Ga naar inhoud

Symantic error reporting


Bammens

Aanbevolen berichten

Is dat niet "Symantec Error Reporting" ? Dan is het een onderdeel van je antivirusprogramma Norton/Symantec dat niet correct functioneert. Mogelijk je antivirus eens updaten of eventueel - als je de CD hebt - verwijderen en opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Laten we dan eens even kijken of Malware niet de oorzaak is van je probleem.

Malware doet zich namelijk vaak voor als zijnde een LEGITIEM programma helaas dus voer daarom even onderstaande uit.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit schrijft Bammes: 'Heeft iemand enig idee wat dit betekent. Heb al ge-googled maar kan het niet vinden.'

'Symantic Error Reporting werkt niet meer'. Ik neem aan dat dit met software te maken heeft en ik weet niet welke software Bammes allemaal gebruikt. Ben geen helderziende! Wist ik de oplossing dan had ik die direct wel gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit schrijft Bammes: 'Heeft iemand enig idee wat dit betekent. Heb al ge-googled maar kan het niet vinden.'

'Symantic Error Reporting werkt niet meer'. Ik neem aan dat dit met software te maken heeft en ik weet niet welke software Bammes allemaal gebruikt. Ben geen helderziende! Wist ik de oplossing dan had ik die direct wel gegeven.

Dat is het hem juist ... met het doorverwijzen naar een pagina via een zoekmachine, komen we geen stap verder. Daar hoef je geen "helderziende" voor te zijn. En als je de oplossing niet weet, is zo'n pagina helemaal nutteloos. Geen enkele nuttige bijdrage in de speurtocht naar het probleem ... om het op zijn zachtst te zeggen.

@ Bammens,

Heb je de suggestie van Jean-Pierre in post 4 al eens bekeken ? En eventueel uitgevoerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bammens,

kan je bijkomend aan de vraag van Kape en Jean-Pierre (HijackThis) een afbeelding van de melding bij je logje voegen.

Mijn inziens gaat het visualiseren van de melding nog nét iets duidelijker zijn dan het beschrijven er van.

Meteen ook interessant voor alle andere forumleden hier.

Je kan de afbeelding maken met het knipprogramma ( http://www.pc-helpforum.be/f204/vista-knipprogramma-30049/#post195925 ) of via een screenshot in Paint : ( http://www.pc-helpforum.be/f259/paint-snel-een-screenshot-maken-28057/ ).

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bammens,

Kijk, ik ben maar een observator van opzij. Ik lees af en toe eens mee om te zien hoe pc-problemen worden opgelost. Dit moet toch eerst van mijn hart: je mag niet vergeten dat de mensen die op zo een forum hun diensten aanbieden, vrijwilligers zijn die hun eigen tijd en soms geld er aan toesteken. ’t Is misschien een hobby, maar ze doen toch uitstekend werk. Zonder hun hulp had mijn pc al lang een enkele reis door het raam gekregen! Hun een verwijt maken zoals over het Googelen is hier niet op zijn plaats.

Nu ter zake: Bij hun voorstellen wil ik nog het volgende toevoegen, gebaseerd op mijn eigen ervaring met een dergelijk probleem:

[1] Google met kennis van zaken (zoals beschreven in de »Onmisbare Google Gids« van CHIP - € 5.95). Ja, iedereen kan Googelen, maar goed Googelen verreist ‘vakkennis’ om te Googelen zoals professionals.

[2] Je symantic© lijkt me een merknaam. Wil je het vinden in je pc? Gebruik »Copernic Desktop search Home 3.4.0« of hoger. Gratis te downloaden en er nestelt zich een zoekvakje al naast de klok. Dit programma zoekt véél grondiger dan Windows.

[3] Scan je pc met »Advanced System Care free« kies ook hun ‘opruiming’ bovenop wat het zelf doet en dat is heel veel: ook Ad- en Malware wordt ook opgespoord. Een zéér compleet hulpje. Alle overbodige zaken worden opgespoord.

[4] Laat ook »CCleaner« lopen, hoewel dat niets aan je probleem zal doen.

[4] Doe »Winkey+R« en typ »msconfig« in het zoekvenster + Enter of OK. Kies tabblad »Opstarten« en doe alle overbodige vinkjes weg. Dit betekend: een vinkje voor je firewall en antivirus en een vinkje voor copernic (nadat je dit hebt). That’s it! Als je nu niet sneller opstart dan is er veel meer loos en kan je hulp vragen aan deskundigen die je HijackThis log (al gedaan) zullen opvragen en je het laten opkuisen en nog veel meer.

[5] Er is nog een grondige omweg om je pc op te kuisen, maar dat verreist een opstart disc en kennis hoe dit te doen via een Systeemkopie. Maar dit is in geval van uiterste nood.

m.v.g.,

WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.