Ga naar inhoud

windowsimage neemt precies geen plaats in?


kristof28

Aanbevolen berichten

Doe liever zoals Kurt zegt, maak een back-up met andere software.

Ook kan je da back-up zelf een naam geven zodat je perfect weet of die van je laptop of desktop komt..

Geef je back-up van je laptop bijv de naam latop aangevuld met de datum (laptop060111) en je desktop (desktop060111)

Of natuurlijk iets anders, maar zorg dat je duidelijk ziet over welke pc het gaat.

De back-ups dan samen op de zelfde schijf in de zelfde map kan dan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En als ik de backup van de desktop ergens anders diep in een van mijn mappen van de externe harde schijf steek. Dan kan dat toch geen kwaad?

Ik vrees dat Windows ze dan niet vindt, de map WindowsImageBackup moet in de hoofddirectory staan (en dus niet in submappen!), anders vind die die niet heb ik me laten wijsmaken (en ik spreek uit ervaring). Bij het terugzetten kan je namelijk NIET kiezen vanuit welke map je de image wil terugzetten. Wel bij Macrium Reflect, maar niet bij de ingebouwde back-up van Windows 7.

De pc makers zouden kwa klangerichtheid en klantvriendelijkheid beter een dvd(s) bij steken dat je moet gebruiken om simpelweg alles weer naar de aankoopstatus te veranderen.

Dat doen ze bijna altijd hoor. Bij mijn nieuwe pc was dat toch het geval. Ben je zeker dat je al je bijgekregen dvd's hebt gechecked dat daar geen recovery cd/dvd tussenzit? Normaal gezien wel. Als je exacte merk geeft van je computer, kan je die misschien zelfs downloaden ergens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat Windows ze dan niet vindt, de map WindowsImageBackup moet in de hoofddirectory staan (en dus niet in submappen!), anders vind die die niet heb ik me laten wijsmaken (en ik spreek uit ervaring). Bij het terugzetten kan je namelijk NIET kiezen vanuit welke map je de image wil terugzetten. Wel bij Macrium Reflect, maar niet bij de ingebouwde back-up van Windows 7.

Dat doen ze bijna altijd hoor. Bij mijn nieuwe pc was dat toch het geval. Ben je zeker dat je al je bijgekregen dvd's hebt gechecked dat daar geen recovery cd/dvd tussenzit? Normaal gezien wel. Als je exacte merk geeft van je computer, kan je die misschien zelfs downloaden ergens.

Ik heb dat ter plaatse gevraagd en je moet een back up maken. Het is standaard nu zo zei ze...

Als je naar de makro gaat en je krijgt die reclame folders. Het is de de laptop die op die eerste pagina staat.

---------- Post toegevoegd om 20:01 ---------- Vorige post was om 20:00 ----------

Ik heb dat ter plaatse gevraagd en je moet een back up maken. Het is standaard nu zo zei ze...

Als je naar de makro gaat en je krijgt die reclame folders. Het is de de laptop die op die eerste pagina staat.

In de doos zat geen enkele dvd trouwens! En in de doos van de desktop zat voorzover ik mij kan herinneren ook geen enkele dvd.

---------- Post toegevoegd om 20:03 ---------- Vorige post was om 20:01 ----------

Ik vrees dat Windows ze dan niet vindt, de map WindowsImageBackup moet in de hoofddirectory staan (en dus niet in submappen!), anders vind die die niet heb ik me laten wijsmaken (en ik spreek uit ervaring). Bij het terugzetten kan je namelijk NIET kiezen vanuit welke map je de image wil terugzetten. Wel bij Macrium Reflect, maar niet bij de ingebouwde back-up van Windows 7.

Bwo, dan neem ik dat uit de supmap en plaats ik dat helemaal vooraan. Is dan ook opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwo, dan neem ik dat uit de supmap en plaats ik dat helemaal vooraan. Is dan ook opgelost
Inderdaad, dat doe ik ook zo altijd. Zet 'm dan gewoon terug naar de hoofddir en zorg dat je de mapnaam WindowsImageBackup behoudt!
Ik heb dat ter plaatse gevraagd en je moet een back up maken. Het is standaard nu zo zei ze...

Als je naar de makro gaat en je krijgt die reclame folders. Het is de de laptop die op die eerste pagina staat.

Schandalig. Ze doen dus de moeite nog niet om een recovery cd te maken en bij te steken. Als ze maar aan ons verdienen zijn ze blij, die fabrikanten. aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.