Ga naar inhoud

Windows Updat van vandaag geeft (bij mij alleen?) een foutmelding in Live Mail


WaWa

Aanbevolen berichten

Asus en Clarkie,

Ik zag / zie op tegen het compleet herinstalleren van Live Mail. Niet alleen contactpersonen, maar ook al mijn Provider instellingen. Hoe dat was weet ik niet meer, maar het was niet simpel (voor mij). Ik heb teruggezet naar 28.03. Daarvoor was 21.03. Nog geen updates teruggezet. Dus ik weet niet of het probleem zich zal herhalen. Bij het proberen van Live Writer af te geraken, kreeg ik blijkbaar geen keuze: Live essentials compleet, geen apparte Live programma's. Hoe komt dat? Nu zal ik updates terughalen. Afwachten dus.

Tot dan. grtn | WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Krijg je het onderstaande scherm niet als je windows live essentials 2011 aanklikt en bovenaan het scherm kiest voor verwijderen/wijzigen?

Of door op windows live essentials te rechtsklikken en daar verwijderen/wijzigen te kiezen?

post-23245-1417704364,2729_thumb.png

Maar je hebt een backup teruggezet, dus zolang je die foutmelding niet krijgt hoef je ook niks te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

Neen, dit scherm kreeg ik niet. Integendeel. Ik kreeg een melding dat er een probleem was met één of meer Live Essential programma's. Daarom kon ik niet kiezen. Het noodlot blijft me achtervolgen. Een Backup van 28.03 teruggezet. Geen probleem - tot dat ik de Updates terugplaatste. Nu krijg ik die melding wéér! Ik kan zelfs geen mails sturen of beantwoorden.

Wat nu?

Grtn | WW

aangepast door WaWa
correcties
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg hetzelfde scherm als clarkie, zie ook mijn bericht 5.

Nadien krijg ik onderstaand scherm.

post-20447-1417704364,3355_thumb.jpg

Een nieuwe installatie van Windows Live Essentials 2011 lijkt me hier, zoals reeds aangegeven in bericht 10 de enige doeltreffende oplossing te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus en Clarkie,

Ik heb het terug geprobeerd en kreeg de melding dat er een probleem was. Ik ben doorgegaan en mijn Live mail is natuurlijk weer wég. Zal dat de enige oplossing zijn om alles te her-installeren? Dit zijn niet alleen mijn contactpersonen, maar ook mijn provider-instellingen en mijn Hotmail die er bij zat?

m.v.g.,

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeer eens opnieuw Windows Live Messenger ZONDER de reeds bestaande Windows Live versie te verwijderen. Je gaat dan feite 'overschrijven' en dit zou het probleem oplossen volgens google...

Bij mij werkte de windows update wel, en ik gebruik ook versie Windows Live Messenger 2011. Het kan ook iets te maken hebben met .NET Framework (bron:google)

Je kan ook dit eens proberen: (dus alle .NET Framework verwijderen en opnieuw installeren)

http://www.pc-helpforum.be/f206/net-framework-update-blijft-steeds-terugkomen-31018/

Bijkomende info:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-networking/live-2011-doesnt-allow-new-e-mail-to-open/9eb12126-1a9c-4599-926c-bcee27d33430

http://www.google.be/#sclient=psy&hl=nl&q=failed+to+initialize+shared+canvas&aq=f&aqi=&aql=&oq=failed+to+initialize+shared+canvas&pbx=1&fp=7641f6516de7d2a9

Je kan ook op zoek gaan naar mogelijke problemen met de update. De update waarmee je problemen heeft heet: KB2520039

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus, Clarkie en Kurtt,

Ondertussen heb ik - na Live essentials verwijderd te hebben - Live mail en Photo Gallerie/movie maker alléén ge-dowload. Nu maar zien of ik alles ingesteld krijg zoals het was (provider + hotmail, zonder van de contactpersonen nog te spreken). Ik zwoeg verder. Het eigenaardige is dat dit alleen voorkomt na het updaten van Windows. Enig idee waarom dat zo is?

Tot dan.

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus, Clarkie en Kurtt,

Hier is een up-to-date van de situatie: Met schrik om het hart heb ik Live Essentials gewist omdat er mij geen andere optie werd gegeven gezien de melding bij het wissen van: probleem met Live essentials, etc. Toen dacht ik alles te moeten her-installeren, maar o-wondere Windows, na het opstarten van Live Mail waren alle instellingen behouden! Op het eerste zicht werkt alles zoals voorheen. Ik heb opnieuw opgestart en de melding blijft (voorlopig) uit.

Als het zo blijft verdienen jullie allemaal felecitatie's en omhelzingen van de jury.

Hou het nog even open. | Grtn | WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allen,

Goed geslapen - en het doet het nog altijd. Een resumé: Gisteren laat - omdat het teruggaan via Backup naar een vroegere toestand niet hielp - Live mail compleet gedé-installeerd. Alléen Live Photo gallery / Movie maker en Live Mail ge-installeerd. Dank zei jullie raad om van de Live Writer af te raken. Alles was gebleven (tot mijn grote verbazing): Contactpersonen, Skynet en Hotmail instellingen en de tweaks die ik had gedaan. Oef... Wat een opluchting. Nu nog de eerste Windows update afwachten en dan OPGELOST merken. Daarna een Image-Backup maken voor slechte tijden en we zijn weer gerust.

Hartelijk dank voor jullie "help desk". | m.v.g., | WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.