Ga naar inhoud

Bij het printen vanuit Live Mail worden speciale tekens verkeerd uitgeprint.


WaWa

Aanbevolen berichten

Beste Forumvrienden,

Als ik vanuit Windows Live mail een afdruk maak worden letters als »é» weergegeven als »Ã©« en een simpel koppelteken »« als »à€«. Dus »véél« wordt »vé él«. Uiteraard nog andere ongewone letters veranderen in dergelijke andere tekens.

Ik heb twee printers: een Samsung monochrome laserprinter en een Epson ink-jet printer. Het euvel doet zich voor in beide printers. Dus is het niet aan de printer gelegen maar ergens in de software.

Wat kan dat zijn?

M.v.g.,

WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Asus©,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik zal de systeeminstellingen eens checken.

Live Mail is het enige die mij dat probleem geeft.

Tot volgend bericht (na het checken).

m.v.g.,

WaWa

---------- Post toegevoegd om 00:39 ---------- Vorige post was om 00:26 ----------

Asus©,

Bij »Land en Taal« vind ik geen Tab Administratief zoals in het Microsoft document beschreven.

Niets i.v.m. Unicode compatibel zijn...

Tot later.

m.v.g.,

WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Hier zie je mijn opties. Echter, in het Lint heb ik »Codering« gevonden. Hier heb ik utf-8 kunnen selekteren. Nu nog beter: ik zag het veranderen op de weergave op het scherm en was overtuigd dat het juist zou zijn. Tot mijn grote verbazing was het in de afdruk nog steeds fout.

m.v.g.,

WaWa

post-19635-1417704334,6905_thumb.gif

aangepast door WaWa
correcties
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

op de afbeelding in bijlage (in je vorige bericht) staat naast het tabblad 'algemeen' een tabblad 'lezen'.

Als je dat opent, heb je daar dan niet de mogelijkheid om via 'lettertypen' naar 'internationale instellingen' te gaan ?...

Zoals je aangeeft is het mijn inziens in Windows Live Mail 2011 zelf te zoeken...printer(s) geven hetzelfde en je mailprogramma is het enige die die problemen oplevert...

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus en Stegisoft,

@Asus: zie bijlage.

Het zo dat dit probleem er misschien al altijd was. Pas onlangs heb ik – voor het eerst - een mail geprint die in »Alle verzonden Items« stond.

Nu heb ik zopas een paar dingen getest:

[1] Een mail getypt met gekende probleem-letters en uitgeprint (volgens het mail programma alleen mogelijk met de te verzenden mail eest in »Concepten« te zetten). > Geen probleem.

[2] Een dergelijke mail naar mezelf gestuurd via mijn twee mail adressen (Skynet.be én Hotmail.be) > Geen probleem.

[3] Deze mails in »Alle verzonden Items« uitgeprint. > Geen probleem.

Alles scheen in orde te zijn tot dat:

[4] Een oudere mail met veel tekst (± A4) in »Alle verzonden Items« uitgeprint > Wél probleem.

Dat zal dan wel een Microsoft bug zijn zeker?

Gelieve het open te laten tot maandag (zie PS) – een groot probleem is dat toch niet. Ik heb de meest verzonden mails toch in Word 2010 staan. Ik typ altijd een langere mail eerst in een Word bestand met de naam van de bestemmeling.

Hier is geen logica in te vinden.

m.v.g., | WW

PS: gelieve nota te nemen dat ik nù wegga voor en paar dagen vakantie en geen PC daar heb. Hoe verschrikkelijk dat ook is, mijn vrouw is er gelukkig mee. Pas maandag kunnen we dit verder bekijken.

post-19635-1417704334,8131_thumb.gif

aangepast door WaWa
correctie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oudere mail met veel tekst (± A4) in »Alle verzonden Items« uitgeprint > Wél probleem.Dat zal dan wel een Microsoft bug zijn zeker?

Mogelijk gaat het inderdaad om een bug die ondertussen bijgewerkt is via een update...feit is dat de test (via je andere account) gelukt is en dat is een positief gegeven...de bewuste mail dateert misschien nog uit de periode van voor de upgrade van Windows Live Mail naar Windows Live Mail 2011 ?...

PS: gelieve nota te nemen dat ik nù wegga voor en paar dagen vakantie en geen PC daar heb. Hoe verschrikkelijk dat ook is, mijn vrouw is er gelukkig mee. Pas maandag kunnen we dit verder bekijken.

Herkenbaar gegeven...xD xD xD

Geniet er van !...:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus© en Stegisoft,

Hier ben ik dus terug, maar niet met goed nieuws (er is erger, natuurlijk...)

Dit bericht toont de inhoud van mijn test-mail verzonden naar mezelf om daarna als verzonden item uit te printen. Dit toont de bewuste fout.

Zó gestuurd:

«çêëèéé½¼%?{éâäà圩ؔ’§è!çà))°+~=~»

Geprobeerd en als “verzonden item“ weergegeven mét fouten. Jammer. Zie bijlage (gescand – anders zie ik geen mogelijkheid om het te tonen).

Dus: het probleem is niet voorbij!

Wat rest er nog te proberen?

WW

post-19635-1417704340,644_thumb.gif

aangepast door WaWa
correcties in tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.