Ga naar inhoud

vraagje geheugen


Kurtt

Aanbevolen berichten

Speccy zegt ook SINGLE channel dus ergens word er een latje niet herkend.

Haal ze allemaal eens uit en test ze 1 voor 1.

In je handleiding staat normaal welke slots te gebruiken voor duall channel dus kijk dat alleszins na.

Je bedoeld misschien dat ik elk latje in elk van de slots moet testen. Dat heb ik nog niet gedaan. Moet ik dat even doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor de Bios update heb je ook de Bios utility nodig .

Daar zal wel een .txt bestandje bij zijn die uitlegt hoe je juist je bios moet flashen maar wat stegisoft zegt komt me zeer bekend voor.

Bios op stick en opstarten en in het bios gaan,daar heb je als ik me het goed herinner ergens de optie om het bios te updaten.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ASUS kun je de BIOS updaten met ASUS Update Utility en dan kun je dit vanuit Windows doen.

Het kan ook met een usb-stick en dan bij het opstarten een bepaalde toetsen combinatie in te drukken om een update in DOS.

Als je over gaat tot een BIOS update lees dan best even je manual van het moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad raar. Als ik 3 latjes van de 4 insteek, dan krijg ik 6 GB. Vanaf het moment dat ik een vierde latje insteek, springt hij naar 4 GB (ipv 8 GB). Dus ik zou zeggen dat hij dan 6 GB houdt, maar nee hij springt dan terug naar 4. Dus bij insteken het vierde latje, NEGEERT hij 4 GB... ?

Het maakt niet uit WELK latje ik als 4de insteek, hij springt naar 4 GB.

Ik ben toch blij dat mijn BIOS update gelukt is, dan is die toch al up-to-date.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

( --> de gegeven tip hierboven met msconfig/Computer opstarten/geavanceerde opties , aantal processors en maximaal geheugen was al uitgevinkt.)

Ze steken nu alle 4 in, met als resultaat in BIOS 4 GB RAM en in Windows de melding 6 GB(4 GB beschikbaar)

post-484-1417704386,6232_thumb.jpg

Even Cpuid uitgevoerd: (4latjes steken in)

Tab Memory:

post-484-1417704386,6556_thumb.png

Tab: SPD

Slot 1:

post-484-1417704386,6908_thumb.png

Slot 2:

post-484-1417704386,7271_thumb.png

Slot 3:

post-484-1417704386,7613_thumb.png

Slot 4:

post-484-1417704386,7979_thumb.png

Ik ga alle 4de latjes nog eens apart testen. Maakt het uit in welk slot ik een geheugenlatje test? Of moet ik elk latje in élk slot testen ?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe komt het dat jij 666 mhz geheugen hebt?

Volgens de handleiding moet het dit zijn:

DDR3 2200(O.C) / 2133 (O.C.) / 1866 (O.C.) / 1800 (O.C.) / 1600 / 1333 / 1066 mhz

O.C. = overklokken

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. In de Alternate pc zaten 2 dezelfde geheugenlatjes toen ik de pc kocht, en exact 2 dezelfde andere latjes heb ik daarstraks gekocht. Volgens mij heeft het misschien ook te maken in welke geheugenbank (slot) ik zo'n latje steek, maar ik heb bijna alle mogelijke combinaties geprobeerd.

@JP

In je handleiding staat normaal welke slots te gebruiken voor duall channel dus kijk dat alleszins na.
Iets te technisch voor mij lol (hardware he...). Wat is dual channel? Is zo'n latje dual channel? Ik vind het niet terug in de handleiding. aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.