Ga naar inhoud

Bij het printen vanuit Live Mail worden speciale tekens verkeerd uitgeprint.


WaWa

Aanbevolen berichten

Asus,

O.K., Ook gedaan. Tof dat het nu terug goed gaat met het uitprinten zonder fouten. Als het geen gekoesterd geheim is zou ik toch eens willen weten hoe dat kwam?

Bedankt voor je onversaagde hulp.

m.v.g., | WW

aangepast door WaWa
correctie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoe is het mogelijk dat een andere browser het mail-programma beïnvloedt?

Hallo WaWa,

wel, daar ben ik (nog?) niet uit...

Bij het zoeken naar een oplossing voor jouw probleem dacht ik plots aan een probleem dat een vriend van mij had met het openen van een link in zijn mailprogramma...daar hebben we toen geruime tijd onze hersenen over gebroken...

Jouw situatie leek me toch wel wat analoog te zijn aan die van hem toen : hij was een verwoed voorvechter van IE en draaide toen ook een beta-versie (IE8) én, bleek ook recent Chrome verwijderd te hebben.

Omdat we er niet meteen uit raakten hebben we zijn pc nog opgeruimd via Ccleaner, wat ook geen oplossing bood.

Tijdens het gesprek kwam het op browsers : hij promootte sterk IE, terwijl voor mij IE zowat hetzelfde is als het reservewiel in mijn koffer : ik heb het altijd bij, maar gebruik het liever niet. Na veel gepalaver kon ik hem overtuigen om Firefox te downloaden en te installeren. Nadien is gebleken dat zijn probleem in zijn mailprogramma opgelost was.

Toen ik polste naar jouw browsers én je naar boven kwam met zowel de beta-versie als met Chrome was de situatie toch wel een beetje herkenbaar en vond ik het de moeite om die piste ook eens te bewandelen...je gaf zelf aan dat het niet aan je printers kon liggen en de instellingen zelf waren ook in orde.

Of het nu daadwerkelijk ligt aan de betaversie of het verwijderen van GC weet ik niet...ik vermoed wel dat het te maken kan hebben met bepaalde registersleutels of dll's die door de installatie van FF terug op hun pootjes komen...

Als je een persoonlijke voorkeur hebt voor IE kan je die nu (na de installatie van Firefox) eens terug als standaardbrowser instellen en kijken wat daar het gevolg van is op je printprobleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

Bedankt voor je uitvoerige uitleg. Dat is inderdaad een interessant verhaal èn analoog met dit probleem. De resultaten zijn ook analoog, want ik heb nu de finale IE9 ge-download en gebruik het opnieuw. Mijn «Çüéâäàåçêëèééèèààòûù¢º±‗¾¹²» test: mail naar mezelf sturen via mijn twee adressen en daarna als 'verzonden item' uitprinten - gaat nu perfekt! De vreemde tekens blijven zoals ingegeven. Ik denk IE9 te gebruiken, behalve voor mijn bankzaken, Firefox is, naar het schijnt, toch nog beter gepatched dan IE8/9. In mijn taakbalk staan IE9 èn Firefox. Ik kan dus vrij kiezen. Ik vind mijn weg via de favorieten beter met IE9. Ook downloaden gaat zeer goed met IE9 (er is nu ook een extra veiligheidsscan).

In ieder geval 1000 x dank voor je constant opvolgen én hulp bij dit en andere pc-problemen. Als een professionele help-desk!

m.v.gr., | WaWa

PS: zal deze avond als 'opgelost' markeren.

aangepast door WaWa
correcties
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag WaWa,

geen probleem hoor, da's graag gedaan !...:top:

Het zal inderdaad eventjes wennen zijn aan Firefox als je al geruime tijd IE gebruiker bent.

Bij mij is het omgekeerd, ik gebruik IE puur als 'reservebrowser' wat op zich toch een veilig gevoel geeft, twee browsers aan boord.

Je hebt nu FF 3.6.15 , binnenkort komt FF4 er aan. Bij gebruik van FF krijg je die automatisch aangeboden via de ingebouwde updatefunctie. Hier meer info.

Tot een volgende.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus, Stegisoft, Clarkie,

Alles gedaan wat je hebt voorgesteld. Firefox gedownload en als standaard-browser ingesteld. E-mail test gedaan. Verzonden item uitgeprint. Alles correct!!! Alleen het opstarten duurde langer en ik was mijn shortcut naar «Mijn Documenten» en «Mijn Afbeeldingen» in de taakbalk kwijt. Ik heb ze met 'werkbalken invoegen' moeten her-installeren. Het zal gewenning vragen om met Firefox te werken. Zo vind ik het gebruik van favorieten (nog) niet terug, enz.. Hoe is het mogelijk dat een andere browser het mail-programma beïnvloedt? Bedankt voor je ononderbroken hulp. Laat het toch maar nog een beetje openstaan. Je weet nooit...

m.v.g., | WW

Je kan altijd eens de definitieve versie van IE9 downloaden.

Dan je IE9 als standaard zetten en kijken wat het printen doet van je mails.

Als het nog niet werkt in IE9 Kan je firefox gewoon terug standaard zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.