Ga naar inhoud

Windows Updat van vandaag geeft (bij mij alleen?) een foutmelding in Live Mail


WaWa

Aanbevolen berichten

Beste forumvrienden,

Zopas kwam een Windows Update binnen. Onmiddelijk erna wenste ik met Live Mail verder te werken, maar er kwam een knoert van een foutmelding om mijn scherm. Iets van Canvas, etc. Tot driemaal to heb ik systeemherstel gedaan tot ervoor en het probleem deed zich niet meer voor. Bij de volgende opstart kwam de update weer en had ik het weer zitten. Natuurlijk heb ik Microsoft.be een mail gestuurd.

Hebben andere Live Mail gebruikers dit ook?

Wat nu? Een volgende opstart brengt de update weer binnen en is het ditto.

Bedankt voor hulp en suggesties op voorhand.

m.v.g.,

WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dag WaWa,

ook vandaag kreeg ik die update binnen...Update voor Windows Live Essentials 2011 (KB2520039).

Installatie verliep bij mij probleemloos...na de installatie systeem opnieuw opgestart en alle Windows Live toepassingen uitgebreid getest...er kwam nergens een foutmelding en alles werkt perfect, dus ook Windows Live Mail 2011.

Kan je eventueel een screen van je foutmelding plaatsen ?...

post-20447-1417704363,3655_thumb.jpg

post-20447-1417704363,4022_thumb.jpg

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo WaWa,

in je screen zie je dat de fout veroorzaakt wordt Windows Live Writer, welke net als Windows Live Mail deel uitmaakt van het ganse pakket Windows Live Essentials.

Via configuratiescherm --> programma's --> programma's en onderdelen kan je Windows Live Writer deïnstalleren wanneer je met je rechter muisknop op Windows Live Essentials klikt in de lijst 'alle programma's'...

Na het rechts klikken kan je kiezen voor 'één of meer Windows Live programma's verwijderen', dan kan je Live Writer aanvinken.

Lijkt me de moeite om dat te proberen...check na deïnstallatie van Writer of de fout zich nog voordoet...

Maak veiligheidshalve eerst nog manueel een herstelpunt aan.

Windows Live Essentials kan je hier opnieuw downloaden mocht je nadien Live Writer willen herinstalleren.

Ik zou het zo proberen op te lossen, als je écht 100% zekerheid wil kan je het antwoord van Microsoft afwachten.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus,

Bedankt voor je terugkomst. Ik was weg en kon niet eerder reageren. Ondertussen gaat het van kwaad naar erger en kan ik zelfs het binnekomende antwoord van Microsoft zelfs niet openen en krijg de vreemste meldingen: "...door de gebruiker gedefinieerd onderbrekingsprogramma opgesppoord, etc.". Van microsoft verwacht ik niet veel. Ze zullen zeker weer zeggen (zoals voreger eens) dat ik een OEM versie heb en naar Acer moet gaan met mijn probleem. Dan zie ik er het einde niet van. Ik heb full-image-Back ups van enkele dagen en langer geleden. Zou het de moeite lonen een Backup te doen? Ondertussen doe ik wat je voorsteld. Tot later.

m.v.g.,

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie en Asus,

Ik heb Live Esentials rechts geklikt in het de-installeer programma en kreeg geen keuze: Alles of niets. Omdat ik een herstelpunt heb en een paar goede recente (Paragon) Image back-ups heb ik het geriskeerd. Uiteraard ben ik nu alles kwijt. Mijn complete Live mail met mijn contacten etc. Niet zéér erg want ik had pas een printout gemaakt van al mijn contactpersonen. Dus ik kan (met veel werk) terug. Nu is mijn vraag: wat is best: doorgaan en Live mail compleet herinstalleren of naar een Backup gaan met het risico dat het euvel zich naderhand weer voordoet?

Bedankt voor jullie hulp. Zo blijft er hoop.

m.v.g.,

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

WaWa,

ik vermoed dat je na het terug plaatsen van de Paragon Image terug op een vrij recent systeem terug valt?...

Je kan enerzijds proberen om vanop dat punt terug de update van vandaag te downloaden en te installeren, maar anderzijds denk ik dat je beter de Live Essentials opnieuw kan installeren.

Hou ons op de hoogte als je wil.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.