Ga naar inhoud

klok veranderd vanzelf


biological

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb 2 vragen:

1: Als je de pc uitzet en na aantal uur weer aan staat de klok nog steeds op uur en datum van het moment dat je pc uit gezet hebt, hoe komt dit?

2: Ik kreeg laatst het volgende op mijn scherm toen ik pc aanzette:

American

Megatrends

AmiBios © 2005 American Megatrends, Inc.

Release 11/07/2006

Cpu: Intel ® pentium ® D Cpu 2.80GHZ

Speed: 2.80GHZ

Press F12 if you want to boot from the network

Press F8 for BBs popup

Press F11 to boot from the restore partition

2048 MB Ok (256 MB shared memory size used)

Auto-Detecting Pri master..ATAPI CDROM

Auto-Detecting 3rd Master..IDE Hard DIsk

Pri Master: Philips DVD 8801 NW02

Ultra DMA Mode-2

3rd Master: ST3160212AS 3.AAE

Ultra DMA Mode-6,S.M.A.R.T.Capable and status ok

CMOS Settings wrong (of) CMOS battery low

CMOS Date/Time not set

Press F1 to run setup

Terwijl dit op het scherm kwam maakte de pc een hels lawaai en mijn klok en datum stonden terug op een dag in 2006.

Weet iemand hoe dit komt?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is de CMOS-batterij van je pc leeg. Als je zelf handig bent kan je dit proberen te vervangen, anders laat je het door een technicus doen. Zo'n batterijtje kost niet veel (rond de 2 euro).

Zo ziet zo'n batterijtje er uit:

http://www.google.be/images?hl=nl&q=cmos+batterij&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1440&bih=666

Hou er ook rekening mee dat, als je pc nog onder garantie valt, je het batterijtje niet zelf mag vervangen maar dat dit dan door een technieker moet gebeuren. (anders heb je de zegel verbroken)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg laatst het volgende op mijn scherm toen ik pc aanzette:

American

Megatrends

AmiBios © 2005 American Megatrends, Inc.

Release 11/07/2006

Cpu: Intel ® pentium ® D Cpu 2.80GHZ

Speed: 2.80GHZ

Press F12 if you want to boot from the network

Press F8 for BBs popup

Press F11 to boot from the restore partition

2048 MB Ok (256 MB shared memory size used)

Auto-Detecting Pri master..ATAPI CDROM

Auto-Detecting 3rd Master..IDE Hard DIsk

Pri Master: Philips DVD 8801 NW02

Ultra DMA Mode-2

3rd Master: ST3160212AS 3.AAE

Ultra DMA Mode-6,S.M.A.R.T.Capable and status ok

CMOS Settings wrong (of) CMOS battery low

CMOS Date/Time not set

Press F1 to run setup

Terwijl dit op het scherm kwam maakte de pc een hels lawaai en mijn klok en datum stonden terug op een dag in 2006.

Weet iemand hoe dit komt?

Alvast bedankt.

Als je dit bericht krijgt, moet je op F1 drukken. Je komt dan in het BIOS terecht en daar moet je dan de datum en tijd goed zetten. Dan druk je op F10 om de in stellingen te bewaren en het BIOS te verlaten.

De pc zal dan verder opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bergkid

U kan wel iets vriendelijker reageren op mijn post, aub!

Sorry hoor ik probeer ook maar te helpen. Bergkid, ik zal twee keer nadenken als ik jouw naam nog eens zie om u te helpen.

UPDATE MOD kurtt:

Ik had het antwoord van bergkid verkeerd begrepen. Bergkid had wel goede bedoeling bij zijn post. Nogmaals mijn excuses.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

@kurtt

het was niet de bedoeling om beledigend over te komen ofzo ik wist gewoon niet dat er een batterij in voor werd gebruikt, maar goed dat is off topic en ik zal hier verder ook niet op in gaan in deze topic.

@biological

hier onder staat een link naar de site van HP waar op word vermeld hoe je een cmos batterij vervangt indien je dit zou willen doen

HP

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ kurtt : ik ben er van overtuigd dat bergkid enkel fun zag in zijn repliek...jouw post was niet meer dan correct naar de TS toe...:top:

@ bergkid : ik snap perfect de humor in jouw repliek, maar hou er rekening mee dat we hier problemen/vragen te behandelen krijgen van computergebruikers van elk niveau..van niveau nul tot tien...daar moet iedereen die hier helpt rekening mee houden...

En, je hebt hier al in zeer veel topics geholpen hoor !...:top:

@ beiden : bespreek het verder via privéberichten...lijkt me het meest aangewezen op dit moment...:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.