor vista. Ik had de pc teruggezet naar een vroegere datum, maar hij blijft problemen ondervinden. Heb op een bep moment zelfs gehad, dat alles van iconen op het bureaublad wegviel. dus ik ga naar taskmanagement en start een nieuwe opdracht (explorer.exe) Geeft hij de melding dat dit geen geldige windows system 32 toepassing is!? Zelfde bij het afhalen van een programma voor het volledig verwijderen van norton (oude antivirus heeft nu a squared). Ik zou graag nu via een herstelcd, vista zichzelf laten herstellen. Helaas blijkt dit niet zo eenvoudig. (via bios kan ik blijkbaar geen volgorde van opstart wijzigen. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij taskmanagement opstarten moet je inderdaad nieuwe taak opgeven maar wel naar c:\windows gaan en daar explorer.exe klikken.

Lukt dus niet he. Zelfde melding. Zoals bij nog enkele toepassingen als hij op een normale manier opstart. (na het terugzetten naar herstelpunt) In veilige modus kan ik wel alles uitvoeren, maar k kan mijn buurman moeilijk steeds in veilige modus laten opstarten he :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, weet ik, maar heb geen idee welke update het probleem veroorzaakt. Het lastige is ook, dat hij via draadloze verbinding geen connectie wil maken. Wel verbonden maar niet met mogelijkheden zegt ie. Ook als ik hierjuist naar configuratie ging, viel de explorer weer uit. frustrating. Heb plots zin in format C :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel waarschijnlijk gaat het om videokaart update en dan moet je vermijden. (Nvidia)

Als explorer uit valt als je draadloos wilt verbinden lijkt mij eerder een IP adres fout indien er meer computers / laptop zijn.

Verandert de IP adres of zet het op automatisch.

Meestal is het zo als je geen draadloos verbinding hebt dan kan het zijn dat je mac adres nog moet toevoegen aan de router.

Bij Vista is het deze instelling:

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Normaal gezien hebt je nu internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren vanalles geprobeerd, het probleem zit hem nu nog enkel dat alles steeds blijft wegvallen. Zelfs na het terugzetten naar een vroegere datum. (explorer valt weg) Ik zou hem willen upgraden naar een windows 7, maar hierbij kom ik bij hetzelfde probleem dat ik blijkbaar ik die bios geen opstartvolgorde kan vastleggen. Het bios menu ziet er ook totaal anders uit dan normaal. Ik kan een bepaalde volgorde wijzigen, (staan geen nummers voor, enkel kan ik zaken hoger of lager zetten in een lijst. Ik zal hiervan enkele foto's nemen bij de opstart, in de hoop dat iemand hieruit wijzer geraakt! Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.