Ga naar inhoud

Computer blauw scherm, vervolgens start de computer niet meer normaal op.


Aanbevolen berichten

Aan de moderator(-ren);

Ik behoor zeker ook tot die 90% en heb dan ook geen overtuigende oplossing. Ik heb wel een vraag omtrent deze discussie;

Zelf dacht ik aan het opstarten in veilige modus en dan een systeemherstel proberen?

Leg mij aub uit waarom dat wel/niet zou kunnen, dan win ik -als eind gebruiker- misschien ook aan inzicht.

MvG

Cvrler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks houdt je tegen om die optie te proberen.

Je kan dat ook met de installatie-cd.

Je moet dan opstarten vanaf je cd.

Dus je cd plaatsen, de pc herstarten dan als je pc terug opstart zie je op een gegeven moment;:druk op een willekeurige toets als u wil opstarten vanaf cd/dvd.

Druk dan op een willekeurige toets.

Nu start je op vanaf je CD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Clarkie;

Ik las de aanwijzing van Jean Pierre op blad 1; opstarten in veilige modus.....

Daarop, dat de laatste vermelding van de BSOD er niet was en een laatste melding die gevonden werd wordt gebruikt;

Tot dusver blijkbaar zonder het gewenste resultaat.

Omdat veel eindgebruikers -waaronder ik- geen installatie CD hebben maar een herstel CD die bij OEM-versies wordt geleverd, kwam ik op de gedachte van opstarten middels F5, >kiezen voor veilige modus.

En vandaaruit een systeemherstel uit te voeren.

Mischien dat dit ook je bedoeling is van je aanwijzing?

Wat ik wil weten of dat relaas omtrent die ....dll hierin absoluut relevant is. Ik heb het idee dat het een aanname was bij gebrek aan een log omtrent die laatste BSOD.

En als een systeemherstel het kan oplossen; of dat een eventueel beschadigde/corrupte ..dll dan gerepareerd kan worden met een download? Of weet ik nu niet waar ik het over heb?:hmpf:

Maak me wijzer!

MvG.

Cvrler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die cd die je hebt dat zal zeker een recovery-cd zijn?

Als dat zo is dan kan je hiermee je pc terug naar fabrieksinstellingen zetten, dus het moment dat je de pc gekocht hebt.

Maar dan worden wel al je persoonlijke bestanden ook gewist.

Dus moest je die recovery-cd willen gebruiken zal je eerst je persoonlijke bestanden veilig moeten stellen.

Door ze te kopiëren naar een ander medium.

De andere oplossing is als je een installatie-cd van vista kan lenen (die code op de cd heb je niet nodig) en via die cd terug gaan naar laatst juist werkende configuratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die cd die je hebt dat zal zeker een recovery-cd zijn?

Als dat zo is dan kan je hiermee je pc terug naar fabrieksinstellingen zetten, dus het moment dat je de pc gekocht hebt.

Maar dan worden wel al je persoonlijke bestanden ook gewist.

Dus moest je die recovery-cd willen gebruiken zal je eerst je persoonlijke bestanden veilig moeten stellen.

Door ze te kopiëren naar een ander medium.

De andere oplossing is als je een installatie-cd van vista kan lenen (die code op de cd heb je niet nodig) en via die cd terug gaan naar laatst juist werkende configuratie.

Dank voor je info Clarkie;

Deze discussie is niet door mij gestart, ik weet dus niet of hij afgesloten kan worden, maar wat mij betreft: Dit was het wel.

Tot een volgende keer maar weer.

MvG. Cvrler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen mag niet afgesloten worden omdat probleempc zijn probleem nog niet opgelost is.

Normaal gezien wordt een nieuwe vraag in een apart topic gestart.

Maar ikzelf kan je vraag niet verplaatsen.

Dus we zullen hier nog verder moeten werken om probleempc te helpen.

Wel al blij dat jouw probleem opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.