Ga naar inhoud

windowsimage neemt precies geen plaats in?


kristof28

Aanbevolen berichten

Wel eerst en vooral als ik op die windowsimagebackup klik krijg ik volgende melding:

U hebt momenteel geen toegang tot deze map

klik op doorgaan als u permanent toegang tot deze map wil

AHA! 42,5 GB totaal van al die reeks bestanden.

Dus zal ik nu waarschijnlijk dat van de laptop verwijderd hebben voor niets denk ik..

---------- Post toegevoegd om 21:04 ---------- Vorige post was om 21:00 ----------

En als ik nu klik op windowsimagebackup zie ik 42,5 gb

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tsju. Nu ja, ik had gisteren nog een backup gemaakt op dvd. Het was wel een dagje later dan op de externe harde schijf. Maar dat is eender.
Van de harde schijf maak ik zelf nooit een backup op dvd, omdat ik dan teveel dvd's nodig heb en als er een krasje op is, kan je de backup vergeten... Op externe harde schijf is altijd beter, maar die kan natuurlijk ook crashen maar meestal pas na 5 jaar ofzo looool.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De truc kan je morgen ook toepassen bij je laptop, dus eigenschappen zien en dan die reeks bestanden selecteren van een paar gb's, nogeens eigenschappen op die bestanden en dan geeft windows een vraag of je er permanente toegang op die map wilt hebben en ja kiezen;

Ik heb die vraag nooit gehad, maar u pc zal nog splinternieuw zijn en super beveiligd loooool.

Maar als je bij het maken van de backup de melding krijgt "de backup is gemaakt", mag je er altijd zeker van zijn dat ze gelukt is!

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

De truc kan je morgen ook toepassen bij je laptop, dus eigenschappen zien en dan die reeks bestanden selecteren van een paar gb's, nogeens eigenschappen op die bestanden en dan geeft windows een vraag of je er permanente toegang op wilt en ja kiezen;

Ik heb die vraag nooit gehad, maar u pc zal nog splinternieuw zijn en super beveiligd loooool.

Ja, dan heb ik toch al een recentere update dan die ik weggezwierd heb. ;-) lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de backup van je laptop met een ander backup programma maken dan met de ingebouwde backup van windows 7, omdat de bestaande backup van je desktop dan overschreven wordt!

Gebruik bijvoorbeeld het programma Macrium Reflect. Bewaar die backup dan ook op je externe harde schijf.

Download hier: ( Macrium Reflect FREE Edition - Information and download )

Uitleg: ( Gratis volledige kopie van je harde schijf maken met Macrium Reflect )

PS: als je een backup die je gemaakt hebt met de ingebouwde backup in windows 7 wil terugzetten, maak dan eerst een herstelschijf. Als je je desktop wil herstellen, moet je met die schijf je computer opstarten en daar kan je dan je backup selecteren. Hier staat hoe je zo'n herstelschijf maakt.

Opgelet: deze gemaakte schijf is enkel om backups gemaakt met windows 7 backupfunctie te herstellen.

Gebruik je Macrium Reflect, dan moet je in dat programma van Macrium Reflect denk ik ook een cd maken om terug te zetten!!!

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik je Macrium Reflect, dan moet je in dat programma van Macrium Reflect denk ik ook een cd maken om terug te zetten!!!

Klopt als een bus...programma gaat zelf aangeven dat er nog geen bootable CD gebrand werd. Je kan dat op dat moment doen, of je kan dat uitstellen en de CD op een later tijdstip branden. Hij lust op dat vlak alles, ik heb enkel DVD-RW's in huis en dat werkt prima. Veiligheidshalve heb ik er 2 gebrand. Je hebt de keuze tussen Linux en Bart PE, Linux werkt perfect, is ook de default instelling van Macrium Reflect zelf.

post-20447-1417704269,5296_thumb.jpg

Mocht je ooit een image moeten terug plaatsen, dan dien je op dat moment wel in je bios aan te geven dat de pc moet booten van op de CD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik de backup van de desktop ergens anders diep in een van mijn mappen van de externe harde schijf steek. Dan kan dat toch geen kwaad?

---------- Post toegevoegd om 17:56 ---------- Vorige post was om 17:52 ----------

Ik weet een ding. Het is toch ne hele zeverdrij om dat in orde te krijgen!

De pc makers zouden kwa klangerichtheid en klantvriendelijkheid beter een dvd(s) bij steken dat je moet gebruiken om simpelweg alles weer naar de aankoopstatus te veranderen. En daarbij ook die windows 7 mee geven. Zo simpel zou dat moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.