Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Met de recovery disk die je hier aanhaalt, kan je geen vista (her)installeren.

Je kan die disk wel gebruiken om fouten te herstellen in de bootsector, boot record en de systeembestanden maar niet om een installatie te doen

Kan je de tekst van die twee errors hier eens plaatsen, misschien worden we daar iets wijzer van.

Beste Kweezie Wabbit,

Bij de scan wordt geen melding zichtbaar gemaakt van een error en welke dat precies zijn. Alleen aan het einde wordt een opsomming gegeven geeft met de volgensde tekst:

files scanned: 254180 (131156)

infections found: 0 (0)

pups foudn: 0

files healed: 0

warnings reported: 0

Errors reported: 2.

Press any key to continue.

Als je een toets indrukt kom je weer bij de scanmogelijkheden. Dus geen mogelijkheid om de errors te bekijken en te verwijderen of wat dan ook.

Ik kan geen recovery disc voor mijn HP550 op het internet vinden. Dat zou betekenen dat er misschien een herstelmogelijkheid op de laptop zelf aanwezig zou moeten zijn, maar daarvoor heb ik de kennis en de vaardigheden niet, helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@ kweezie wabbit : in geval van 'worst case scenario', dus stel dat 'al de rest faalt' : kan dan deze ( Windows Vista Recovery Disc Download — The NeoSmart Files ) geen oplossing bieden ipv de recovery disk van HP ?...

Grtjs.

We zullen het hiermee moeten proberen op te lossen.

Via deze link kan je de vista recovery disk downloaden.

Op de pagina staan ook de instructies hoe je moet downloaden.

Nadien brand je de iso dan weer op cd en start daarmee de pc op.

En dan weet ik het niet meer van buiten :sad:

Ik zou het thuis moeten nakijken maar ik momenteel zonder internet wegens een kabelbreuk. Ik kan dus maandag pas meer gerichte instructies geven.

Je kan ondertussen reeds de cd voorbereiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen het hiermee moeten proberen op te lossen.

Via deze link kan je de vista recovery disk downloaden.

Op de pagina staan ook de instructies hoe je moet downloaden.

Nadien brand je de iso dan weer op cd en start daarmee de pc op.

En dan weet ik het niet meer van buiten :sad:

Ik zou het thuis moeten nakijken maar ik momenteel zonder internet wegens een kabelbreuk. Ik kan dus maandag pas meer gerichte instructies geven.

Je kan ondertussen reeds de cd voorbereiden.

Ok bedankt, maar raad je me af met de cd zelf aan de slag te gaan. Zou Asus me kunnen helpen?

Groet Donald07

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n twee jaar geleden 1 x met deze cd gewerkt op mijn vriendin haar laptop.

Ik heb de cd-gebrand met ImageBurn zoals hier ( Burning ISO Images with ImgBurn - NeoSmart Technologies Wiki ) beschreven.

Op de laptop in kwestie heb ik eerst een herstelpunt aangemaakt, hoe je dat doet in Vista vind je hier ( http://www.pc-helpforum.be/f204/hoe-maak-ik-een-herstelpunt-windows-27525/ ).

Opletten bij de download dat je de juiste versie neemt : er zijn twee versies voorzien : 32 en 64-bit.

Nadien heb ik het plan gevolgd zoals beschreven op de site : ( Recovering the Vista Bootloader from the DVD - NeoSmart Technologies Wiki ).

Gekozen voor 'repair your computer' , nadien de 'startup repair' uitgevoerd.

Het ging vrij vlot en na 1 heropstart was het probleem in orde.

Mogelijk moet je de CD verschillende keren rebooten, want er wordt per opstart maar 1 probleem hersteld.

Verder gaat mijn ervaring hier niet mee, het manueel herstellen (stap 3 en stap 4 op de link) heb ik nooit moeten uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n twee jaar geleden 1 x met deze cd gewerkt op mijn vriendin haar laptop.

Ik heb de cd-gebrand met ImageBurn zoals hier ( Burning ISO Images with ImgBurn - NeoSmart Technologies Wiki ) beschreven.

Op de laptop in kwestie heb ik eerst een herstelpunt aangemaakt, hoe je dat doet in Vista vind je hier ( http://www.pc-helpforum.be/f204/hoe-maak-ik-een-herstelpunt-windows-27525/ ).

Opletten bij de download dat je de juiste versie neemt : er zijn twee versies voorzien : 32 en 64-bit.

Nadien heb ik het plan gevolgd zoals beschreven op de site : ( Recovering the Vista Bootloader from the DVD - NeoSmart Technologies Wiki ).

Gekozen voor 'repair your computer' , nadien de 'startup repair' uitgevoerd.

Het ging vrij vlot en na 1 heropstart was het probleem in orde.

Mogelijk moet je de CD verschillende keren rebooten, want er wordt per opstart maar 1 probleem hersteld.

Verder gaat mijn ervaring hier niet mee, het manueel herstellen (stap 3 en stap 4 op de link) heb ik nooit moeten uitvoeren.

Kweezide Wabbit gaf en directe link naar 64bit, maar hoe weet ik of 32 of 64 bit moet hebben?

Bij het maken van een herstelpunt zie ik al dat ik een probleem heb. Ik kan al niet in het windows systeem komen om op systeemherstel verder te kunnen klikken. Ik vrees dat ik nu naar de winkel moet.

---------- Post toegevoegd om 17:01 ---------- Vorige post was om 16:58 ----------

Ik heb zo'n twee jaar geleden 1 x met deze cd gewerkt op mijn vriendin haar laptop.

Ik heb de cd-gebrand met ImageBurn zoals hier ( Burning ISO Images with ImgBurn - NeoSmart Technologies Wiki ) beschreven.

Op de laptop in kwestie heb ik eerst een herstelpunt aangemaakt, hoe je dat doet in Vista vind je hier ( http://www.pc-helpforum.be/f204/hoe-maak-ik-een-herstelpunt-windows-27525/ ).

Opletten bij de download dat je de juiste versie neemt : er zijn twee versies voorzien : 32 en 64-bit.

Nadien heb ik het plan gevolgd zoals beschreven op de site : ( Recovering the Vista Bootloader from the DVD - NeoSmart Technologies Wiki ).

Gekozen voor 'repair your computer' , nadien de 'startup repair' uitgevoerd.

Het ging vrij vlot en na 1 heropstart was het probleem in orde.

Mogelijk moet je de CD verschillende keren rebooten, want er wordt per opstart maar 1 probleem hersteld.

Verder gaat mijn ervaring hier niet mee, het manueel herstellen (stap 3 en stap 4 op de link) heb ik nooit moeten uitvoeren.

Bij het maken van een herstelpunt zie ik al dat ik een probleem heb. Ik kan al niet in het windows systeem komen om op systeemherstel verder te kunnen klikken. Ik vrees dat ik nu naar de winkel moet.

aangepast door donald07
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om uit te zoeken of je een 32 of 64 bitssysteem hebt klik je eerst op je Windowsknop, hetzij op je klavier, hetzij links onder op je scherm.

Er opent zich nu links onder een popup-scherm, waar aan de rechter kant 'computer' staat...daar klik je rechts op en dan selecteer je 'eigenschappen'.

In het scherm dat zich nu opent kan je aflezen of je een 32 of 64-bitssysteem hebt, zie screenshot hier onder.

post-20447-1417704281,6743_thumb.jpg

Bizar dat je geen herstelpunt kan maken, welk is het laatste aangemaakte herstelpunt dat wordt weergegeven of verkeer je ook niet in de mogelijkheid om dat te checken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om uit te zoeken of je een 32 of 64 bitssysteem hebt klik je eerst op je Windowsknop, hetzij op je klavier, hetzij links onder op je scherm.

Er opent zich nu links onder een popup-scherm, waar aan de rechter kant 'computer' staat...daar klik je rechts op en dan selecteer je 'eigenschappen'.

In het scherm dat zich nu opent kan je aflezen of je een 32 of 64-bitssysteem hebt, zie screenshot hier onder.

[ATTACH=CONFIG]8536[/ATTACH]

Bizar dat je geen herstelpunt kan maken, welk is het laatste aangemaakte herstelpunt dat wordt weergegeven of verkeer je ook niet in de mogelijkheid om dat te checken ?

Dag Asus, Ik kom niet in windows want het opstartprogramma doet het niet. Vandaar!

Bij nader inzien en gelet op de tijd die ik aan een volledig gecrashte laptop besteed heb ik voorts besloten om deze naar de winkel voor een volledige herinstallatie te brengen. Ondanks de professionele en vriendelijke ondersteuning van Kweezie Wabbit en u ben ik als pc-analfabeet (nog) niet in staat de goede adviezen en aanwijzingen op te volgen en uit te werken. Het ligt dus zeker niet aan u, maar aan mij.:embarassed::embarassed:

Ik wil u hartelijk danken voor uw hulp en geduld en heb veel van u en kweezie wabbit geleerd. :-)

hartelijke groet,

Donald07

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.