Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ga naar deze pagina en neem de eerste link om te downloaden.

Sla het iso bestand ergens op waar je het makkelijk kan terugvinden.

Brand het iso bestand als image naar een cd.

Start de laptop vanaf deze cd en volg de gegeven instructies.

Ik ga het proberen, maar als pcanalfabeet zal ik voorzichtig te werk moeten gaan. Bedankt voor alle hulp!! Ik rapporteer het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dan wel eerst de opstartvolgorde wijzigen in de BIOS.

Je komt in de BIOS door tijdens het opstarten op F2, F10 of DEL te tokkelen, check dit eventueel in je handleiding van je pc.

Dmv de pijltjestoetsen selecteer je 'BOOT' en drukt dan op ENTER.

Nu ga je naar 'Boot Device Priority' en selecteer je bij '1st boot device' 'CD-ROM', nu druk je opnieuw op ENTER.

Je bevestigt door OK te selecteren bij 'Save configuration changes and exit now'.

Nu duw je F10, de veranderingen worden opgeslagen en je verlaat de bios.

Bij de opstart zal de pc nu booten vanop de CD ipv op zijn harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar deze pagina en neem de eerste link om te downloaden.

Sla het iso bestand ergens op waar je het makkelijk kan terugvinden.

Brand het iso bestand als image naar een cd.

Start de laptop vanaf deze cd en volg de gegeven instructies.

Ik heb op een dvd het iso bestand als image gebrand. De laptop gat aan maar geeft alleen Microsoft Corporations aan met het lichtbalkje dat van links naar rechts beweegt. vervolgens gaat kort daarna het scherm op zwart. Net als gisteren. Wat de doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dan wel eerst de opstartvolgorde wijzigen in de BIOS.

Je komt in de BIOS door tijdens het opstarten op F2, F10 of DEL te tokkelen, check dit eventueel in je handleiding van je pc.

Dmv de pijltjestoetsen selecteer je 'BOOT' en drukt dan op ENTER.

Nu ga je naar 'Boot Device Priority' en selecteer je bij '1st boot device' 'CD-ROM', nu druk je opnieuw op ENTER.

Je bevestigt door OK te selecteren bij 'Save configuration changes and exit now'.

Nu duw je F10, de veranderingen worden opgeslagen en je verlaat de bios.

Bij de opstart zal de pc nu booten vanop de CD ipv op zijn harde schijf.

Ik gooi de handdoek maar in de ring. Bij gebreke van een handleiding werken de toetsen f2 f10 of del niet om op een scherm te komen waarin ik op boot kan selecteren etc. Na anderhalve week moet ik helaas mijn laptop maar wegbrengen. Helaas de zoveelste keer na aankoop in 2008 (!). Het de kosten voor het aantal reparaties overstijgt al de aankoopsom zucht. Wat te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je stopt de dvd in de lade en herstart de pc.

Zodra het herstarten begint, tokkel je op de toets F12.

Normaal kom je nu in een menu waar je het opstartapparaat kan kiezen.

Met de pijltjes kan je navigeren. Als het juiste apparaat geselecteerd is, druk je op enter.

Ik heb in bios voor de opstartvolgorde de optische schijf als eerste aangevinkt. De dvd moet daarvan immers worden afgelezen. heb vervolgens afgesloten zoals Asus heeft beschreven. Vervolgens volgens instructie van Kweezie Wabbit gehandeld maar ik krijg geen menu voor het kiezen van een opstartapparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je CD op correcte wijze gebrand is (image) en de instellingen in je BIOS ok zijn zou je pc nu moeten opstarten vanop de CD.

Vanaf dan dien je de instructies te volgen die op je scherm komen.

Ja dat dacht ik ook maar mijn zoon heeft hem als image op de dvd gebrand. Hij is minder PCanalfabeet dan ik, dus dat branden moet goed zijn gegaan.

Ik zal misschien moeten aangeven wat ik in bios op het scherm zie, maar ook daarvan ben ik vrij zeker wat ik moet doen. Ik moet de startopties/volgorde wijzigen zodat de DVD als eerste opstart met het programma. Ik ben op mijn werk en kan overdag niet op de laptop. Vanavond weinig tijd om lang aan de laptop te zitten. Wanneer ik in het weekend er niet in slaag dan ga ik naar de winkel (helaas). Nogmaals bedankt voor morele steun en advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.