Ga naar inhoud

Firefox en automatisch inloggen op bekende sites


embroiderit

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort het probleem dat ik bij vertrouwde sites die ik regelmatig bezoek steeds moet inloggen ipv dat dit automatisch gebeurt... Ik gebruik Firefox en heb al eens gekeken onder de verschillende knoppen,maar kan niet onmiddellijk een oplossing vinden. Kunnen jullie mij even uit de nood helpen??

Heel hartelijk dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stegisoft, ik heb waarschijnlijk een vrij blond/grijs moment, maar ik kan die instelling niet vinden. Wel bij opties en dan beveiliging, maar dat staat al aangevinkt ... heb je nog een andere optie? heel hartelijk dank bij voorbaat. (op deze pc waar ik dit probleem heb, werk ik nog met XP)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firefox onthoud wel de gebruikersnaam en het paswoord en vult dit ook automatisch in op de bezochte website maar het klikken op de login knop moet je nog altijd zelf doen.

Als de naam en paswoord niet worden ingevuld, kijk dan eens of de site niet bij de uitzonderingen staat voor het onthouden van paswoorden?

Ga naar extra - opties, tab beveiliging, knop uitzonderingen.

Voor de sites in deze lijst wordt het paswoord niet onhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telkens als je bv ccleaner draait en zoekt naar overbodige bestanden, worden alle opgeslagen websites verwijderd. Dus niet om de haverklap ccleaner of een andere cleaner installeren.

Soms krijg je in Firefox een melding om een wachtwoord te bewaren (die vraag staat in een grijs kader bovenaan), doe dit dan. Veel mensen zien er "over".

Lees ook het onderstaande. (Bron: mozilla website)

1.Tabblad Beveiliging

Standaard zal Firefox wachtwoorden onthouden. Mogelijk hebt u deze functie uitgeschakeld, of Firefox verteld nooit wachtwoorden voor een bepaalde website te laten onthouden.

  1. Ga naar Extra/ Opties…
  2. Selecteer het paneel Beveiliging.
  3. Vink Wachtwoorden voor websites onthouden aan als dit nog niet het geval is.
  4. Klik rechts van Wachtwoorden voor websites onthouden op de knop Uitzonderingen….
  5. Controleer of de website waarbij u zich wilt aanmelden zich niet in de lijst bevindt.
    • Als dit het geval is, selecteer dan de vermelding en klik op Verwijderen.

[*]Klik op Sluiten. Sluit het venster Uitzonderingen.

[*]Klik op OK om het venster Opties te sluiten. Klik op Sluiten om het venster Voorkeuren te sluiten. Sluit het venster Voorkeuren.

Probeer, nu Firefox zo is geconfigureerd dat wachtwoorden worden onthouden, u nogmaals bij de website aan te melden.

2. Tabblad Privacy

Firefox kan zijn ingesteld om opgeslagen wachtwoorden te verwijderen bij het afsluiten. Om deze instelling ongedaan te maken:

  1. Kies Extra/Opties…
  2. Selecteer het paneel Privacy.
  3. Als Firefox zal: is ingesteld op Aangepaste instellingen gebruiken voor geschiedenis en Geschiedenis wissen zodra Firefox sluit is geselecteerd, klik dan op de knop Instellingen….
  4. Zorg ervoor dat Opgeslagen wachtwoorden niet is geselecteerd.
  5. Klik op OK om het venster Opties te sluiten. Klik op Sluiten om het venster Voorkeuren te sluiten. Sluit het venster Voorkeuren.

Firefox is nu zo geconfigureerd dat uw wachtwoorden niet worden gewist bij het afsluiten.

3. Websites laten niet toe om wachtwoorden op te slaan

Om veiligheidsredenen staan sommige websites het opslaan van wachtwoorden niet toe. Als u de bovenstaande stappen hebt gevolgd, maar nog steeds niet wordt gevraagd een wachtwoord op te slaan wanneer u zich bij een bepaalde website aanmeldt, kan de website het opslaan van wachtwoorden hebben uitgeschakeld.

4. Privénavigatie ingeschakeld?

Als u de functie Privénavigatie van Firefox gebruikt, zullen gedurende uw privénavigatiesessie geen wachtwoorden automatisch worden ingevuld en geen nieuwe wachtwoorden worden opgeslagen.

  1. Zorg ervoor dat boven in het Firefox-venster geen (Privénavigatie) staat.
  2. Als er wel (Privénavigatie) staat, klik dan op het menu Extra en selecteer Privénavigatie stoppen om de privénavigatiesessie te beëindigen.

5. Hijackthis-logje posten

Als bovenstaande methodes niet helpen, dan is er mogelijk een malware probleem. Die procedure wordt dan later gegeven.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik niet eerder geantwoord heb, maar er was gewoon geen gelegenheid. Ik heb de verschillende opties geprobeerd, maar zonder succes. Wat ik echter bedoelde was een 'actieve inmelding' bij een aantal sites. Met mijn laptop (Vista) met FF gaat dit gewoon en nu lukt het bij deze ook.. ik heb gewoon geschiedenis onthouden aangevinkt ...

Misschien hebben jullie nog een andere manier ??

Héél hartelijk bedankt voor de fantastische support :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.